Montako kummia teidän lapsilla on?

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Elikkäs tälläistä asiaa tässä nyt mietin kun ei oikein miehen kanssa päästy yhteisymmärrykseen kummiasiasta. Eli miehen mielestä kuusi kummia on ihan liikaa, neljä olisi sopiva hänen mielestä. Mutta kummejahan voi olla kai rajaton määrä? :)
 
"Vieras"
Ne pakolliset kaksi molemmilla. Miksi niitä pitää olla enemmän?

Mä ymmärrän jotenkin, jos on esim kaksi pariskuntaa eli 4 kummia lapsella, mutta tuosta yli on jo jotenkin ahneen kuulosta.
 
"vieras"
4 esikoisella, mutta tälle seuraavalle tulee ehkä 6, mikä kuulostaa kyllä tosi paljolta ja tää selityskin on vähän kökkö, mutta kun ei näistä kavereista haluta jättää ketään pyytämättä ja meille ei luultavasti tuu lisää lapsia...
 
ölölö
3,3 ja 4. valitettavasti aina joukkoon sattuu se ääliö, joka ei tajua sanoa 'ei' pyynnölle ja jättää sitten kummin hommat sikseen, eikä halua olla missään tekemisissä kummilapsensa kanssa.
 
"vieras"
Esikoisella 3 ja nuoremalla 2. Kuulostaa minusta paljolta 6 kummia. Meillä oli työn ja tuskan takana löytää tuolle nuoremmalla ne pakolliset kaksi. Tai toinen on mun sisko joka on myös esikoisen kummi mutta sit se toinen kummi. Jos enempi ois tulluna lapsia niin huh, mistähän oltais kummit taiottu.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";28485042]Esikoisella 3 ja nuoremalla 2. Kuulostaa minusta paljolta 6 kummia. Meillä oli työn ja tuskan takana löytää tuolle nuoremmalla ne pakolliset kaksi. Tai toinen on mun sisko joka on myös esikoisen kummi mutta sit se toinen kummi. Jos enempi ois tulluna lapsia niin huh, mistähän oltais kummit taiottu.[/QUOTE]

Meillä ongelma on toisenlainen. Kummilapsia on 7, kaikki kavereiden lapsia, molemmilla miehen kanssa sisaruksia. Kamalaa, kun piti jättää niin monta valitsematta:D. Lapsilla kaikilla 4 kummia, hyvin riittäis sama määrä kolmelle seuraavallekin, mut lisää lapsia ei tehdä:)
 
"Milli"
Esikoisella on 4 kummia. Ei pariskuntia mutta sekä minun että mieheni veljet on kummeina. 2 muuta ystäviä.
Keskimmäisellä on 4 kummia. 1 pariskunta ( serkkuni + puolisonsa ), mieheni setä ja ystävä.
Nuorimmaisella on 4 kummia. Ei yhtään pariskuntaa. Veljeni ja 3 muuta ovat ystäviä.


Neljä kummia aiotaan seuraavallekin lapselle pyytää :) Mielestäni kummeja pitää olla saman verran kaikilla lapsilla :) 4 on tuntunut sopivalta. Miehelläni kummeja on 2, minulla 3.
 

Yhteistyössä