Monta kiinteää ateriaa/päivä +lihojen ja viljojen aloitus

Täydellinen Nainen

Aktiivinen jäsen
05.08.2007
2 554
0
36
Heips!
Montako kiinteää ateriaa teidän 4,5 - 5kk:t syö päivään ja mitä aina milläkin aterialla? Ja paljon teillä menee kiinteän lisäksi maitoa? :)

Ja sitten noitten lihojen ja viljojen aloituksesta, että millä olette lihat aloitelleet ja miten noiden viljojen kanssa? :)

Ja sit jos joku vielä viitsii jotain hyviä kotitekoisten soseiden ohjeita laitella?
Voiko kotimaisia pakastevihanneksia (parsakaali,kukkakaali) keitellä vauvalle vai pitääkö ne olla tuoretavaraa!

Tulipas kysymyksiä, mutta Kiitos, jos jaksoitte auttaa tietämätöntä =)

5kk sai kiinteitä. Ensin kasvista kerran/pv pari tl, siitä laajentaen vauvan tahtiin. Kaurapuurolla aloitettiin ja nyt voisi muutakin viljaa antaa kun 6kk. Lihat+kala tulivat mukaan vajaa 6kk, kanaa annoin ekana kasvisten seassa. Nykyään syö 4 ateriaa/pv, aamiainen, lounas, välipala ja iltapuuro. Maitomääristä en tarkkaan tiedä kun imetän.

Mietin vaan, että pitäskö lisätä toinen kiinteä ateria päivään ja lihaa myös. poika viikkoa vajaa 5kk. ja maitoa menee vuorokauteen reilu litra+iltavelli. Syö yhden kiinteän kasvisaterian aamupäivästä ja välipalana puolipurkkia hedelmää (söis enemmänkin, jos antaisin ) =)

Mun poitsu tulee 9.pv 5kk ja meillä mennään näin:
aamulla n.puoli purkkia hedelmäsosetta+maitoa
päivällä kasvissosetta n.puolipurkkia+vettä+maitoa
iltapäivällä taas hedelmäsosetta n.purkillinen
illalla puuroa.
Maitomääriä en ole laskenut,mutta annan aina kun siltä tuntuu =)

Aloin antamaan 4kk iässä Hipp-kaurapuuroa (tarkoitettu 4kk iästä lähtien ) ja nyt oon antanut pari kertaa 5kk kaurapuuroa ja eilen riisipuuroa. Olen miettinyt,että voisin alkaa pian antamaan myös aamuisin puuroa.

Lihojen kanssa en vielä kiirehdi,mutta ennen 6kk ikää alotan jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Yhteistyössä