Montako tuntia kestää muutto?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen harkinnut hankkia muuttopalvelun hoitamaan muuton. Muuttomatka on n. 5km ja muutettava asunto on 95neliöinen. Montakohan tuntia tälläinen 95neliön asunnon muutto kestää? Mietin ku muuttofirmoilla hinnoittelu/tunti.
 
vierailija
Muuttomiehet kuskaa valmiiksi pakatut laatikot ja huonekalut parissa tunnissa. Saat venymään sen jos joutuvat odottelemaan. Riippuu tietysti myös tavaroiden määrästä ja käytössä olevasta autosta tuhraantuuko aikaa useampaan matkaan.
 
vierailija
Riippuu siitä miten hyvin on organisoinnut muuton. Uuteen asuntoon huoneiden oviin tekstit huone 1, huone 2 jne. Muuttolaatikoihin merkinnät huone 1, huone 2 jne Tavarat oikeisiin paikkoihin kerrasta.
 
Muuttomiehet kuskaa valmiiksi pakatut laatikot ja huonekalut parissa tunnissa. Saat venymään sen jos joutuvat odottelemaan. Riippuu tietysti myös tavaroiden määrästä ja käytössä olevasta autosta tuhraantuuko aikaa useampaan matkaan.
Kyllä kaiken pakkaan valmiiksi itse. Vielö etinnässä mistä huonekaluihin suojaukset mutta suojata meinaan itse myös.
Aika moneen muuttoon osallistuneena sanoisin, että tuo "kaiken pakkaan valmiiksi" harvoin toteutuu. Muuttopäivänä sitten nainen arpoo keittiössä sitä, mitkä maustepurkit ottaisi mukaan ja mitä vanhoille lastenvaatteille pitäisi tehdä.
Nopeimmillaan on muutto sujunut kolmessa tunnissa, enimmillään on mennyt sama määrä 12 tunnin päiviä...

Jos pakkaat itse
  • Pakkaa kaikki kovamuovisiin pinottaviin muuttolaatikoihin, ei siis banaanilaatikoita tai jätesäkkejä. Hae/tilaa laatikot (tarvitset niitä kymmeniä) jo viikkoa ennen, jotta todellakin ehdit pakata järjestelmällisesti. Laatikoihin maalarinteipillä etiketit sisällöstä.
  • Jos toisessa tai molemmissa päissä on hissi, laita etukäteen varoitus naapureille siitä, että hissi on käytössä tiettyyn aikaan. Mittaa, mahtuvatko suuret huonekalut (sohva, sänky) hissiin. Aikaa menee rutkasti, jos sohvaa joudutaan kuljettamaan 8 kerrosta kierreportaita pitkin.
  • Kun suojaat laitteita/huonekaluja, muista että niitä pitää pystyä kantamaan. Muovi on liukasta. Teippaa kaikki johdot kiepille pyöritettynä tiukasti laitteisiin tai mikäli mahdollista, kerää ne irrotettuna laatikkoon, nimilapuilla varustettuna (television virta, läppärin verkkojohto jne...)
  • Selvitä, kuinka lähelle ovea kuorma-/pakettiauton saa niin, että muiden kulkeminen ei esty.
  • Huolehdi, että molemmissa päissä on joku koko ajan paikalla, jos kaikki ei mene kerralla kuorma-autossa.
  • Ota huomioon, että myös muuttomiehet tarvitsevat ruoka- ja kahvitauot. He eivät siis paina kuutta tuntia tauotta. Tauot ovat laskutettavaa aikaa.
 

Yhteistyössä