Mopsi ravistelee päätään puolelta toiselle? Koiraritetäjät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Siskoni koira, 1,5v mopsi uros on tehnyt useasti sellaista että jos herää sikeästä unesta vahingossa niin ravistelee jotenkin pakonomaisesti päätään puolelta toiselle, tai heiluttelee oikeestaan, asmalla saattaa täristä.

Tietääkö kukaan onko merkki jostain vakavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
ööö, en tiedä mopseista mitään mut eikös koiralla voi olla korvatulehdus jos se alkaa oikeen puisteleen päätään?

Tätä mietin itsekin, mutta miksi herää siihen kesken sikeän unen? Ja kaipa se oireilisi muutenkin?

siis jos koiran herättää (tulee kotiin kun koira on sikeässä unessa, ovikello soi tms) niin koira on niin "sekaisin" ettei esim pääse hyppäämään sängylle enää, ja puistelee päätään ilmeisen hitaasti siis, ei niinkuin ravistaisi turkkiaan. Heiluttelee ees taas vaan ja tärisee muuten koira..
voisko olla jotain epilepsian tyylistä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis jos koiran herättää (tulee kotiin kun koira on sikeässä unessa, ovikello soi tms) niin koira on niin "sekaisin" ettei esim pääse hyppäämään sängylle enää, ja puistelee päätään ilmeisen hitaasti siis, ei niinkuin ravistaisi turkkiaan. Heiluttelee ees taas vaan ja tärisee muuten koira..
voisko olla jotain epilepsian tyylistä

En mä epilepsiaan tota yhdistäis mut korvassa saataa olla vaikka synnynnäinen vika joka vaikuttaa tasapainoaistiin ja siks on sekava.

Alkuperäinen kirjoittaja RöhkyPossu:
Meitin mopsi kyllä haukkuu kummituksiakin... :laugh:

Meillä oli korvapunkkia, silloin ravisteli, katso onko korvissa semmoista mustaa köhnää (korvapunkin kakkaa..)
entäs onko nenäruttu putsattu hyvin?

Kyllä mä lähtisin jotain neurologista ite veikkaamaan, vaan mitä se olis. Kun tuo sekavuus että koira ei pääse hyppäämään 50cm korkuiselle sängylle, vaikka normaalisti pääsee nii viittaa ihan johonki muuhun ku korvapunkkeihin.

MIetin vaan että tuskin se tosiaan vallan epilepsiaa on, mutta mitä ihmettä :S

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Miksette soita ell:lle ja kysy sieltä?

No ei ole minun koirani!
Siskon puolesta halusin kysellä moista asiaa vaan täällä, kun on miettinyt. Varmaan kyllä ottaa eläinlääkäriin yhteyden pikaisesti.

Onks tää vaiva alkanu lähiaikoina vasta?

Muistaakseni kolmisen kuukautta olu yhteensä ehkä kolmesti max neljästi tuona aikana

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

No ei ole minun koirani!
Siskon puolesta halusin kysellä moista asiaa vaan täällä, kun on miettinyt. Varmaan kyllä ottaa eläinlääkäriin yhteyden pikaisesti.

Onks tää vaiva alkanu lähiaikoina vasta?

Muistaakseni kolmisen kuukautta olu yhteensä ehkä kolmesti max neljästi tuona aikana

Korvapunkki saattaa saada kyl ton aikaan ja se on yleensä aika simppeli hoitaa. Toinen voi olla korvatulehdus ja liimakorva, jotka vaikuttaa tasapainoaistiin.

Mä ite ottaisin yhteyttä tohtoriin.

Mun toisella Borkulla oli korvapunkki ja se kyllä vaikutti myös tasapainoon ku koira nousi ylös tai teki jonkin nopean liikkeen yhtäkkiä.

No ei ole minun koirani!

Tajusin kyllä, ettei koira ole sun. Täältä tuskin kannattaa tuollaisia kysellä, jos kuitenkin ehdotetaan vaivoja, joiden selvittämiseen tarvitaan eläinlääkärikäyntiä.

No ei ole minun koirani!

Tajusin kyllä, ettei koira ole sun. Täältä tuskin kannattaa tuollaisia kysellä, jos kuitenkin ehdotetaan vaivoja, joiden selvittämiseen tarvitaan eläinlääkärikäyntiä.

Sitä varmaan saa itse päättää mitä kannattaa ja ei kannata kysellä.
Jos kerta voi saada helpotusta mieltä vaivanneeseen asiaan ennen sitä eläinlääkäri käyntiä. Rasittavaa päsmäröintiä sulta nyt tuommoinen ..

ekaksi tähän että mopsi on kaikista eniten piloille jalostettu koirarotu.Toiseksi sillä on ilmeisesti nyt korvissa jotain likaa,roska tai mahdollisesti vettä joka aiheuttaa tuon sekavuuden ja sen myötä aiheuttaa tokkuruutta ja huonoa taspainoa kun vaikuttaa sitä kautta tonne tasapainohermo juttuihin..

No ei ole minun koirani!

Jos kerta voi saada helpotusta mieltä vaivanneeseen asiaan ennen sitä eläinlääkäri käyntiä. Rasittavaa päsmäröintiä sulta nyt tuommoinen ..

Anna tollasten kommenttien mennä vaan :flower:

No ei ole minun koirani!

Ja rasittavaa jossittelua sulta. Ei vaan mene jakeluun, että kun koiran on hommannut ja sille tulee jotain vaivoja, niin on hirmu vaikeata soittaa ell:lle. Sieltä kun saa ihan puhelinneuvontaakin. Mut tällä palstallahan uusavuttomuus suorastaan häikäisee välistä... Koiralle silti paranemisia!

Yhteistyössä