monirakkulaiset munasarjat!!

• Viestiketjun aloittaja N25
  • Ensimmäinen viesti
N25
Hei!
Kävin eilen gynellä koska menkkoja ei ole pillereiden lopettamisen jälkeen kuulunut, lopetin pillerit 07/ 2004 Yasmin! Syötyäni niitä reilut viisi vuotta. Gyne teki ultraääni tutkimuksen ja totesi että munasarjani ovat kasvaneet (ovat n. 4cm)ja helminauhan ympäröiminä. Eli kertoi taudista pcos= monirakkulaiset munasarjat. Karvan kasvu on myös lisääntynyt etenkin kasvojen alueella hirmusesti, todella kiusallista. Lopetin pillerit koska huomasin että painoni nousee aina vaan terveellisistä elämäntavoista huolimatta ja olihan niitä muitakin sivuvaikutuksia ihan tarpeeksi. Lääkäri sanoi että hoitona oikeastaan vaan painon pudotus n. 8kg, eikö todellakaan ole muuta? Vaikka pystyn kyllä tuohonkin nytten kun on noi hormoonihirviöt poissa!!Pillereihin en enään ikinä suostu!! Myöskään raskaaksi en tällä hetkellä kuulema edes voi tulla, onko tietoa paraneeko tuo raskaaksi tulemisen mahdollsuus koskaan, kokemuksia?? Pitkä viikonloppu edessä noitten ajatuksien kanssa joten jos jollain enemmän tietoa auttaisi kovasti...Kiitos :)

apina
Luulen, että mulla sama vika. Pillereiden lopettamisen jälkeen olen saanut VIIKSET - tosin suhteellisen huomaamattomat vielä toistaiseksi ainakin, mutta huulen yläpuolella haivenet ovat pidempiä kuin ennen. Samoin isovarpaisiini alkoi kasvaa tummia karvoja (jeejee) ja säärikarvojen sänki tulee esiin jo parissa päivässä. Lisäksi karvoitus jaloissa on muutenkin kuin miesten (kasvatin niitä vähän tarkoituksella nähdäkseni lopputuloksen) eli pitkää ja tummaa. Ennen pillereitä eikä pillereiden aikana tällaista ollut eli 10 vuoden pillerinapostelun jälkeen tulos on tässä.

menkat kyllä tulivat heti pillereiden jälkeen, mutta kivuliaampina, runsaampina ja pitkäkestoisempina kuin koskaan. Suvussa on pcota ja pitäisi kai itseltäänkin testata... Painoakin on nykyisin mistä pudottaa, vaikka painonnousu lakkasi kuin seinään, kun lopetin pillerit.

Vihaan karvoja! Saan näistä varmaan pysyviä traumoja... Pitää kokeilla tuota laihduttamista... ja käydä gynellä testaamassa tuo pco.

sama
Joo,
minulla oli sama homma, menkkoja ei kuulunut peräti 1,5 vuoteen ja lopulta ne alkoivat luonnollisesti. En tiedä kuinka. Eli ei varmaan auta sinua kauheasti :(

Anyway, minulla ongelmana oli se, että olin alipainoinen. En tiedä miten ""tauti"" lopulta katosi, mutta finnit kyllä vähenivät ja menkat palautuivat tuon pitkän tauon jälkeen...tosin heti perään alotin taas popsimaan pillereitä, saa nähdä miten käy sitten kun taas lopetan...

Alkup. N25
Heippa taas
Minulla ei kyllä finnejä paljonkaan esiinny, onneksi kun on jo noita muita ""inhottavia"" asioita ihan tarpeeksi! Onko kokemuksia kuinka paljon pitäisi painon tippua että vaikuttaisi asiaan? Vaikkakin on jo itsellänikin ruvennut kohisemaan alaspäin nuo vaa´an lukemat.
Maanantaina pitäisi käydä verikokeissa vielä tarkemmin ja sitten lääkäri päättää vielä alotetaanko kuitenki vaikka terolut kuuri, kannattaako vai pitäskö vaan rauhassa odotella, kokemuksia?
Olen etsinyt kaiken mahdollisen tiedon joka puolelta mutta kyllähän toisten ihmisten samanlaiset kokemukset auttaa parhaiten.
Ehkä kaikki vielä kääntyy parhaaksi kunhan malttaisi vaan odotella, varmaanki se aika auttaa tässäkin asiassa :)

Mirja
Minulla on pcos-tauti,tosi runsas karvoitus. Taas aloitan terolutilla.. Painoa voisin pudottaa 10-15kg. Raskaaksitulosta mulla ei ole takeita.. Mutta on hoitoja ja laihduta sillei et painoindeksi on reilusti normaali.

Yhteistyössä