Moraalikysymys pääsiäismunista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras

Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.

Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.

Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.

Ne on suklaamunia. Ei suvun perintökoruja tms. Joten niistä voi aivan hyvin antaa myös miehesi lapsille, vaikka ne mummilta ovatkin. Ja sinun lapsillesi voi sitten ostaa pari munaa tilalle myöhemmin.
Itsestään selväähän tuo on, mutta Porvoossa päin kaikki on vaikeampaa :xmas:

Etkö voisi antaa miehen lapsille niistä munista vaikka yhdet, ettei tulis paha mieli ja loput sitten niille omilles? Siis jos et halua kaikkia jakaa kaikkien lasten kesken..

Mikä ongelma tuo nyt on? Jaat ne munat kaikkien kesken, sanot omille lapsilles että ostatte ens kerran kaupasta heille uudet munat niiden tilalle jotka annoitte miehesi lapsille. Lastenkin pitää osata olla reiluja ja jakaa niin että muut ei jää kokonaan ilman.

Mä jakaisin ne.

Tai ajaisin/pistäisin miehen ajamaan vaikka sen 20km hakemaan lisää munia.
En ainakaan kohtelisi lapsia epätasa-arvoisesti siksi, että mies unohti hakea munia.

Vaihtoehtoisesti antaisin munat lapsilleni vasta, kun etälapset on lähteneet.

Ja jos se nyt moraalisesti tekee tiukkaa, kun munat on ex-anopin antamia, niin soittaisin sille ja kysyisin, mitä se on mieltä asiasta, että voiko jakaa vai otanko käyttöön jonkun muun näistä mainitsemistani ratkaisuista.

Mutta taas se paljon parjattu sanonta:
Kukin tyylillään... :whistle:

että jos osat olisi toisinpäin et ap ois unohtanut munat ostaa nin kyl olisi jakamassa miehen lasten munia omille kullannupuilleen. mun kullannuput, miehen kakarat tulee mieleen.

Mietin, että mikä tuossa nyt sitten on ongelma.
8 munaa, 4 lasta eli kaikille riittää hyvin. Minusta olisi todella hirveä teko jos antaisit omille lapsillesi munat toisten katsoessa vieressä.

Jos ne kahtena päivänä piti antaa lapsille niin anna tänään kaikille yksi ja huomenna toinen kierros. Lapsesi ovat 5 ja 4 vuotiaat. Uskoisin, että ovat iloisia yhdestä munasta siinä kuin neljästäkin ja eikö se porukassa syöminen ole vain mukavaa, kun voivat sitten vertailla mitä yllätyksiä saivat ja kukaan isoäiti ei loukkaannu siitä, että lastenlapsien äiti antaa munat myös lapsipuolilleen.
Nämä lapset ovat miehesi lapsia ja erittäin rakkaita ja tärkeitä hänelle. Jos otat miehen jolla on lapsia, otat myös lapset. Miltä sinusta tuntuisi jos lapsesi olisivat nyt lähdössä isänsä luo ja siellä perheessä kiukuteltaisiin kun lapsesi vievät muilta pari pääsiäismunaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.

Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.

Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.

Väkisin tulee mieleen, että miten toi teidän perhe-elämä muuten toimii???
Meillä kans, uusioperhe. Lapset on kuitenkin MEIDÄN lapsia. sun-mun-kakarat-lapsoset-jutut ollaan alusta asti jätetty pois puhuista.

Yhteistyössä