Motonetin kanta-asiakaskortti on ajokortti.. Ihan laillistako?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Ei yhtään korttia;28728857:
Jep näin! Ja vielä helpommalla pääsisimme kaikki, kun yrittäjät pistäis ne kaikki hemmetin etuutensa suoraan hintoihin eli alentais hintojaan suoraan.
Mut täytyyhän nyt olla jotain, mikä saa meidät tuntemaan itsemme ihan erityisiksi :snotty:. Mikä sen parempaa, kuin "tarjous nyt VAIN sinulle" :)
 
  • Tykkää
Reactions: purjosipuli
Ei yhtään korttia
Mut täytyyhän nyt olla jotain, mikä saa meidät tuntemaan itsemme ihan erityisiksi :snotty:. Mikä sen parempaa, kuin "tarjous nyt VAIN sinulle" :)
Massakulutusyhteiskunta hiottuna vain-minulle-yksilöllisyyteen. Hehe! :D

Näin kesällä on liikuttavaa, kun kassoina on paljon ihan nuoria kesätyöntekijöitä. Heille kun tälläinen nelikymppinen täti käy vastamaan kortti-etuus-kuponki-tiedusteluun, että miksi ihmeessä mulla olis se kerää-kymmenen-leimaa-ja-sitten saat-jotakin-ilmaiseksi-kuponkikortti, tytöt menee ihan lukkoon. Ei ole pikkuisilla edes käynyt mielessä, että noita etuuskortteja voisi kyseenalaistaa.

Oi niitä nuoruuden asioi rauhassa kassalla aikoja!
 
"nuuh"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei yhtään korttia;28728893:
Massakulutusyhteiskunta hiottuna vain-minulle-yksilöllisyyteen. Hehe! :D

Näin kesällä on liikuttavaa, kun kassoina on paljon ihan nuoria kesätyöntekijöitä. Heille kun tälläinen nelikymppinen täti käy vastamaan kortti-etuus-kuponki-tiedusteluun, että miksi ihmeessä mulla olis se kerää-kymmenen-leimaa-ja-sitten saat-jotakin-ilmaiseksi-kuponkikortti, tytöt menee ihan lukkoon. Ei ole pikkuisilla edes käynyt mielessä, että noita etuuskortteja voisi kyseenalaistaa.

Oi niitä nuoruuden asioi rauhassa kassalla aikoja!
Ai että kun näpsäkkää! Yleemyydentuntosi nousee varmaan potenssiin sata kun purjehdit hento puna poskillasi kohti ulko-ovia.
 
Ei yhtään korttia
[QUOTE="nuuh";28728919]Ai että kun näpsäkkää! Yleemyydentuntosi nousee varmaan potenssiin sata kun purjehdit hento puna poskillasi kohti ulko-ovia.[/QUOTE]

Jep, näin menee. Ja surullisinta on, että tämänlainen asiakaspalaute ei mene eteenpäin yrityksissä sinne johtotasolle, minne pitäisi....

Taustatiedoksi voi kertoa, että olen itse ollut kassa- ja myyntihommissa osa-aikaisissa ja määräaikaisissa suhteissa erinäisissä elämäntilanteissa vuosina 1997-2000. Sitten valmistuinkin kolmanteen ammattiini.
 
Viera Ilija
Ei tämä korttiralli kauan kestä. Nyt kehitetään asiaan jo täyttä päätä ratkaisuja ja näitä työryhmiä ja tahoja on maailmassa melkoinen määrä. Lompakko sisältöineen tulee häviämään. Miksi tarvitaan kortteja jos tässäkin puhuttu henkilön tunnistaminen riittää? Miksi tarvitaan fyysistä rahaa jos asia hoituu fiksummin linjoja pitkin?

Tuntuu aika kivikautiselta tunkea kortteja toisensa perään lukijaan tai vaihdella setelejä ja kolikoita sekä nyhtää automaatista paperia jos saman asian voi hoitaa vaikka kättä heilauttamalla lukulaitteen lähellä.

Kuinka kauan lompakon "katoaminen" kestää ja mikä on se formaatti, joka tulee kortit ja rahat korvaamaan? Sitä on vaikea ennustaa, mutta ennustajan taitoa ei siihen tarvita, että näin tulee tapahtumaan.
 
"v ieras"
Olin tässä just kassalla työharjottelussa ja järkytyin kuinka paljon ihmiset maksoi käteisellä. Olin jotenkin kuvitellut että suurin osa on siirtynyt kortilla maksamiseen. Mutta melkein puolet asiakkaista maksoi edelleen rahalla. Onneksi tuolla ei ollut mitään kanta-asiakas kortteja.
 
vierailija
Mä olen usein miettinyt, että pitäis olla sellainen blanko yleiskortti, johon voidaan ohjelmoida haluamat kanta-asiakkuudet. Yksi kortti, johon voisi itse valita S-etukortti, Plussa-kortti, KappAhl, Seppälä, Lindex ja mitä kaikkia niitä onkaan. Ei luulis olevan vaikeaa tänä päivänä :).
Kaikki haluaa sen oman firman logot/yms. Se on "mainontaa..."
 
vierailija
milestäni tämä asia pitää nosta uudestaan pöydälle ja kiireesti.
tosiasia on että lukemalla ajokortin viivakoodin motonet saa haltuunsa asiakkaan sosiaalinumeron ja ties mitä siitä selviää.
ei voi olla laillista nykyaikana.
on selvää ettei ole oikein ja hyväksyttävää.
mitäs jos motonetin viivakoodit hakkeroidaan tms ,eli ne vuotaa kolmansille osapuolille?
motonet ei varmasti ota vastuuta.
pyyhkikää tietoni pois,kaikki,sellainen viesti ja siitä vahvistus sähköpostiin.
 

Yhteistyössä