Olin ennen vakitöissä, mutta erehdyin menemään yhteen hypefirmaan töihin. Kappas vain, niin minun hommat eivät olleetkaan sitä mitä piti alun perin olla. Koska työni ei johtanut virallisiin töihini, niin sain potkut koeajan vikana päivänä. Tämän jälkeen vuosi työttömänä ja melkein sama vika. Viimeisimmässä paikassa sain sitten potkut klassisesti viimeisenä päivänä. Esimies vaan sanoi, että valitettavasti tilanne on muuttunut...Kysyin syytä koeaikapurkuun, koska on hyvien tapojen mukaista niin saada tietää...esimies tokaisi, että "niinkö pitää kertoa". Tämän jälkeen hän sitten meni omaan huoneeseensa ja tuli takaisin keksien ties mitä syitä. Mikään noista syistä ei pitänyt paikkaansa, koska minua ei kertaakaan moitittu tehtävistäni...tosin esimieheni ei kyllä kertaakaan koeajalla kysellyt kuinka töissä menee jne...ei ollut kiinnostunut tekemisistäni yhtään ja muutenkin piti minuun etäisyyttä töissä. Tosin samaan aikaan taloon tullut kaveri koki saman kuin minäkin.
Kannattaisiko nuo lyhyet työsuhteet jättää CV:stä kokonaan pois? Eniten minua tässä ketuttaa se, kuinka helpoksi työnantajille on tehty koeajan väärinkäyttö. Aiheettomalla koeaikapurulla ja potkuilla työnantajat aiheuttavat ihmisille kärsimystä!