Moniko tekisi rikosilmoituksen omasta miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap...

Vieras
Nykyäänhän ei ole mahdollisuutta perua rikosilmoitusta jos on kyse lähisuhdeväkivallasta...

Kuinka moni siis tekisi rikosimoituksen miehestä ja millä perusteella?

Itsellä aihe ajankohtainen, joten mielenkiinnolla kuulisin vastauksia :)

Jos mies koskisi sormenpäällänsäkään lapsiin, tekisin ilmoituksen välittömästi. Hyvin todennäköisesti tekisin myös silloin, jos mies koskisi minuun.

Ja jos lähtisi kännissä ajelemaan, niin soittaisin poliisit heti perään. Tämä nyt ei ole rikosilmoiitus, mutta silti.

Ex-ex-mies oli väkivaltainen. Olisin voinut tehdä ilmoituksen, mutta en tehnyt, se vaan tuntui ihan mahdottomalta, kun kuitenkin parisuhde jatkui. Eron jälkeen harmitti, etten laittanut miestä asiasta nalkkiin. Olisi sen tosiaankin ansainnut.

Mä en kyl ite miehestä oo tehnyt koskaan rikosilmotusta (mutta voisin kyllä tehdä jos tulis tilanne et pitäis).

Mutta menin mä kerran poliisilaitokselle tekee yhen rikosilmotuksen vaikka ex kielsi. Oli typeryyttään päätyny mustalaisten hakkaamaksi ja oli uhkailtu ties millä ettei menis kyttikselle. Ei siinä mitää mut nuo samat sekopäät ois voinu tulla mun oven taa. Niin no, niitä samoja sekopäitä etittiin ja syytettiin (ja tuomittiin) muistakin rikoksista, osa samalla kaavalla tehtyjä.

Mies päissään otti minua niin rajusti käsistä kiinni kahtena iltana, että jäi useampi mustelma käsiin ja yhden kerran otti kurkusta kiinni ja tein itse rikosilmoituksen, tosin poliisien kehotuksesta...
Mietin vaan että teinkö "oikein"... Vai liioittelenko itse asiaa...

Tekisin rikosilmoituksen seksuaalisesta hyväksikäytöstä sekä väkivallasta lapsia kohtaan. Myös kännissä ajamisesta soittaisin välittömästi poliiseille - ihan jo hänen itsensä turvallisuuden takia puhumattakaan muiden ihmisten!

Mies päissään otti minua niin rajusti käsistä kiinni kahtena iltana, että jäi useampi mustelma käsiin ja yhden kerran otti kurkusta kiinni ja tein itse rikosilmoituksen, tosin poliisien kehotuksesta...

mitä tuosta seuraa? onko teillä lapsia? eiks noihin sossukin sit puutu? oletteko yhä yhdessä?

[QUOTE="vieras";24291183]mitä tuosta seuraa? onko teillä lapsia? eiks noihin sossukin sit puutu? oletteko yhä yhdessä?[/QUOTE]

No miehelle tulee sakkoja ja ehkä yhdyskuntapalvelua. Lapsia on kaksi. Sosku joo puuttuu kans tähän ja ollaan jo palaverissa oltu. Olemme vielä yhdessä, mutta jos kertaakaan enää koskee minuun tai ottaa yhtään ryyppyä, niin sitten on ero edessä ja tietää sen itsekin..

Ihan hyvä että teit, sitten seuraavalla kerralla sun on matalampi kynnyt tehdä ilmoitus.

Onneksi teit! Usein väkivalta toistuu sen ensimmäisen kerran jälkeen (tai oikeammin melkein aina), työkokemuksistani voin sanoa. Jospa tuo herättäisi miehesi eikä niin kävisi. Ja kun kerran kurkkuunkin kävi, niin onneksi et jättänyt tekemättä.

Omasta kokemuksesta kerron, että en koskaan tehny ex miehestä rikosilmotusta, vaikka väkivaltanen mua kohtaan olikin. En kai uskaltanu, mutta olin vaan niin turtunu siihen kaikkeen. Neljä vuotta oltiin avoliitossa ja aina vaan jotenkin uskoin niihin vakuutteluihin että kaikki muuttuu viä paremmaks. Käytti myöskin henkistä väkivaltaa, petti ja oli myös kaikkee muutakin. Ite en puhunu exän väkivaltasuudesta kellekkään, ei vaan ollu ihmistä johon oisin niin paljon luottanu. Exällä oli aika paljon pahoinpitely syytteitä ja oli niistä jokaisesta saanu tuomion ja neki oli vaan sakkoja. Edes sillon mulla ei hälytys kellot soinu kun, niitä papereitaan esitteli mulle. Olin ihan rikki siihen aikaan, masentunu ja ahdistunu, en vaan jaksanu ajatella että, oisin viä ruvennu siitä rikosilmotusta tekee, siitä se vasta ikuinen sota ois alkanu.

En usko että toistuu, sai mies sellaisen sätkyn... Kuulostaa ehkä selittelyltä, mutta ollaan kuitenkin oltu kohta 7v yhdessä ja mies ei tätä ennen olisi tehnyt pahaa kärpäsellekään. Eikä myöskään muista mitään näistä tapahtumista, mutta myönsi kuulustelussa silti että näin on tehnyt, koska hänellä ei ole mitään syytä epäillä minun kertomia asioita.
Ja on myös itse hakenut apua asioihin...
Siksi tuntuukin niin pahalta itsestä tuo että tuomio tulee, koska itse näen kuinka mies kärsii siitä mitä on minulle tehnyt ja haki itse heti apua asioihin...

Yhteistyössä