Montessori päiväkoti

Tervehdys!
Tytär kohta 1v8kk ja menossa päivähoitoon. Olen toivonut päiväkoti-paikkaa ja nyt ilmoitettiin, että ainoa mahdollisuus saada paikka päiväkodissa on yksityinen montessori päiväkoti.
Onko kellään kokemusta montessori päiväkodista/menetelmistä ja millaisia? Ja teillä kellä on lapsia yksityisessä päiväkodissa hoidossa, niin minkälaisia hoitomaksuja teillä on? Tämä meille tarjottu päivähoito tulisi maksamaan 268 euroa kk:ssa eli melkein 70 euroa enemmän kuukaudessa kuin kunnallinen hoito... Aika paljon eroa varsinkin kun laskee vuositasolla.

väsynyt äippä
Ei ole oma lapsi ollut, mutta muuten mulla tosi hyvä käsitys Montessorista. Koita etsiä tietoa. Itse laittaisin lapseni mielummin Montessoriin kuin kunnalliseen.

Pian 1 vuotiaan äiti
Mulla on Montessorista todella hyviä kokemuksia. Siinä mielessä, että lapsi ei ole siellä koskaan ollut, mutta todella hyvä ystävä on ollut Montessori päiväkodissa ohjaajana. Ja kaiken kuulemani perusteella minä laittaisin oman lapseni ehdottomasti Montessoriiin jos siihen olisi mahdollisuus.
En ole asiassa puolueellinen siksi että ystävättäreni siellä on työskennellyt. Vaan olen lukenut ja kuullut päiväkodista paljon hyvää. Montessorin käyttämät metodit on minusta paljon "terveempiä" ja opettavaisempia kuin muualla. Leikin kautta opetellaan asioita, käytöstapoja ja esim. lelujen kerääminen pois, omien ulkovaatteiden ripustaminen naulakkoon, on käsittääkseni Montessorissa tärkeitä. Eli opetetaan tavallaan että tehdään itse, ja jos ei osata niin sitten pyydetään apua. Näin olen asian käsittäny... :/ Jos tosta nyt yhtään otti selvää. Ja muistaakseni oli vielä niin että siellä on vain kehittäviä leluja, eli mitään turhaa ei tavallaan ole, vaan jokaisella lelulla on jokin kehittävä tai opettava vaikutus.
Kannattaa hankkia tietoa, mutta minä ainakin kannatan kyseistä päiväkotia! :heart:

Yhteistyössä