Montaa asiaa teet yleensä yhtaikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Wieruus
  • Ensimmäinen viesti
Wieruus
Eräs tuttavani on oikea tehoemäntä (?) keittiössä hänellä on yleensä kaksi taikinaa vähintään leivottavana ja kolmas tulossa. Siinä sivussa viisi eri elementtiä aterialle ja siivoukset ja vaatehuolto päälle. Miten jotkut viitisivät tehdä kaikkea yhtäaikaa tai osaavat?!?!?
 
"viera"
Yleensä monen monta, pakko tehdä asioita lomittain, jos jotain aikoo ehtiä saada valmiiksikin joskus.

Ja yleensä aina leivon pari eri juttua, kun leipomaan alan.

Enkä pidä itseäni mitenkään tehokkaana.
 
Minä olen tuollainen. Rakastan lunkkia vapaa-aikaa joten minä kasaan yleensä nuo tekemiset samalle aikaa että sitten loppuaika menee lekotellessa tai lasten kanssa leikkiessä.
Viime viikonloppuna mulla oli samaan aikaan uuninlämmitys, lapset leipoi keittiössä pipareita, minä valvoin sitä hommaa päältä ja samaan aikaan siivosin ja pesin keittiön kaapit. Välissä tein salaatin, siivosin ja maustoin lohen ja valmistin sen.
Pipareiden paistuessa levitin pyykit ja imuroin lattiat. Sitten olikin kaikki sen päivän hommat tehty.
Minä pystyn hallitsemaan sen kun käytän "vie mennessä, tuo tullessa"-taktiikkaa. Silmät seuraa koko ajan mitä voin seuraavaksi tehdä helpottaakseni työn etenemistä.
 
HippuTAR
Mä teen montaa asiaa yhtäaikaa. Saatan esim. ruveta siivoon keittiönkaappeja, ku oon saanu kaapista kaikki kamat pöydälle päätän keittää teetä, sit käyn laittaas pyykit koneeseen ja samalla vähän siivoon kylppäriä, vien kuivia vaatteita lasten kaappiin ja jään keräileen leluja, sit muistan et se tee on varmaan valmista, meen keittiöön ja huomaan unohtaneeni et mun siis piti siivota ne kaapit ja teekin vois valmistua nopeemmin jos ois pannu pannun päälle.
 
"""vieras"""
Tänäänkin olen jo leiponut pullaa, sämpylöitä, rieskaa ja makatonilaatikko on uunissa, salaatti tehty. Pyykkejä pesty kaksi koneellista ja entiset viiakattu kaappiin. Lapset ruokittu ja koirat ulkoiletettu.
 
Minni-hiiri harmaana
Eilen vahdin 1,5-vuotiaan syömistä, puhuin puhelimessa, hämmentelin soppaa, hoidin palaneen sulakkeen (tosin piti vaan siirtää pari vipua oikeeseen asentoon), laittelin valmiiksi em. muksun ulkoiluvaatteet...
 
Eilen vahdin 1,5-vuotiaan syömistä, hämmentelin keittoa, puhuin puhelimessa, hoidin palaneen sulakkeen (tosin se hoitui vaihtamalla vaan parin vivun asentoa), etsin ulkoilua varten valmiiksi yllä mainitun mukulan vaatteet, tyhjensin pyykkikoneen...

...ja lopulta siivosin ne sotkut, mitä kersa sai sillä välillä aikaan.
 
"Kumikameli"
Riippuu millä tuulella lapset on vai olisko ne jopa nukkumassa tai jossain muualla kuin pyörimässä jaloissa.

Välillä voi olla hyvinkin tehokas, välillä sitten taas pelkän salaatin saaminen pöytään tuntuu ylivoimaiselta.

Parhaimmillaan kai on pyykit koneessa, astiat koneessa, pari kastiketta tulossa, riisi ja kasvikset kans tulossa, sämpylät kohoamassa, uunissa joku hautumassa, siivousta siinä samalla, lisänä voi vielä kehua lasten leikkejä ja tehdä salaattia :)
Yritän yleensä tehdä monta tuollaista samaan aikaan niin ei tarvii sitten koko päivää käyttää. Tosin pyykit pyörii koneessa ihan nätisti ilman vahtimista ja astianpesukonekin pesee kun sen päälle laittaa. Sitten vaan se pyykkien levitys ja astioiden saaminen kaappeihin voi olla haasteellista :D
 
vierulainen
Ilmoittaudun myös. Useasti aloitan pyykeistä, laitan ne ensin koneeseen. Sitten jatkan tiskaamalla, pesen yhden altaallisen ja toinen jätän likoamaan sillä välin kun käyn levittämässä pesuaineet vessanpönttöön ja wc:n lavuaariin, sitten imuroin asuntoa yhden johdon mitan verrran ja tämän jälkeen jatkan tiskauksen loppuun, siistin tiskipöydän ja imuroin loput asunnosta. Sitten yleensä havaitsen että on vessahätä, mutta sielläpä onkin vielä aineet vaikuttamassa joten hirmu kiireellä kuuraamaan pönttö... Yleensä tässä vaiheessa pyykinpesukonekin on jo suunnilleen pessyt ja märät voi levittää kuivumaan ja laittaa kenties uusi satsi tilalle. Ja ruokaakin pitäisi tehdä jossain välissä, jne..

Vastapainoksi on sitten päiviä jolloin en tee yhtään mitään. Koitan kuitenkin tehdä päivittäin edes jotain, ettei sitten kaikki kasaannu pahasti, kun mulla on vähän taipumusta joko-tai-meininkiin.
 
vierulainen
[QUOTE="""vieras""";29223719]Tänäänkin olen jo leiponut pullaa, sämpylöitä, rieskaa ja makatonilaatikko on uunissa, salaatti tehty. Pyykkejä pesty kaksi koneellista ja entiset viiakattu kaappiin. Lapset ruokittu ja koirat ulkoiletettu.[/QUOTE]

Oletpa ahkera :) itse olen saanut melkein juotua aamukahvin ja siinäpä ne. (eilinen meni pitkäksi hyvän ystävän kanssa höpötellessä).
 
Sataa :ashamed:

Eilen mä jo itsekin huomasin, että nyt hei alkaa jo menemään VÄHÄN yli nämä mun säätöni.

Moni kehuu mua tehokkaaksi ja sitä ihmetellään isommissakin porukoissa aina ääneen, että miten mä pystyn ja kykenen jatkuvasti olemaan niin tehokas ja tuottelias, kun mulla kuitenkin on 4 lastakin. Miten ehdin jatkuvasti ompelemaan, tuunaamaan, kirppistelemään ja puuhaamaan noin niin kuin muutoinkin 24/7.

Onhan se ihan kivaa, että sitä tosiaan on luonnostaan tällainen tehokas toimija. Mutta on siinä kyllä rasitteensakin. Olis kiva, kun joskus vois ihan vaan olla. Ja siis mielellään niin, ettei siitä sitten tarttis kantaa huonoa omaatuntoa.
 

Yhteistyössä