montako vauvan lakasettiä (aluslakana + pussilakana) teillä käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kikatus

Aktiivinen jäsen
22.04.2011
3 057
0
36
Aika kultaa muistot :)
Paljonko noita kannattaisi hankkia, ihan älyttömän hintaisia ovat nimittäin monessa nettikaupassa (oma ompelukone pelastaisi tästäkin joo :/ ). Meillä vaihdetaan lakanat 2 krt viikkoon normaalisti, mutta pukliihan ne vauvat ja pissivahinkoja tulee..
Montako lakana + pussilakana - yhdistelmää hankkisin että riittää?
En ottanu äitityspakkausta niin vielä ei oo ainuttakaan mulla ja nyt joku paniikki on iskenyt et pitäisi hankkia kaikki puuttuva pikapuoliin :D

Kone kyl pyörii joka päivä, riittäsköhän 4 kpl molempia.. Äh, olo on kuin esikoista odottavalla kun kaikkea tällaista turhaa uusavuttomana mietinkin ;)

Meillä on ollut kahdet. Meillä on kuivausrumpu, joten likaiset saadaan pesty ja kuvattu alta 3 tunnin Ja hätätapauksessa käytettiin isompien lasten vuodevaatteita, jos niikseen.

Kirpparilta olen ostanut lähes kaikki vauvan lakanat ym. Saanutkin olen tutuilta vanhoja. Mut tietysti, jos uutena haluaa... Eli ei ole meillä tullut paljoa maksamaan, mutta toisaalta taitaa olla liikaakin, kun on ainakin kuudet setit. Aika usein muuten vaihdatte lakanoita, 2x/vk!

No koska haluan vaihtaa ne usein, ihanaa nukahtaa puhtaisiin lakanoihin :D

Kirppareita kierrän paljon mutta kun asuu syrjässä niin se on tuuria löytyykö jotain vai ei. Nyt ei oo löytynyt puoleen vuoteen ainuttakaa vauvan lakanaa :/

Kolme aluslakanaa ja viisi pussilakanaa, sattuneista syistä ollaan saatu tuollainen määrä, hyvin on riittänyt. Jos oikein laiskottaa pestä lakanoita, niin aluslakanaksi käy kyllä isompikin lakana, kun sen taittelee...

No koska haluan vaihtaa ne usein, ihanaa nukahtaa puhtaisiin lakanoihin :D

Kirppareita kierrän paljon mutta kun asuu syrjässä niin se on tuuria löytyykö jotain vai ei. Nyt ei oo löytynyt puoleen vuoteen ainuttakaa vauvan lakanaa :/

Ok. Mä olen niin laiska vaihtamaan, kun tykkään, että pitää imuroida tyynyt ja patjat ja puistella peitot samalla. En jaksa tuota revohkaa kovin usein tehdä.

Ei yksiäkään. Eikun sori, kyl me ollaan tyynyliinaa käytettyä syöttötuolin pehmustepatjan päällä, eli paria. Ostin esikoiselle parit lakanat ja saatiin sukulaisilta useammat, ihan tarpeettomiksi jäivät kun lapsi nukkuikin meidän vieressä kuten tää kakkonenkin. Kaapissa olis kyllä joutavia lakanoita, saat ilmaseksi jos tulet hakemaan :)

huutiksesta muuten kattelin noita lakanoita niin ihan järkkyä että esim yhdessä lakana+pussilakana-kohteessa pk:t oli 7,20e.. Siis vauvan koossa oleville, ei ne ny voi niin paljon painaa o_O
Eli senkin takia katson uusia, melkein sama jo maksaa 8e jostain käytetystä setistä + pk:t saman verran, kun tilata sitten nettiputiikista hieman kalliimmalla uusia.
Plääh.
Mulle kelpaa siis käytetytkin ihan hyvin, paljon vaatetta ostan kirppikseltä, nyt en oo vaan päässy hetkeen isomman kaupungin kirpparille mistä tommosia saattas enemmänkin löytyä :)

Lakanoiden vaihtaminen kaksi kertaa viikossa on kyllä oikeasti paljon. Mutta mikäs siinä jos haluaa tehdä itselleen aivan liikaa pyykkiä kun helpommallakin pääsisi, ihan sama vaikka kuinka olisi kuivausrumpu. Mieluummin käytän aikani lasten kanssa oloon kuin asuisin pyykkivuoren keskellä pesukoneen vieressä.

meillä on 4 pussilakanaa, käytän kyllä vaan kahta niistä suurimmaksi osaksi. aluslakanoita on pinnasänkyyn sitten enempi, en jaksa käydä laskemassa. mutta kun poika ei oo pinniksessä nukkunu niin niitä on käytetty lähinnä vaipanvaihtopatjan päällä suojana :D nyt on ensimmäisiä päikkäreitä nukuttu pinniksessä ja parit lakanat on menny, ikää 7,5kk. lakanoitahan saa kirppareilta yms halvalla? meillä ei oo yksiäkään ostettuja lakanoita, anoppi toi niitä ennen vauvan syntymää ja 1 pussilakana on äitiyspakkauksesta saatu. mutta ei niitä hirveästi mielestäni tarvitse ostaa ainakaan alkuun.

[QUOTE="vieras";24402437]Lakanoiden vaihtaminen kaksi kertaa viikossa on kyllä oikeasti paljon. Mutta mikäs siinä jos haluaa tehdä itselleen aivan liikaa pyykkiä kun helpommallakin pääsisi, ihan sama vaikka kuinka olisi kuivausrumpu. Mieluummin käytän aikani lasten kanssa oloon kuin asuisin pyykkivuoren keskellä pesukoneen vieressä.[/QUOTE]

Oi, mie osasinkin oottaa tätä :D
Lakanoiden vaihtoon menee ehkä vartti, kahteen koneeseen saan ne pestyä eli menee 2h. Onneksi miun ei tarvii päivystää koneen vieressä sen pestessä vaan väliajalla voin tehdä muuta, vaikka leikkiä lasteni kanssa tai olla leikkimättä :)

miauh, sais joo jos niitä joskus täällä tuppukylän kirpparilla ois :/ Joko nopeat syö hitaat tai niitä ei ole.

Meillä on vissiin 6 molempia (kolmen lapsen äp:t ja sitten itse hankittuja). Kolme settiä noista on käytössä. Ikeasta saa aika edullisesti ja yleensä ihan kivan näkösiä (joskin niiden pussilakana on esim.äp:peittoa leveämpää mallia).

[QUOTE="vieras";24402437]Lakanoiden vaihtaminen kaksi kertaa viikossa on kyllä oikeasti paljon. Mutta mikäs siinä jos haluaa tehdä itselleen aivan liikaa pyykkiä kun helpommallakin pääsisi, ihan sama vaikka kuinka olisi kuivausrumpu. Mieluummin käytän aikani lasten kanssa oloon kuin asuisin pyykkivuoren keskellä pesukoneen vieressä.[/QUOTE]

mäkin vaihdan meiän sänkyyn ainakin kerran viikossa, joskus 2 lakanat. tykkään nukkua puhtaissa ja joka päivä on kuitenkin pyykkiä, niin siinä samassa ne lakanat menee.

hmm... oliskohan joku 5 settiä eli aluslakana + pussilakana. Tein itse vanhoista lakanoista vauvalle. Tyynyliinoja on vinopino, niitä käytän vauvan päänalusina, siis ilman tyynyä. Vauva puklailee ja kuolaa yms, usein riittää pelkkä tyynyliinan vaihto kun on puklua tullut, ei tarvii koko aluslakanaa vaihtaa.

Sinne pinnikseen kannattaa myös laittaa fleece peitto kaksinkerroin lakanan alle, näin patja ei kastu kun vaippa falskaa tai tulee oikein kunnon puklut.

Eipä tosiaan noilla (alus)lakanoilla ole ollut käyttöä vielä, kun vauva nukkuu vieressäni. Pussilakanat on enemmän käytössä, kun oma peitto on vauvalla.

kosteussuojia mulla on sänkyyn hankittuna, tai mistä lie oonkaan saanut.. niitä ajattelin käyttää, muistelen esikoisen aikaan et ne oli ihan hyviä. Kun teen näitä talvilapsia ei tarvii niin miettii hiostaako sellainen siellä patjan ja lakanan välissä kun sisälämpötila ei lähentele miljoonaa :)

Jospa mie hankkisin jonkun viitisen settiä sitten ja eiköhän niillä pärjää. Pitää alkaa googlailemaan halvin nettiputiikki :)

Kahdet käytössä, 10 liinavaatekomerossa:D

Mä oon pitäny kahta lakanaa pinnikses.Jos on tullu pissavahinko ni vaihatnu jalkopäälakanan, pääpuolilakanaa sit puklun myötä.
Pieniä tyynyliinoja olen myös tykännyt käyttää

Mä ostin yhden lakana+pussilakanasetin Ikeasta, kolme pussilakanaa kirpparilta ja yhden aikuisten normikokoisen lakanan jonka ihan vaan leikkasin sopivan kokoisiksi vauvanlakanoiksi. Kaksi vuotta ollut käytössä ja hyvin toimivat aluslakanoina, vaikken reunoja ommellutkaan, ei ole kangas purkautunut ja eikä sitä huolittelematonta reunaa nää kun se taitetaan patjan alle. Meillä sai kans vauva-aikana ahkerasti vaihtaa lakanoita, kun muksulla oli refluksi. Lisäksi lapsi oppi 10kk ikäisenä yökuivaksi (!!!) ja sitä ennen kuukauden ''harjoitteli'' tätä, eli pissaa kerty rakkoon paljon ja sitten tulikin pisu vaippaan ja se valtava pissamäärä vaan tulvi yli kun vaippa ei ehtinyt imeä sitä määrää kerralla.

Mä ostin sellaisen ruskovillan hirssiakanatyynyn. Esikoista odottelen, eikä tullut pieneen mieleenkään, että tokihan ne vauvat pulauttelee siellä sängyssäkin. Melko äkkiä alkaa kasvamaan varmaan rehua siitä tyynystä...

Yhteistyössä