Morjens, pitkästä aikaa =) Auttakaas mua, täällä lentelee jotain pieniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NannaIhana

Aktiivinen jäsen
21.10.2008
10 502
1
36
mustia ötököitä :O ne on siis pienempiä ku ne banaanikärpäset, sellasia ihan pieniä mustanharmaita, ja ei todellakaan semmosia möttiäisiä ku ne toiset. Voiko noita tulla kukkamullasta? Ostin ikeasta pari kukkasta... :snotty:

Millä mä saan ne poiiis???? :wave:

Kysyin joskus biologikaverilta. Kärpäsnimityksestään huolimatta ne on harsosääskiä, jotka tykkää kosteasta kukkamullasta johon ne munii. Eli vähennä kukkien kastelua niin ongelma ratkeaa ;) kai niihin myös jotain myrkkyä voi yrittää.

mun mielestä niin pätee saman kikat ku banaanikärpäsiinki: Laita laakeaan astiaan hieman mehua ja viinietikkaa jos sulla on, sinne sekaan pisara astianpesuainetta ja kärpäset KAPUTT :)

aseta se "loukko" lähelle niitä kukkia. Pari vuorokautta ja pitäs lähtee, sitte jatkossa pidät silmällä sitä multaa ja voit ostaa sellasta halpaa karkotetta ihan marketista.

kannattaisko noihin vaihtaa mullat? mä en oo mikään kukkaihminen ja noissa hoito-ohjeissa lukee "kastele varovasti, anna mullan kuivua välillä" :D eli siis ku just tehty mulle! (siitäkin huolimatta oon jo 2 saanu tapettua) :D

eli onks toi valmiiks noissa oleva multa jo huonoo (ei kastu kunnolla ku kastelee, se vesi jää kelluun siihen päälle) ja oisko jossain paremmassa mullassa vähempi noita ötököitä? mä siis kammoon kaikkee tollasta mikä tääl nyt lentelee. hysteerinen suorastaan :D

Ne on seksikärpäsiä jotka haistaa sun kiiman.
smiley_sex1.gif

Yhteistyössä