Monivuotinen opiskelu+muutama lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilee

Vieras
Onnistuuko? Ylipäätään opiskelu jos on pieniä lapsia? Kertokaa kokemuksia ja mitä opiskelette, luetteko iltaisin ja onko univelkaa? Onko rankempaa käydä töissä ja hoitaa koti ja lapset vai opiskella ja pyörittää perhearkea?

Tottakai se onnistuu! Mä olen suorittanut kahden lapset kanssa työnohella AMK tutkinnon ja ihan hyvin meni! Toki välillä oli kovakin väsy, mutta ei se todellakaan mahdotonta ole :)

No mulla ei kyllä onnistu. Sain lapsen opintojen loppuvaiheessa ja oli tarkoitus tehdä opinnot (AMK) siinä äitiyslomalla loppuun mutta niin vaan jäivät. Mä oon kyllä aika huono muutenkin keskittymään ja tiedän monta jotka ovat onnistuneet. Mutta mulla ei onnistunut. Nyt sitten lapsi menee hoitoon 11kk ikäisenä että saisin lopulta valmistuttua.

Onnistuu! Mä olen opiskellut 4vuotta putkeen, kun lapset oli pieniä. Kävin sen lisäksi viikonloppuisin/iltaisin töissä. Koko perheen piti joustaa mun opiskelujen takia, mutta oikealla asenteella se kyllä sujuu.

Onnistuu. Ei ole univelkaa koskaan ollut. Luen silloin kun on tarvis. Ensiksi suoritin perhepäivähoitajan ammattitutkinnon (lapset olivat kotihoidossa, opiskelu monimuotokoulutuksena), sitä seurasi AMK-tutkinto bachelor of business administration (tein samalla töitä ja opiskelin muualla, valmistuin etuajassa kiitettävin arvosanoin), nyt teen osa-aikaisia töitä 25-30 tuntia viikossa ja opiskelin kansainvälistä politiikkaa yliopistossa etänä. Toivon mukaan valmistun syksyllä. Omaksi virkistyksekseni avointa yliopistoa ja vapaaehtoistöitä teen.

Lasten kanssa ehdin harrastaa monenlaista, auttaa läksyissä ja peitellä iltaisin.

kyllä onnistuu :) meillä on kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa, opiskelemme kumpikin mieheni ja minä amk:ssa. joutuuhan sitä vähän järjesteleen että saa kaiken tehtyä ja riittää aikaa lapsille, mutta ihan hyvin meillä ainakin on onnistunut. iltatöitä emme kumpikaan ole kuitenkaan tohtineet ottaa, ei taitaisi aika ja voimat riittää.

Yhteistyössä