Montako pakettia pyykkipulveria teillä kuluu vuodessa? (suunnittelen vuoden pulverien ostoa)

Eli sitten kun seuraavaksi tulee s-ryhmältä se päivä jolloin kaikki pesuaineet yms. saa -15% hintaan, niin ajattelin ostaa vuoden pyykkipulverit...ja ehkä suihkusaippuatkin :)

Ja konetiskitabletitkin ostan varmaan silloin vuodeksi.

Mutta paljos sitä pyykkipulveria sitten vuodessa kuluu? Mulla ei ole hajuakaan edes siitä, että paljonko meillä kuluu sitä kuukaudessa.
 
"hankey"
nestemäistä pesuainetta meillä kuluu noin pullo viikossa. pesupulveripaketti on ostettu toissa kesänä ja yhä sitä on, lapset valittavat zeoliittihileistä, joita jää vaatteisiin.
 
"mä"
Helpottais, jos kertoisit perheesi koon. Kuusi henkisessä perheessä kuuluu "hiukan" enempi kuin kahden ihmisen taloudessa. Ja vinkkinä, siirry nestemäisiin, ovat paljon parempia ;)
 
"vieras"
eipä ole hajua mullakaan. Kestäisköhän sellanen pieni paketti kirjopulveria meillä kolmella kuukauden verran? Siinä rinnalla käytetään nestemäistä ja sitä kuluu melkein yhtä paljon. Ja sit on vielä valkopyykkijauhe, mitä menee selvästi vähemmän.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";22102179]Helpottais, jos kertoisit perheesi koon. Kuusi henkisessä perheessä kuuluu "hiukan" enempi kuin kahden ihmisen taloudessa. Ja vinkkinä, siirry nestemäisiin, ovat paljon parempia ;)[/QUOTE]

Meillä käytettiin lähes pelkästään nestemäistä, kunnes pesukoneen korjaaja kehotti käyttämään edes välillä pulveria!
 
Meitä on 2+3, 2 lasta on kestovaipoissa. Jotta aika tarkkaa on sen suhteen jotta mitä voidaan käyttää kun koneessa on mukana vaippoja.

Ollaan käytetty LV Coloria ja hyväksi olen sen todennut, jotta en nyt näe järkeä vaihtaa nestemäiseen :)
 
"vieras"
[QUOTE="hankey";22102203]Miksi?[/QUOTE]

Kuulemma koneelle parempi on pulveri. En muista teknisiä juttuja mitä selitti. Mutta itsekin tuota ihmettelin, että eikö se ole toisin päin. Kuulemma ei.
 
"Mamma italiana"
ei hajuakaan! kàytàn sekà nestemàisià ettà pulverimuodossa, lisàksi vàrillisille vatteiille oma, farkkuvaatteille oma, mustille oma ja kàsinpesuaine erikseen. ja aiheen vierestà (ihan vierestà siis) nuo ei riità vaan joka koneelliseen laitan kalkinpoistotabletin, joskus desinfiontiainetta ja usein semmosen pikkuliinan joka imee irtoutuneet vàrit pitàen pyykin puhdasvàrisenà ja estàen harmaantumisen
 
"vieras"
Nestemäisestä pyykinpesuaineesta kertyy koneen sisälle tahmaa ainakin alhaisissa lämpötiloissa pestessä. Kone pitää puhdistaa siksi samoin kuin zeoliittiainetta käytettäessä.
 
[QUOTE="emmi";22102216]just eilen oli kunigaskuluttajassa että ruokalusikallinen riittää 4kg:n koneelliseen pyykkiä[/QUOTE]

Meillä on vissiin 6 kiloinen kone...ehkä 7.

Mä laitan noin 50 ml...eli en kai ihan hirmuisesti tuon mukaan ylimääräistä käytä. Meinaan että kai tuo määrä on aika lähellä 2 kukkupäälistä ruokalusikallista.
 
"hmm"
meitä on kaksi, pestään pyykkiä n. kerran viikossa eikä naapurin muuttaessaan antama vajaa jättikoon pesuainepaketti (2,08 kiloa) lopu IKINÄ. käytänkin pesuainetta kyllä aina vähän kerrallaan, ja nythän on vielä tullut se tapojani tukeva ammattilaisten toteama yhdestä ruokalusikallisesta pesuainetta :)
 
"mä"
[QUOTE="hmm";22102247]meitä on kaksi, pestään pyykkiä n. kerran viikossa eikä naapurin muuttaessaan antama vajaa jättikoon pesuainepaketti (2,08 kiloa) lopu IKINÄ. käytänkin pesuainetta kyllä aina vähän kerrallaan, ja nythän on vielä tullut se tapojani tukeva ammattilaisten toteama yhdestä ruokalusikallisesta pesuainetta :)[/QUOTE]

Ruokalusikallinen tosiaan riittää, samoin astianpesuun piisaa puolikas tabletti :)
 

Yhteistyössä