MOT artikkeli riivaajat ja Jalovaara

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smouth
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt täytyy kyllä Petri sanoa, että aika nopeasti sait pitkän tekstin aikaiseksi ajankohtaisesta aiheesta. Mutta miksi ihmeessä käytät satoja vuosia vanhoja Raamatunkäännöksiä, kun 92 on ihan ymmärrettävää suomen kieltä?

Ohjelmassa Jalovaara sanoi, että Kallion kirkon alttarilla kävi noin sata riivattua ihmistä. Jalovaaran mukaan nämä ihmiset itse kertoivat olevansa riivattuja. Sen tähden Jalovaara sanoi vapauttaneensa heidät riivaustilasta. Jalovaara toi vielä sen esille, että hänellä on henkien erottamisen armolahja.

Dokumentin kohun jälkeen hän muutti lausuntoaan sanomalla että hän on tehnyt rukoustyötä satojentuhansien suomalaisten kanssa ja kohdanneensa vain muutaman ihmisen, joissa on ollut paholainen. Muut ovat olleet sairaita. Tämä tarkoittaa sitä, että hän valehteli dokumentissa, sillä dokumentin mukaan pelkästään yhdessä kokouksessa oli ollut noin sata riivattua, joka sitten myöhemmin muuttui vain muutamaksi riivatuksi koko hänen palvelutyönsä ajalta.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että Pirkko Jalovaaran henkien erottamisen armolahja ei ole Jumalan antama ja vaikuttama, sillä ei hän muuten voisi valehdella ja antaa täysin ristiriitaisia tietoja riivattujen lukumäärästä. Hän ei selvästikään kykene erottamaan riivattuja, jonka todistaa hänen ristiriitaiset ja valheelliset lausuntonsa.

[QUOTE="heinoska";28124819]Voithan sä mennä pelastettavksi. Herra Jeesus pelastaa ja parantaa![/QUOTE] kyllä mä sen tiedän että jeesus kristus pelastaa ja parantaa, näin hän teki minullekin.

Dokumentin tekijöiden motiivi oli selvästi nähtävissä. He halusivat mustamaalata Pirkko Jalovaaran toimintaa. Samoin dokumentin tekijät haastattelivat ohjelmassa ihmisiä kirkon sisältä, jotka eivät edusta Raamatun sanan totuuden mukaisia arvoja, vaan päinvastoin avoimesti kapinoivat Raamatun sanan opetusta vastaan.

MOT dokumentin tekijöiden motiivit ohjelman tekemiselle nousivat nähdäkseni Raamatun totuuden vastustamisesta. He kuvittelivat Jalovaaran edustavan ns. Raamatun konservatiivista siipeä (Raamatun sanan totuutta) ja ohjelman kautta pyrittiin luomaan negatiivinen kuva Raamatun sanaan uskovia ihmisiä kohtaan.

Ohjelman tekijöiden valitsemat muut haastateltavat edustavat pääosin ns. liberaalia suuntausta, jonka pyrkimys on romuttaa ja tuhota Raamatun mukainen terve ja totuuteen perustuva usko.

Ymmärrän myös sen motiivin, että jumalaton ihminen ei ymmärrä Raamatun opettamaa todellisuutta riivaajahenkien todellisuudesta ja siitä näkökulmasta katsoen toimittajat halusivat paljastaa "demoni puoskaroinnin".

Ohjelman motivaatio ei siis ollut kaikilta puolin puolueeton ja puhdas. Ohjelmasta kävi kuitenkin ilmi Jalovaaran epäraamatullinen toiminta.

On aika pelottaavaa kun näitä riivaajiin ja demoneihin uskovia "parantajia" ja heidän kannattajiaan kulkee vapaalla jalalla.
On edesvastuutonta valehdella sairaille kuinka heidän sairautensa voi Jumala poistaa. Tai kuinka oireet johtuvat demoneista.

• Tykkää
Reactions: chrissy
Tottakai on riivaajia mutta kyllä useimmat niin fyysiset kuin psyykisetkin sairaudet ovat nimenomaan sairauksia, ei riivaajien työtä. Kirkkoa on turha kenenkään liberaaliksi leimata tai konservatiiviseksi yksittäisten henkilöiden perusteella. Jalovaaran puheet ristiriitaisia. Liberaalit eivät suinkaan aina pyri romuttamaan Raamatun arvovaltaa vaan osoittamaan miten vaikeaa ja monimutkaista elämä on.

"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. (Jes.55:8-9)"

[QUOTE="Vieras";28164849]Kirkon pitää lähentää suhdettaan raamattuun. Kirkon toiminta pitää lähteä raamatun sanomasta.[/QUOTE]

Kirkon pitää tehdä sitä ja tätä jotta se sopisi paremmin juuri sinulle?

Yhteistyössä