Montako alle 20v iässä lapsen saanuttta tunnet, joilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pippis";23832874]palstalta oppineena. kyllä tuo kerran kuukaudessa on ihan liian usein. erityisesti siksi koska olet niin nuori[/QUOTE]

Jos olisit yli 35,niin se olisi liian harvoin,sillä olet kohta eläkeiässä ja omat lapsesikin jo varmaan maailmalla. Elämästä täytyy nauttia vielä kun jalat kantaa =)

Mä en itseasiassa tiedä tunnenko yhtään yli 20v äitiäkään joka täyttäisi kaikki nuo kriteerit, vaikka hyviä äitejä tunnen paljon. Myös alle 20v lapsensa saaneita.

Mä itse sain esikoisen 25v ja kolmas syntyi kun olin 35v. Yksi ammatti oli jo ennen lapsia ja toisen olen hankkinut ladten välissä. Parisuhdetta miehen kanssa jo 15v ja kaikki kunnossa. Mutta meilläkään ei kaikki lastyenvaatteet ole uusia ja sävysävyyn puettuja, vaikka muuten olenkin vaatteista tarkka. Eli ei itsekään täytetä noita kriteereitä.

Vähän ohi aiheen,mutta onko kukaan koskaan ajatellut,että ehkä ero parikymppisen ja nelikymppisen välillä on ihan luonnollista? En tarkoita nyt jokaviikonloppuista rylläämistä baareissa ja puskapersekännien vetämistä,mutta onko se jonkun mielestä jotenkin outoa että kaksikymppinen on vähän energisempi tässä asiassa ja että sitä jaksaa kuitenkin mennä ihan eri tavalla? En nää itseänikään enää neljänkympin paremmalla puolella istumassa tuolla paikallisessa discohelvetissä,mutta tällä iällä se on vielä minusta jopa mukavaa. Aikansa kutakin, ja jos hoitaa lapsensa ja elämänsä mallikkaasti,niin mitä ihmettelemistä siinä on jos nuori ihminen haluaa joskus pitää hauskaa?

Nyt mulla tuli muistiin kaksikin alle 20v esikoisesa saanutta (sitä en tiedä onko suunnitellusti), joilla ei ole uskonnollista vakaumusta ja ovat edelleen yhdessä meihensä kanssa kolmikymppisinä. Kumpaakaan en tuntenut teineinä, mutta tietääkseni eivät koskaan ole kovasti bailanneet ja lapsetkin hoitavat pääsääntöisesti itse. En usko, että nuorenakaan heillä lapset olisivat järkiään hoidossa olleet.

[QUOTE="vieras";23834069]Vähän ohi aiheen,mutta onko kukaan koskaan ajatellut,että ehkä ero parikymppisen ja nelikymppisen välillä on ihan luonnollista? En tarkoita nyt jokaviikonloppuista rylläämistä baareissa ja puskapersekännien vetämistä,mutta onko se jonkun mielestä jotenkin outoa että kaksikymppinen on vähän energisempi tässä asiassa ja että sitä jaksaa kuitenkin mennä ihan eri tavalla? En nää itseänikään enää neljänkympin paremmalla puolella istumassa tuolla paikallisessa discohelvetissä,mutta tällä iällä se on vielä minusta jopa mukavaa. Aikansa kutakin, ja jos hoitaa lapsensa ja elämänsä mallikkaasti,niin mitä ihmettelemistä siinä on jos nuori ihminen haluaa joskus pitää hauskaa?[/QUOTE]

Niinpä. On jotenkin "luonnollisempaa" että parikymppinen on baarissa kuin nelikymppinen.

en tunne ketään. mutta tosiaan sellaisia kyllä tunnen ketkä suuren osan kriteereistä täyttävät.
ja. aika harva kolmekymppinenkään noita täyttää.
fakta se tosiaan on että useat nuorena lapsen saaneet eroavat, mua vaan suututtaa siinä se, että aina sitä sitten muut ihmiset perustelevat vain ja ainoastaan sillä että olivat niin nuoria.

haha, ompa läpinäkyvä ketju, että mitä tässä nyt haetaan. Harva yli 30 wee äiti edes sopii noihin kriteereihin, ja miksi pitäis, kuulostaa ihan hiton masentavalta tyypiltä.

itse en tunne mutta mä en ymmärrä että miksi vauvaa ei saisi pukea nätteihin? h&m:llä on aivan ihania ja halpoja (tietysti myös uusia) vaatteita! potkupukuja eri väreissä yms. Siskoni vauvaa ainakin puetaan tosi nätteihin vaatteisiin ja mun mielestä se on sulosta :) joskus siskolla ja vauvalla on saman väriset vaatteet ja kaikki ihastelee miten söpöä. Kateellisten paskajauhantaa jotka sanovat että "ei vaatteilla ole merkitystä" höpöhöpö. Ihanaahan se on pukeutua itse hienosti ja pukea vauva nätiksi.

itse en tunne mutta mä en ymmärrä että miksi vauvaa ei saisi pukea nätteihin? h&m:llä on aivan ihania ja halpoja (tietysti myös uusia) vaatteita! potkupukuja eri väreissä yms. Siskoni vauvaa ainakin puetaan tosi nätteihin vaatteisiin ja mun mielestä se on sulosta :) joskus siskolla ja vauvalla on saman väriset vaatteet ja kaikki ihastelee miten söpöä. Kateellisten paskajauhantaa jotka sanovat että "ei vaatteilla ole merkitystä" höpöhöpö. Ihanaahan se on pukeutua itse hienosti ja pukea vauva nätiksi.

Itsekin tykkään pukea lapset nätisti (tosin kirpparilta ostettuihin) vaatteisiin, mutta mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä lapsen hyvinvointiin eikä mitään merkitystä minkäikäinen äiti on.

Yhden tunnen, muut kriteerit täyttyvät mutta ei ole enää kyllä yhdessä lastensa isän kanssa.

Se on sitten eri asia kuka minkään muunkaan ikäisistä on yhdessä enää sen puolison kanssa jonka kanssa oli kimpassa 15v sitten.

Yhteistyössä