Montako kertaa viikkoon kaverikyläilyjä?

Olenko tiukkapipomutsi jos meidän neiti 8v saa kolmena päivänä viikossa kuttuu kaverin tai sitten mennä kaverin luo? Ja koulusta pitää suoraan tulla kotiin eikä jäädä kaverin luo.
Tänään taas otettiin yhteen neidin kanssa kun hänen mielestään kaverille voi jäädä suoraan :headwall:
 
hyvä
Minun mielestä olet aivan oikeilla linjoilla! :flower: Vanhempien tehtävähän on laittaa rajat, vaikka se tuntuisi miten epäreilulta. Ja niitä kavereita kuitenkin näkee koulussakin, ei sen lisäksi tarvitsen joka päivä vapaa-ajalla kavereita nähdä.
 
äiti täälläkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:57 Taitai kirjoitti:
Koulusta on tultava kotiin suoraan ja läksyt tehtävä, sen jälkeen saa leikkiä kavereiden kanssa, ulkona tai meillä tai kaverilla jos kaverin vanhemmille se sopii.
Näin meilläkin.
 
Tottakait koulusta pitää tulla ensin kotia tekemään läksyt (meillä). Jos teillä saa vain 3 päivänä viikossa leikkiä kaverin kanssa, niin mitä teette niinä muina päivinä? Jos on harrastuksia, niin niinä päivinä ei välttämättä ehdi, mutta muuten (minä ja meidän tapauksessa) en keksi syytä, miksi ei kaverille saisi mennä tai kaveri tulla meille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:05 d u m b o kirjoitti:
Tottakait koulusta pitää tulla ensin kotia tekemään läksyt (meillä). Jos teillä saa vain 3 päivänä viikossa leikkiä kaverin kanssa, niin mitä teette niinä muina päivinä? Jos on harrastuksia, niin niinä päivinä ei välttämättä ehdi, mutta muuten (minä ja meidän tapauksessa) en keksi syytä, miksi ei kaverille saisi mennä tai kaveri tulla meille.
Kyläillään mummilassa, käydään kaupassa/kirjastossa, pelaillaan, tongitaan puutarhassa katotaan telkkaria. Sellasta normaalia perhe-elämää. Mun mielestä vaan tuo kolme kertaa viikkoon riittää, niin ja sitten yhtenä päivänä tytöllä on harrastus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:09 BlackCat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:05 d u m b o kirjoitti:
Tottakait koulusta pitää tulla ensin kotia tekemään läksyt (meillä). Jos teillä saa vain 3 päivänä viikossa leikkiä kaverin kanssa, niin mitä teette niinä muina päivinä? Jos on harrastuksia, niin niinä päivinä ei välttämättä ehdi, mutta muuten (minä ja meidän tapauksessa) en keksi syytä, miksi ei kaverille saisi mennä tai kaveri tulla meille.
Kyläillään mummilassa, käydään kaupassa/kirjastossa, pelaillaan, tongitaan puutarhassa katotaan telkkaria. Sellasta normaalia perhe-elämää. Mun mielestä vaan tuo kolme kertaa viikkoon riittää, niin ja sitten yhtenä päivänä tytöllä on harrastus.
Me ehditään tehdä kaikkea tuotakin ihan hyvin vaikka kaverikyläilyjä ei rajoitetakaan. Toki aina ei saa mennä, jos on viikonloppuna ohjelmassa mummolaan menoa yms, muksu lähtee niille reissuille mukaan. Mä voin tonkia puutahaan ihan ilman muksujakin, jos se ei niitä kiinnosta vaan on mielekkäämpää puuhaa tehköön sitä. Ja telkkarin katsomisen voittaa liki mikä tahansa muu puuha paitsi pleikkarin pelaaminen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:09 BlackCat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:05 d u m b o kirjoitti:
Tottakait koulusta pitää tulla ensin kotia tekemään läksyt (meillä). Jos teillä saa vain 3 päivänä viikossa leikkiä kaverin kanssa, niin mitä teette niinä muina päivinä? Jos on harrastuksia, niin niinä päivinä ei välttämättä ehdi, mutta muuten (minä ja meidän tapauksessa) en keksi syytä, miksi ei kaverille saisi mennä tai kaveri tulla meille.
Kyläillään mummilassa, käydään kaupassa/kirjastossa, pelaillaan, tongitaan puutarhassa katotaan telkkaria. Sellasta normaalia perhe-elämää. Mun mielestä vaan tuo kolme kertaa viikkoon riittää, niin ja sitten yhtenä päivänä tytöllä on harrastus.

Ihan ok, mutta ehtiihän noita tekemään vaikka kaveri tunnin pari leikkisikin kaverin kanssa. Meinaan tossa iässä kaverit on tärkeitä ja 3pv viikossa tuntuu tytöstä varmasti vähäiseltä määrältä.

Mä oon mielummin rajoittanut aikaa kaverin luona kyläilyyn yhdellä kertaa. Yleensä annan aikaa max 2h ja sitten on tultava ainakin käymään kotosalla.
 

Yhteistyössä