mietityttää montako lahjaa per lapsi pitäs ostaa. viime vuonna tuli mielestäni ihan liikaa lahjoja. n. 10 per lapsi. meillä kolme lasta. paljoko teillä yleensä on lahjoja lapsille?
Itse ostetaan 1-2 / lapsi. Mummot, tädit ja kummit muistavat myös, joten tarpeeksi saavat. Toivottavasti kuitenkin muistaisivat joulusta jotain muuta kuin lahjat.
Meiltä vanhemmilta lapset saavat 2 pakettia. Isommalle legoja sekä AB-pyjama, pienemmälle Plaston iso rekka ja samanlainen pyjama.
Isovanhemmat ostavat joitakin lahjoja, samoin kummit ja muutamat ystäväperheet. Todennäköisesti lahjoja kertyy meidän aikuisten mielestä kuitenkin liikaa.
Itse ostetaan 2-3 lahjaa per lapsi. Lisäksi ainakin nämä; tädit (4kpl), sedät(2kpl), mummot/papat (4kpl) muistaa kukin vähintään yhdellä lahjalla, osa ostaa 2-3 lahjaa.. Eli melkonen kasa joulupukilta lahjoja tulossa.
Näin ainakin viime vuosina, vähempikin lahjamäärä riittäis mutta en mä ala ketään kieltämään lahjoja ostamasta.
Meillä on yksi lapsi ja joku 10 pakettia tulee yleensä ostettua,niistä yleensä 1 tai 2 jotain vähän kalliimpaa..sukulaisilta ei yleensä tule paketteja,paitsi isovanhemmilta muutama. Ja kyllä meillä lapsi muistaa muutakin joulusta kuin vaan lahjat..Joulu-loma on ihanaa kiiretöntä yhdessä olo aikaa,tosin kyllä meillä muulloinkin ollaan lapsen kanssa,ei vaan jouluisin..(selvennys ennen kuin joku alkaa "ihmettelee")
Neljä lasta ja omia paketteja saavat 3kpl 1kalliin(40-70e) ja 1 halvemman(10-20e) toivotun lahjan ja yksi vaatepakettikin yleensä laitetaan. yhteisiä kirjoja, lautapelejä, konsolipelejä, dvd yms. laitetaan yhteisiin paketteihin joka joulu muutama.
Meiltä saa 1-2 pakettia/lapsi, mutta sitte tulee pakettia isomummulta, molemmilta mummuilta, enolta, tädiltä, vara-mummulta jne. eli reilu 10 pakettia/lapsi tulee joka tapauksessa vaikka kaikki antaisi vain yhden paketin/lapsi, sekä joitakin yhteisiä paketteja tulee vielä lisäksi...
Meiltä vanhemmilta ehkä 3pakettia ja varmaan siihen lisäks jonkinlainen vaatepaketti.
Sukulaisilta varmaan tulee lisäksi 4-5kpl/per lapsi, puolet ainakin ostaa yleensä jotain tarpeellista, vaatetta tms.
ei pitänyt ostaa taas mitään, mutta tulikin ostettua vaikka mitä. Ainakin 5 pakettia isommille minulta ja mies varmaan ostaa vielä jotain. Isovanhemmilta tulee ties kuinka paljon lahjoja. Sitten vielä kummit ja ystäväperheet, joten varmaan taas menee sinne 20 pakettii/ per lapsi. Meillä 3 lasta. Tosin pienin 1,5v joten hän varmaan saa enimmäkseen vaatelahjoja.
itse ostetaan pari-kolme, sukulaisilta, ystäviltä, kummeilta ym tulee sitten lisää. viime jouluna taisi tulla molemmille noin 30 lahjaa!!! eli aivan liikaa.
Meillä on 3 lasta ja jokainen saa arviolta 10 pakettia, eli yhteensä 30...on sitä siinäkin taas avattavaa ja uutta tavaraa paikat väärällään. Ajattelin, että tänä vuonna me vanhemmat emme ostaisi mitään, koska paketteja kuitenkin tulee sukulaisilta. Omat vanhemapani kuitenkin anatavat lahjarahat minulle, jotta voin ostaa lapsille tarpeellista ja mieluista, joten pääsen kuitenkin minäkin shoppailemaan...
Itse ostan pojalle ehkä noin 10 lahjaa ja mieheni ehkäpä kaksi. Minun ja mieheni sukulaisilta tulee lisäksi yhteensä ehkä 15 lahjaa.. eli noin 25 lahjaa "minun puoleltani". Lapsen isä ostaa varmaan 3-4 lahjaa ja sen puolen suvulta tulee varmaan vielä noin 10 lisäksi.
Meillä on kolme lasta ja kaikki saavat meiltä kaksi lahjaa. Toinen on toivomus ja toinen kirja tai vaate. Lahjoja tulee tätiltä, setiltä, kummeilta, mummolata ja papalta, joten ihan liikaa kuitenkin. Onneksi kaikille lähimmille ollaan esitetty toiveita ja ovat paljon kysyneetkin. Vältämme älytönta lahjontaa ja turhuuksi.
Meiltä molemmat saavat yleensä neljä lahjaa. Isältäni yhden isomman lahjan ja mieheni vanhemmilta ehkä kolme pakettia. Lisäksi molemmat saavat kummeiltaan lahjat. Eli n. 10 ja mielestäni se on hyvä määrä. Ei tunnu ehkä paljolta siksi, että itse sain lapsena aina päälle parikymmentä lahjaa.
Meillä on kolme lasta ja kaikki saavat kolme vähän semmoista "parempaa" lahjaa. Siis vaikka 10v saa toivomansa mankan, keskihintaisen lelun (toive) ja kirjan. Lisäksi saa sit muutaman pienemmän tyyliin DVD, uusia piirrustus/askarteluvälineitä, pieniä koruja, vaatteita jne. Meiltä ehkä yhteensä 7-8 pakettia. Lisäksi tulee muutama paketti mummolasta ja kummeilta.
Mä tykkään, että on paljon paketteja jouluna. Ei niiden kaikkien tarvitse olla kovin ihmeellisiä ja meillä pakettiin päättyy sellaista tarpeellistakin, mitä olisi ostettu muutenkin. Lapsillemme on kiva laittaa paketteja, koska he kovasti ilahtuvat niistä ja ovat kiitollisia kaikesta, mitä paketeista tulee. Mun lapsuudenkodissa ei juuri jouluun panostettu ja se tuntui aina kurjalta. Olen saanut rakentaa kivan joulun lapsillemme ja se on ihanaa