Montako lämmintä ateriaa te syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tony
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tony

Jäsen
07.07.2008
328
0
16
ja montako kertaa päivässä yleensä syötte?

Meillä kaksi lämmintä ateriaa ja tähän asti nuoriso on käynyt välissä syömässä omia aikojaan välipalojaan.

Eilen päätin että se saa loppua, meillä syödään viisi kertaa päivässä eikä yhtään enempää...jos joku ruoka jää väliin niin se on voi voi.

Vähän ovat tänään kapinoineet vastaan...jalat vie koko ajan keittiöön, mutta olen käännyttänyt he takas....eivät ole nälkään kuolleet :D

OIKEIN! Kakarat kotiin ruoka-aikaan tai olkoonsa nälässä :D. Meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa, aamupala, väipala ja iltapala. Joskus hedelmiä päälle, jos nälkä yllättää.

Kaksi lämmintä ateriaa. Lapset syö yhteensä viisi kertaa päivässä. Aikuiset jättää yleensä välipalan väliin. Joka päivä teen ruokaa, joskus toinen ruuista on ed. päivältä.

Tosin nyt puistossa syödään puistoruokaa kesän ajan, eli yksi ruuanlaittokerta vähemmän *tuulettaa* B)

aamupala ->> lähes aina puuroa
(jos herätty aikaisin aamulla, niin tässä välissä on aamuvälipala)
lounas ->> lämmin ruoka
välipala
päivällinen ->> lämmin ruoka
iltavälipala
iltapala ->> usein puuroa / illallinen ->> lämmin ruoka

Kuumina kesäpäivinä on vain 1 lämmin ruoka, muuten esim ruokaisa kevyt salaatti toisena ruokana.

Ja välillä herkutelllaan pitkin päivää ettei ihan mene syömiset aina noin rytmissä.

minä pyrin aina siihen että toinen ruoka on edellisen päivän joko semmoisenaan tai vähän muunneltuna...esim edellisen päivän perunamuussista saa hyvin perunavellin tai peruna-jauhelihasoselaatikon....

aika kauheaa olisi jos tälle porukalle pitäisi joka päivä tehdä kaksi erillistä ruokaa alusta loppuun....

Meillä syödään vain yksi lämmin ateria päivässä viikonloppuisin ja kesällä. Arkisin lapset syövät koulussa ja iltapäivällä neljän- viiden aikaan laitan ruuan. Näin kesäisin(minulla 10 vkoa lomaa ) heräämme kymmeneltä ja syömme aamupalan. Lämmin ruoka syödään kahden-kolmen välissä. Välipalaa viiden- kuuden aikaan ja sitten iltapalaa. Hedelmiä ja marjoja meillä on aina runsaasti. Niitä napsitaan välipaloiksi. Mutta jos tämän äidin pitäisi kaksi lämmintä ateriaa väsätä päivässä, ei tulisi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ilmeisesti huono äiti:
Meillä syödään vain yksi lämmin ateria päivässä viikonloppuisin ja kesällä. Arkisin lapset syövät koulussa ja iltapäivällä neljän- viiden aikaan laitan ruuan. Näin kesäisin(minulla 10 vkoa lomaa ) heräämme kymmeneltä ja syömme aamupalan. Lämmin ruoka syödään kahden-kolmen välissä. Välipalaa viiden- kuuden aikaan ja sitten iltapalaa. Hedelmiä ja marjoja meillä on aina runsaasti. Niitä napsitaan välipaloiksi. Mutta jos tämän äidin pitäisi kaksi lämmintä ateriaa väsätä päivässä, ei tulisi mitään.

Ei tuo tee susta huonoa äitiä :hug:
Ei kaikkien rytmiin sovi kahta läämintä ateriaa.

Nyt lomalla ollessa: Lapset syö 2 lämmintä ateriaa. Tosin jos lämmin päivä, niin eivät tuota toista syö kun närkkien. Lisäksi aamu- ja iltapala. Joskus välipala
Itse syön vain lounaan, iltapäiväruoan ja joskus iltapalaa. Ei aamupala ja välipalat jää kokonaan pois. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mukelot:
minä pyrin aina siihen että toinen ruoka on edellisen päivän joko semmoisenaan tai vähän muunneltuna...esim edellisen päivän perunamuussista saa hyvin perunavellin tai peruna-jauhelihasoselaatikon....

aika kauheaa olisi jos tälle porukalle pitäisi joka päivä tehdä kaksi erillistä ruokaa alusta loppuun....

Vaikka en pidä hirveästi ruuanlaitosta ( olen kokki amamtiltani :whistle: ) Nii silti pyritään sämään kaksi ruokaa päivässä. Nyt kun me vanhemmat ollaan töissä, jää lounaan laitto tyttären 14v vastuulle. Hän tekee usein myös alusta loppuun ruuat. Mutta vaikka mun työt lopuvatkin iltavuorossa klo17, teen vielä ruuan, vaikka koko päivän olen ruokapatojen äärellä ollutkin.
oka päivä syödään kaksi lämmntä rokaa joskus se voi olla toki eineksiä tai ulkona syönti mutta kahdesti syödään.
j

Itse syön korkeintaan yhden lämpimä/kunnon aterian päivässä.
Lapset syövät yleensä 2.

Nyt kesällä kuitenkin usein vain yksi ateria lapsillakin, sillä kaikenlaista eväsreissua yms. on enemmän.

Meidän ruokailut on aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.
Mä en ole ikinä saanut lapsille oikeen edes välipalaa... eivät huoli.
Aamupala syödään noin klo 9, lounas klo 12, päivällinen klo 16 ja iltapala klo 19.
Joskus jos päivällinen venähtää vähän, esimerkiksi tunnilla niin syödään välipalaakin, mutta harvemmin... eivät ole ikinä syöneet välipalaa, paitsi joskus tosi pienenä, kun päivärytmi oli sellanen että heräsivät aiemmin aamulla jolloin aamupala ja lounaskin syötiin aiemmin.

Lapset syövät 2 lämmintä ateriaa päivässä + aamu- ja iltapalan, välipalan + hedelmiä tms silloin kun haluavat. Itse syön lämpimän aterian ehkä 2-3 kertaa / vko. Mies syö milloin vaan ja aina kun jotain tarjolla! ;)

Yhteistyössä