MOT tänään kuinka isä syrjäytetään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin itse lomalla kunnes lapsi oli 4kk. Siitä sitten isä jatkoi. Sain kuulla noin 50:ltä naiselta (eli suunnilleen kaikilta vähänkin tutuilta) etteivät ikinä voisi tehdä noin. Eli eivät raaskisi jättää lastaan. Mietin vaan, että isien se on sitten kestettävä, se lapsen jättäminen.

Olin itse lomalla kunnes lapsi oli 4kk. Siitä sitten isä jatkoi. Sain kuulla noin 50:ltä naiselta (eli suunnilleen kaikilta vähänkin tutuilta) etteivät ikinä voisi tehdä noin. Eli eivät raaskisi jättää lastaan. Mietin vaan, että isien se on sitten kestettävä, se lapsen jättäminen.

niinpä,isällä on myös tunteet lasta kohtaan samoin kuin äideillä.
mun miehellä oli todella vaikeeta palata töihin vauvan syntymän jälkeen..

Näinhän se menee. Siitä asti kun tulet raskaaksi on tutuilla ja tuntemattomilla oikeus kommentoida mitä vaan sinusta, tavoistasi tai päätöksistäsi. Nyt sen huomaa selvästi, kun kaksi lasta on jo isompia ja kolmas tulossa. Olin jo tottunut siihen, että ihmiset eivät samalla tavalla kommentoi, mutta nyt se on taas raskauden myötä alkanut. Mun kropasta, mielialasta, syömisistä, liikkumisesta, lasten hoitojärjestelyistä ja yleensäkin kaikesta on ihmisillä mielipide minkä he voivat omasta mielestään sanoa ihan tosta noin vaan kysymättä...

Pointti oli oikeastaan se, että miehen oletetaan jättävän lapsen ihan tosta vaan ja painavan pitkää päivää, jotta nainen saa olla kotona lapsen kanssa. Jos tätä ei oletakaan vaimo, niin äiti, isä, anoppi ja kaikki muut olettaa. Munkin mieheltä kyseltiin, mikä naisessa on vikana, kun ei se jää kotiin... Joten ihmeen kaukana on tasa-arvoinen ajattelu vaan nyky-Suomessakin. Lisäksi jos vaimo olettaa noin, niin siinä saatkin sitten tapella. Älyttömimmillään nainen laittaa lapsen ennemmin päiväkotiin kuin antaa isälle kotihoitoon (enkä nyt puhu edes eroperheestä eikä mies ole narkkari/alkoholisti).

Yhteistyössä