Montako kertaa lapsi käy potalla päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Hassu kysymys, mutta en osannut nyt paremminkaan muotoilla =)

Tuli tuosta toisesta pottailuketjusta mieleen... Meillä on ihan mahdotonta menoa, kun poika 2v käy potalla varmaan 20 kertaa päivässä. On ollut pienestä asti sellainen, että välillä pieniä pissoja tulee muutaman minuutin välein. Onko se joku tapa/tottumus, voiko rakko olla niin pieni vai mistähän oikein on kysymys?

Meidän 3v tyttö käy tosi vähän, en oo laskenut, mut yleensä 10-16 välillä ei käy ollenkaan. Mut illemmasta käy muutamia kertoja ja pissaa tulee reilusti.
5v poika taasen ramppaa kerran tunnissa varmaan vessassa, pienestä pitäen näin.

ja mä taas ihmettelin tänään, kun tyttö oli 6h pissaamatta. Oli siis vaippa, mutta se oli kuiva ja sit vasta kun laitoin potalle niin tuli iso pissa ja ikää 1v10kk

jaa en mä vaan tiedä. Monta.

Onko pottailu uusi/uudehko juttu? Tai siis se, että käy ihan itse? Meillä varsinkin tuo kakkonen on ollu sellanen, että kun 1,5-vuotiaana hoksas, mitä varten potta on olemassa, kävi sinne koko ajan tiristelemässä pieniä liruja. Sama nyt 2,5-vuotiaana, kun oppi vihdoin käyttämään kalsareita (sen vuoden verran tuossa välissä oli kotona aina paljaalla pepulla kun ei hoksannut vaipan ja housujen eroa... )
Nyt kalsareiden kanssa sitten jutteli koko ajan "olen iso poika" jne. ja tuli varmasti kertomaan aina kaikille, että oli käynyt potalla.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Lapsikohtainen asia varmaan. meidän 2,5v on esim tänään käyny potalla 4 kertaa. Muutaman tunnin välein siis. Toiset lapset käy useammin.

Niin ja siis muualle ei oo pissannu, vaippaa ei enää käytä eikä oo tullu vahinkoja.

Aluksi kävi varmaan 15-30min välein lirumassa ylpeänä uudesta taidostaan käydä potalla. Nykyään vaihtelee. Voi olla muutaman tunnin tauko tai muutaman kerran tunnissa. Riippuu miten juo ja touhuaa. Montaa tuntia se ei päivisin panttaa.

Onhan tää tosiaan aika uusi juttu, että itse siellä käy. Ehkä tää tosiaan on jotain alkuinnostusta =) Vaikka tuo pikkupissojen tekeminen kyllä on ollut pojalle tyypillistä tosiaan aina. Pienenäkin kun pidettiin ilman vaippaa, niin niitä tuli ihan koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onhan tää tosiaan aika uusi juttu, että itse siellä käy. Ehkä tää tosiaan on jotain alkuinnostusta =) Vaikka tuo pikkupissojen tekeminen kyllä on ollut pojalle tyypillistä tosiaan aina. Pienenäkin kun pidettiin ilman vaippaa, niin niitä tuli ihan koko ajan.

Niin munkin muksulla tuli kokoajan vähän. Sitten kuivaksioppimisen edistyessä on harventanu.