Moottoripyöräilijät/kyydissä istuvat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miu

Vieras
Mulla olis kysymys moottoripyöräileville.. mitä laitatte päälle tällä kelillä? Mun pitäis huomenna lähteä jonkin sortin moporetkelle kaverin kanssa eikä sitten mitään käsitystä mitkä vaatteet ei olis liian kuumat/kylmät. Ajattelin että jos farkut ja joku ohuehko neuletakki tai neule ja sen alle halterneck-toppi ettei sitten ole kuuma kun pysähdytään.. tuleekohan vilu? Vai hiki? Takkiakin mietin, mutta kaikki mun takit on tummia jakkuja, en tiedä onko sellainenkaan hyvä..

Mä oon kantapään kautta oppinut että en lähde kyytiin millään kelillä ilman kunnon varusteita, vaikka se onkin niin maan perusteelllisen ärsyttävää helteellä, mUt ei ne suojaukset turhaa ole. Jos sul ei oo varusteita niin laita farkut ja nahkatakki, ne suojaa edes vähän.

En muuten tullut tuota turvallisuuspuolta ajatelleeksi kovin pitkälle. Noloa, mutta en ole koskaan aikaisemmin ollut metriä lähempänä moottoripyörää. Ajokamoja mulla ei siis tietenkään ole, mutta kiitos vinkistä; kaivelen nahkarotsit ja farkkutakit esiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En muuten tullut tuota turvallisuuspuolta ajatelleeksi kovin pitkälle. Noloa, mutta en ole koskaan aikaisemmin ollut metriä lähempänä moottoripyörää. Ajokamoja mulla ei siis tietenkään ole, mutta kiitos vinkistä; kaivelen nahkarotsit ja farkkutakit esiin. :)

Sitä suuremalla syyllä kunnon ajovehkeet. Saisitko joltakulta vaikka lainaksi, jos et omia halua ostaa.

Kyllä kyydissäkin viileä on, vaikka on hellekin. Tosin tuokin riippuu vähän pyörän mallista... jos siinä on etulasi, joka ohjaa tuulta, niin voi olla lämpimämpi. Pysähdyttäessä sitten tuleekin helteellä kiire riisua värmeitä vähemmäksi - kuuma tulee joka tapauksessa. Mutta lämpötila ei ole ensisijainen huomioonotettava seikka, vaan turvallisuus, jos jostain syystä könyää. Eli varusteilta kaivataan kulutuskestävyyttä ja mieluusti myös muita suojauksia. Ja iltaisin on aina viileä, isäntä kävi ajelemassa pari päivää sitten nahkarotsilla ja farkuilla, ja sanoi yhdeksän jälkeen illalla tullessaan kotiin, että meinasi olla vähän kylmä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyytiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sitä suuremalla syyllä kunnon ajovehkeet. Saisitko joltakulta vaikka lainaksi, jos et omia halua ostaa.

En mä tätä yhtä kertaa varten viitsi enkä ehdi ostaa, toki sit jos enempi alan kyydissä istumaan. Tarvii kysyä josko kaverilla olis mullekin kamat lainaan.

Kunnon nahkavarusteet tai suojat. Jos tulee onneettomuus selviät paremmin. Itse olin viime kesänä reissussa ja helteellä nahka kamppeissa, mutta alla ei melkein mitään. Viima vilvoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ajokamppeet eli nahkatakki, ajohousut, turvakengat, hanskat jne jne..Oli keli mikä tahansa..

AMEN!
Ihan järkyttävää katsella kun väki ajelee t-paitasillaan, olkoonkin että on hellettä.

Niinpä..erittäin törkeää on se kun kuskilla on turva variusteet ja kyydissä lapsi jolla ei ole.

Yhteistyössä