moniko oli päättänyt lapsen nimen ennen syntymää ja moniko huomas ettei se nimi sovikkaan yhhtään lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

peppuliini

Aktiivinen jäsen
01.10.2007
14 785
0
36
eli siinä se kysymys jo tulikin.. tuli tosta "tunnititko oman lapsesi" ketjusta mieleen. Mä olin ainakin vakaasti päättänyt et tytöst tulee Ada, mutta kun ekan kerran neidin sain syliin ni sehän oli Peppi-Lotta..ei sille mitään mahtanu! :D

Meillä oli tytölle nimeksi Ronja Adalmiina. Kun likka oli syntynyt niin ei näyttänyt yhtään Ronjalta. Mun mielestä Ronja on sellainen tummatukkainen peikkotyttö ja likka on vaalea.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Meillä oli tytölle nimeksi Ronja Adalmiina. Kun likka oli syntynyt niin ei näyttänyt yhtään Ronjalta. Mun mielestä Ronja on sellainen tummatukkainen peikkotyttö ja likka on vaalea.

mäkin aattelin Ronjaa aluksi...ja sitten vaihdoin Adaan...mustakin Ronja ois pitäny olla semmonen pikkunen tummatukkanen peikkotyttö.... tai peikkotyttö meille tulikin, mutta tukka oli kovinkin oranssi!! :D

Iidan piti olla Jenna.... Mutta ei näyttänyt siltä yhtään. Iidasta oltiin sovittu että sitä ei ikinä, vanhan mummon nimi. Mutta ei sille voi mitään että oli ihan Iidan näköinen.

Luka on ollut Luka ihan ensimmäisistä raskausviikoista asti, ja ihan on Lukan näköinen, oli heti syntyessään.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Iidan piti olla Jenna.... Mutta ei näyttänyt siltä yhtään. Iidasta oltiin sovittu että sitä ei ikinä, vanhan mummon nimi. Mutta ei sille voi mitään että oli ihan Iidan näköinen.

Luka on ollut Luka ihan ensimmäisistä raskausviikoista asti, ja ihan on Lukan näköinen, oli heti syntyessään.

ihanat nimet teillä... Luka ollut mun suosikki jo kauan... =)

meillä poika oli ihan ihtensä/nimensä näköinen. Ristiäisissäkin monet sanoivat, että tosi hyvä nimi. Ja sopii poijaalle tosi hyvin! Niin ja nimi tosiaan oli valmiina ennen syntymää

Mulla olis ollu montakin nimeä mutta niistä tuli kunnon kädenvääntö miehen kans kaikista, lopulta ei löytyny mistään kun yks nimi joka kelpas kummallekkin ja se laitettiin =)

Meidän pomminvarma Aleyna muuttui Melikeksi jossain rv 30 tienoilla kai, ja Melikenä pysyi. Poika oli ensin Noel, mutta jossain vaiheessa raskautta Noel menetti hohtonsa ja muuttui Nikolakseksi, ja Nikolas pojasta tuli vaikka mies vielä synnärillä oudoksui sitä nimeä B)

Esikoinen ei ollut yhtään nimensä näköinen, joten se meni vaihtoon. Kakkoselle nimi matsasi täysin kolmannelle ei ollu varmasti mitään nimeä keksitty ja sitä joutuikin pähkäilemään. Nimi on kuitenkin jo valittu ja käytössä vaikka ristiäisiin on vielä aikaa.

Meillä on kolmen lapsen nimet olleet tiedossa jo odotusaikana, eikä yhtään ole vaihdettu. En osaisi vauvasta sanoa että jokin nimi ei missään nimessä sovi, mutta yksi-kaksivuotiaalle voisi jo keksiä paremmin luonteeseen sopivan nimen :) Keskimmäisemme, joka on melkoinen kiukkupussi, voisi olla vaikkapa Iita nykyisen nimensä sijaan. Esikoisellemme nimensä sopii oikein hyvin myös luonteen osalta, kuopuksesta ei vielä osaa sanoa.

Esikoisella oli aivan varma nimi tiedossa ja sen nimen saikin.Kuopuksen kohdalla ei ollut ihan täyttä varmuutta asiasta, kun ei ollut varmuutta myöskään sukupuolesta(mä olin kyllä itsessäni aivan varma,että lapsi on tyttö ja olin nimenkin näin ollen "lyönyt lukkoon" päässäni...).Heti kuopuksen synnyttyä (ja kun osoittautui mun arvailujen mukaan tytöksi) niin "ilmoitin" miehelle,että nimi on muuten sitten tämä.Mies oli onneksi samaa mieltä,on tyttö aivan nimensä näköinen! =)

Yhteistyössä