Moniko muistaa vielä ekan koulupäivänsä?

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Siis sen ihan ensimmäisen, ko on ekalle luokalle menny? :D

Mie muistan omani, minua ujostutti ihan hirveästi vaikka olenki sosiaalinen ihminen, mut olin siihen asti ollu kotihoijossa, eskarissa käyny vain muutamia kertoja. En tuntenu kettään enkä mittään ja koulu oli NIIN iso. Hukkasin oman repunki sinä päivänä :laugh:

Nii, ja vaikka olin oottanu kovasti kouluun pääsyä, ko sinne sitte pääsin halusin vaan pois. Kavereita en saanu muistaakseni ko vasta joulun jälkeen. Ja minua kiusattiin jo ekalla, ehkäpä mie sitte olin erilainen, täystollo maalaistyttö suuressa maailmassa. :D

Se oli niin iso :o kauheesti lapsia ja hälinää, mekään ei oltu koskaan hoidossa tai eskarissa kaksosen kanssa ja koulun aloitus oli vähän shokki. Meillä taisi olla vähän 'sukurasitettakin' kun isoveli oli 'uurtanut meille uraa etukäteen' muistan opettajan kysyneen "oletko sinä sukua Xxxx:lle?" ja katsoi kulmien alta tuimasti. :snotty:

Kyllä, jotain lyhyitä välähdyksenomaisia muistikuvia on ja ihan positiivisia sellaisia. Muistan kuinka kaikki seistiin vanhempien kanssa ulkona odottamassa välituntikellon soimista. Sitten istun pulpetissa ja opettaja antaa tehtäväksi piirtää jotain, kenties oman kuvan. Paljon muuta en sitten muistakaan.

Ekaa koulupäivää en muista. Mutta muistan sen kouluun tutustumispäivän, joka oli viikkoa(?) ennen koulun alkua.

Askarreltiin ja tutustuttiin kouluun. Ruokasalissa käytiin syömässä pieni välipala. Muistan kuinka kolkko ja hiljainen koulurakennus oli silloin. Kuolun alettua olikin sitten eläväisempää.

Hui kauhistus, siitäkin on jo yli 20 vuotta :o

Muistan jotain.

Äiti saattoi mut koululle, pikkusiskoni oli silloin muutaman kuukauden ikäinen ja nukkui vaunuissa koulumatkani ajan.

Mulla oli jalassa uudet fuksianpunaiset ballerinat, vaaleanpunainen mekko ja fuksianpunainen takki.

muistan sen kun odotin taksia ja minulla oli sellainen punainen koululaukku. silloin ei ollut tytöillä reput käytössä. hiukset oli letitetty tiukoille leteille ja päällä oli sellaiset siniset housut ja paita. mua jännitti ihan hirveästi. ja pelkäsin miten toiset lapset ottaa minut vastaan. ja sitten sitä, että en osaa tehdä niin kuin opettaja käskee ja että sitten opettaja suuttuu.

Mie muistan että välitunneilla mie yritin ettiä sieltä ihmisjoukosta minun isoveljeä, mut en kyllä löytäny. Se oli varmaan ainoa turvallinen ajatus koko päivänä että jossaki sielä ihmisten seassa se on kuitenki :D

Nii ja muistan ko tuli ekan kerran läksyjä, äidinkielestä. Piti tehä semmosta viivahommelia mallin mukkaan ja kotona sitte tein sitä innoissaan ja äiti tuli kattomaan. Julmasti totesi että olen tehny väärin, sen jälkeen minua ei ole pahemmin läksyt kiinnostanu :xmas:

Sen verran muistan, että selässä oli mintunvihreä my little pony-reppu ja kouluun menin kummitädin vanhalla pyörällä. Opettajakseni sain koulun vanhimman open, joka oli opettanut niin isäni kuin hänen sisaruksensa lukemaan ja laskemaan.

Muistan kun pihalla äiti itki (olen nuorin) ja sanoin, että jos ei lakkaa itkemästä, niin ei saa tulla sisään. Mulla oli uudet retu-kengät ja uusi reppu. Muistan kun oltiin iso lössi yhdessä ja luokat jaettiin ja että sain koulukirjoja.

Tein sitten kovassa innossani matikan kirjan loppuun jossain kuukaudessa ja kun opettaja huomasi, niin en saanut enää viedä kirjoja kotiin :(.

Tietysti. Siitä on 43 vuotta aikaa tai vähän vajaa (silloin koulut alkoi syyskuun alussa). Ja myöhemmin sain aina kuulla siitä, kun menin ekana päivänä istumaan mun parhaan kaverin viereen, joka oli poika.

:wave: Minä ujo, hiljainen ja pienin koko luokasta..Istuin mykkänä pulpetissa-jalat ei yltäny lattialle tuolilta...Opettaja pyysi kaikkia kertomaan nimensä ja mua ujostutti niin hirveesti että pienellä kuiskauksella sain vaivoin nimeni sanottua...Ja ne letit...

Alkuperäinen kirjoittaja Laulava Lomittaja:
:wave: Minä ujo, hiljainen ja pienin koko luokasta..Istuin mykkänä pulpetissa-jalat ei yltäny lattialle tuolilta...Opettaja pyysi kaikkia kertomaan nimensä ja mua ujostutti niin hirveesti että pienellä kuiskauksella sain vaivoin nimeni sanottua...Ja ne letit...

Mieki taisin olla pienin, jos jonoon mentiin pituusjärjestyksessä mie olin aina ekana :laugh:

Yhteistyössä