morsia,kaaso ja erimielisyydet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian

Vieras
2 siskoani lupautu kaasoksi, ja matkanvarrella on ollu jos jonkun moisia mutkia, ja sanoinkin alkuvaiheessa, kun tuli jo erimielisyyksiä, et voi vielä harkita tuleeko kaasoksi. kun kaikilla meillä on lapsia eikä oikeen varmaa saako kaasot lapsille hoitopaikkaa joutuvat mukaan häihin ehkä ottamaan alle 2v on lapset. ja eivat sitten voi kauaa häissä olla. tästä olen vähän pettynyt, ja siitä sitten sanonut, kun on puhetta ollut kun iso mekko, et miten vessassa onnistuu ym. muut kaason hommat. no nyt siskoni että olen aika itsekäs prinsessa.

Miksei alle 2-vuotiaita sitten voisi ottaa häihin mukaan?
Ja toisaalta on sulla siellä häissä nyt varmaan joku muukin, äiti tai kaveri, joka voi pidellä sitä hametta, jos ei kaasolla sen kummempia tehtäviä oo?

Kyllä mun kaasolla oli alle 2 v mukana häissä. Lapsi oli isänsä kanssa kun äiti hoiti kaason velvollisuuksia. Ja pappa kävi hakemassa nukkumaan kesken juhlien, mutta jos se ei oo mahdollista, niin voihan isä lähteä lasten kanssa pois ja äiti jäädä. Vai eikö oo isää kuvioissa? Entäs sitten isovanhemmat, eivätkö he voisi ottaa vastuuta lapsesta?

Mä pitelin mun häissä ihan ite mun mekkoa. Ja se olikinhaastava tehtävä koska oli merenneitomallinen ja pitkä laahus. Ensin koitin nostaa mekkoa pikku hiljaa reisiä pitkin ylös ja sitten vaan koko helma syliin ja pissalle. Hyvin se onnistui. En olis kyl halunnu et kukaan tulis sitä pitelemään. Ja ainahan voit loppuillaks sopia jonkun toisen kaverin tai sukulaisen auttaan sua vessaan jos se ei yksin onnistu. Mulla oli kolme kaasoa, joista yksi raskaana ja hänellä vielä pieni lapsi. Lähti viemään lasta nukkumaan mut palas kyl takasin, mut en olis siitä hänelle suuttunut vaikka olisikin joutunut poistumaan ajoissa.

Älä ota liikaa stressiä joka asiasta niin hommat menee hyvin! Jos häissä sattui kömmähdyksiä niin mä sanoin niistä kaasoille ja bestmaneille ja ne hoiti ne ja itse painelin sillä aikaa hakemaan uuden siiderin ettei tarvinut itse hoitaa hommia :)

siis lapset saa tulla häihin,mutta just se että eivät voi kauaa olla kun eivät saa heille hoitopaikkaa isät on mut en tiedä miks he ei voi katsoa ja isovanhemmat löytyy myös. juu häät on iso juttu morsiammelle tajusin sen itsekin nyt

Me ollaan muiden häissä tehty niin, että kummalle hääpari on "vähemmän läheinen" on huolehtinut lapsesta. Osui kesälle siis meidän kummankin sisaruksen häät, ja meidän lapsi on läheinen hääparille niin ei viitsitty jättää kotiin tms. Kaverihäissä ollaan jätetty hoitoon. Ihmettelen kovasti, että isät ei voi hoitaa lapsiaan!

Yhteistyössä