Monta opintopistettä vuodessa suoritetaan amk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
:wave: en mäkää tiiä,katoin vaa äske noita mitä oon jo suorittanu ja aika vähäsiltä näytti nuo pisteet...

Ei mulla niitä ainakaan mitenkään tasaisesti oo kertynyt... tosin oon vähän omassa tahdissa opiskeleva tapaus :D ja onhan lopussa esim. opinnäytetyön osuus vähän suurempi.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Mulla oli vaa 38 pistettä,joskin kaks kurssia multa jäi välistä mut en mä muuta muista että ois puuttunu...

No mulla puuttuu suunnilleen vuoden pisteet ja noin kolmisen kuukautta ois opintoja jäljellä ;) mutta silti ne pisteet kyllä pitäis sinä aikana ehtiä

Mä olen suorittanut 68 op lukukaudessakin AMK:ssa ja opiskelin englanniksi, ka 4.5. Ja silti tarttin lisäopintoja avoimen yliopiston puolelta pysyäkseni virkeänä aivonystyröideni osalta. Valmistuin paljon etuajassa, yleensä laskettu, että suoritetaan noin 60 op per lukuvuosi.

Se kaiketi riippuu myös tutkinnon laajuudesta. Esim. insinöörin opinnot sisältää enemmän opintopisteitä kuin tradenomin.

Meillä suositus on 30 op lukukaudessa. Eli 60 op vuodessa. Mulla on alle 50 kasassa. Ja opintoja 5 lukukautta läsnä... :ashamed: :|

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Se kaiketi riippuu myös tutkinnon laajuudesta. Esim. insinöörin opinnot sisältää enemmän opintopisteitä kuin tradenomin.

Meillä suositus on 30 op lukukaudessa. Eli 60 op vuodessa. Mulla on alle 50 kasassa. Ja opintoja 5 lukukautta läsnä... :ashamed: :|

ei se siitä riipu, koska kun on opintojen laajuus isompi, on myös opiskeluaika pidempi. Eli toisinsanoen amk:ssa vuodessa suositellaan suoritettavaksi alasta riippumatta aina se 60op/vuosi.

Mulla oli koko tutkinnossa laajuus 210 opintopistettä, siis 3½ vuoden koulutuksessa. Mä kyllä suoritin vähän enemmän, kun innostuin 223,50 :). Mutta sitten on myös 4 vuodelle laskettu opintoja, niissä varmaan enemmän, luulisin, tai mistä mie tiiän.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä olen suorittanut 68 op lukukaudessakin AMK:ssa ja opiskelin englanniksi, ka 4.5. Ja silti tarttin lisäopintoja avoimen yliopiston puolelta pysyäkseni virkeänä aivonystyröideni osalta. Valmistuin paljon etuajassa, yleensä laskettu, että suoritetaan noin 60 op per lukuvuosi.

Sinun kannattaa vaihtaa amk:n puolelta yliopistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin olen tehnytkin. En vain tahtonut jättää hommaa kesken. Tosin sama vauhti jatkunut yliopistossa. Joskus tuntuu, että muut saavat ehkä 20 op per lukukausi tehtyä. Minä saan hyvillä arvosanoilla enemmän suoritettua, vaikka on lapset ja työ.

Kaikki riippuu niin yksilöstä. Toivoisin, että opiskelurytmiä voisi vielä enemmän säädellä itse. Omalla alallani kirjatenttejä voisi olla vapaasti läpi vuoden ilmoittautumisperusteella. Sama se mulle, milloin niistä tulokset saisi, kunhan saisi niitä kursseja tehtyä pois alta. Lääkiksessä tms. ei toki onnistu sama, mutta perin teoreettiset aineet voisi ainakin hoitaa näin.

AMK puolessatoista vuodessa läpi on ihan mahdollista ja maisterintutkinto 2,5-3 vuodessa samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin olen tehnytkin. En vain tahtonut jättää hommaa kesken. Tosin sama vauhti jatkunut yliopistossa. Joskus tuntuu, että muut saavat ehkä 20 op per lukukausi tehtyä. Minä saan hyvillä arvosanoilla enemmän suoritettua, vaikka on lapset ja työ.

Kaikki riippuu niin yksilöstä. Toivoisin, että opiskelurytmiä voisi vielä enemmän säädellä itse. Omalla alallani kirjatenttejä voisi olla vapaasti läpi vuoden ilmoittautumisperusteella. Sama se mulle, milloin niistä tulokset saisi, kunhan saisi niitä kursseja tehtyä pois alta. Lääkiksessä tms. ei toki onnistu sama, mutta perin teoreettiset aineet voisi ainakin hoitaa näin.

AMK puolessatoista vuodessa läpi on ihan mahdollista ja maisterintutkinto 2,5-3 vuodessa samoin.

ei oo meidän amk:ssa mahdollista :D

Minun mielestä opiskelua pitäisi ehdottomasti kannustaa, palkita siitä, että nopeuttaa opiskeluansa ja valmistumistaan. Itsellä amk suoritettu 2.5v 99% varmuudella. Motivoisi varmasti kummasti opiskelijoita, jos jotenkin palkittaisiinkin siitä. Muullakin tavalla, kun sillä lämpimällä käden puristuksella.

Opintotukeen korotusta mitä nopeammin suoritat opintojasi? Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitänne.

Alkuperäinen kirjoittaja hamkilainen:
Minun mielestä opiskelua pitäisi ehdottomasti kannustaa, palkita siitä, että nopeuttaa opiskeluansa ja valmistumistaan. Itsellä amk suoritettu 2.5v 99% varmuudella. Motivoisi varmasti kummasti opiskelijoita, jos jotenkin palkittaisiinkin siitä. Muullakin tavalla, kun sillä lämpimällä käden puristuksella.

Opintotukeen korotusta mitä nopeammin suoritat opintojasi? Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitänne.

Opintotuella itsessään ei pärjää kovinkaan hyvin. Jos teet töitä opiskelujen ohella niin valmistuminen viivästyy, joten vaihtoehdoksi jää lainan ottaminen.
Opiskelulla hankitaan itselle valmiuksia työntekoon. Jos olet nopea ja ahkera, saat hyviä numeroita, pääset "oikeisiin töihin" nopeammin ja joudut ottamaan vähemmän opintolainaa. Eikö siinä ole jo kannustimia riittämiin.
Jos nopeudesta erikseen palkintaan niin silloin hitaasti opiskelevia käytännössä rangaistaan.

Yhteistyössä