Moniko harrastaa jotain liikuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niina

Jäsen
18.05.2004
340
0
16
Täällä oon huomannu valitettavasti useidenkin valittavan ajanpuutetta(jonka kyllä ymmärränkin!), mutta moniko tunnustaa treenaavansa tosissaan?Useasti viikossa ja tulokset tavoitteena?
Itse kuulun tähän ilmeisesti vähemmistöön mamma-porukoissa ja haluaisin kamuja joilla samanlaiset mielenkiinnon kohteet...Tulosta ja pieni rasva-prosentti!Synnyttänyt nainenkin voi olla treenattu ja kaunis....

täällä yksi... treenaan ( siis juoksulenkkeilen ) 60-70 min kerrallaan 3-5 kertaa viikossa + kävelen paaaaaljon päivittäin . Sit siihen vielä kotijumppaa päälle ;) Rasva % on alhaalla ja kroppa kunnossa. Todellakin äiti voi olla treenattu :) sinä sen sanoit .

Juu en nyt varsinaisesti treenaa, mutta liikun kyllä suht säännöllisesti.

Nyt kun aloitin jumpat niin niissä käyn kaks kertaa viikossa 1h/kerta. Lisäksi pyrin kävelemään joko sauvojen kanssa tai rattaita työnnellen n.1-1,5h/päivä (ei välttämättä jumppa päivinä). Eikä bussiin hypätä kahden pysäkin välin ajaksi, vaan kävellään. Myös pyöräily kuuluu kuvioihin, etenkin silloin kun on kyseessä hyötyliikunta. Autoa ei omisteta, eikä eurotkaan tänne tunnu eksyvän. Joten pyöräily on edullinen tapa liikkua. B) B) B)

Liikumisesta huolimatta on päässyt kiloja kertymään, kun kaikki ylimääräinen on tupannut suusta alas menemään. :ashamed:
Vaan nyt nuo ylimääräiset kilot ovat saaneet "lähtöpassin" täältä. :whistle: (puhaltaa läskiä pois).

mä harrastan..välistä tuntuu että liikaakin :snotty: käyn neljästi viikossa salilla aamusta heti. sitten käyn kahtena iltana viikos aerobicis ja kahtena kuntonyrkkeilys =) sitte tulee lasten kans käveltyy ja touhuttuu, eli ei kerkee kauaa istuu ja ihmetellä ;) on mulla tietty sitte 2 pv viikos "vapaataki" liikunnasta . hyvin pysyy mieli virkeenä ja olo pirteenä.ja edistää laihtumista :wave:

Mäkin harrastan aika paljon, käyn 2-3 kertaa viikossa bodypumpissa, sulkapalloa käyn kerran viikossa pelaamassa, kotona jumppaan myös.kesällä kävin myös rullaluistelemassa. ja melkein joka päivä käyn kävelylenkillä että pääsee poika 10kk ulos..siinä saakin tosi hyvää liikuntaa kun työntää rattaita..

:wave:
Harrastan paljon kaikenlaista.Lenkkeilen, jumppailen ja käyn ahkerasti kuntosalilla...Treenasinkin välillä jo lähes pakkomielteisesti, mutta nyt palattuani töihin tilanne hieman rauhoittunut! :ashamed:
Miten te muut treenaajat syötte?Tarkkailetteko kovinkin tarkasti ruokavaliotanne?Itse koitan kausiluontoisesti välttää hiilareita ja syödä proteiineja runsaasti...

Hip hei! Täällä samanhenkinen. Vauva täyttää 2kk ja olen nyt n. kuukauden käynyt kolme kertaa viikossa kuntosalilla. Tarkoitus olis aloitella jumppa joko marras- tai joulukuussa. Into on kova, kun noita kilojakin täytyis karistaa 10. Olen viimeksi treenannut salilla seitsemisen vuotta sitten (pari vuotta putkeen) ja nyt sain taas kipinän, kun tuo ukko sai mut taas houkuteltua =) . Olen näiden seitsemän vuoden aikana käynyt sitten enemmän ja vähemmän jumpissa.

Ens kesäksi vakaa aikomus päästä taas bikinikuntoon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 15:31 SmileX kirjoitti:
:wave: ainakin 3 kertaa puntilla ja sen lisäksi aerobiset 1-4kertaa viikossa.
ens viikolla alkaa kunnon massakausi ravitsemuksen ja trainerin kera
Miten syöt?Onko hiilarit minimissä ja paljon propteiineja?Monestikko viikossa treenaat?Onx lepoa miten?

Täällä yksi! Tavoitteena liikakilot pois ja hyvä mieli!
Käyn sauvakävelemässä 2-3 krt vkossa, 1 krt vko:ssa tanssitunneilla ja 1-2 krt vkossa omassa "salissa" kuntopyöräilyä, punttien nostelua jne.
Aina ei tietenkään ehdi ja jaksa, mutta yrittänyttä ei lannisteta!
Mutta se on varma, että kun harrastaa jotain liikuntaa, jaksaa paremmin lastenkin kanssa. =)

mieki olen himoliikkuja... kesä on ollut taukoa punttiksesta mutta taas aloitetaan.. juoksen3-4 kertaa viikossa n.tunnin lenkin ja kävelen lasten kanssa joka päivä n.tunnin lenkin!sählyä myös kerran viikossa!! kyllä se piristää kummasti mieltä ja saa hetkeksi unohtamaan arjen askareet,kotityöt... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 23:00 Justiinax kirjoitti:
\
Miten syöt?Onko hiilarit minimissä ja paljon propteiineja?Monestikko viikossa treenaat?Onx lepoa miten?
massakausi kun alkaa, lasken proteiinit hiilarit ja rasvat, käytän lisäravinteita että saan oikeassa suhteessa jaoikeanlaisia protskuja ja hiilareita.
Onhan noita monia tapoja massakaudellakin ruokavaliota ylläpitää. laskee keskiarvon siitä omasta kulutuksesta ja tasapainoilee sen kanssa tai vetää ns tankkaus ja tyhjennys päiviä, tankkauspäivien yhteydessä ja jälkeen kovaa treeniä että saa parhaan tehon irti tms.

Perustanahan on se, että proteiinia se 2g/painokilo.
Puntilla siis sen 3kertaa ainakin ja aamulenkit tai iltajumpat päälle.
samoja lihasryhmiä ei treenata peräkkäisinä päivinä, jotta lihas saa parhaan levon ja palutumisen ja tehon treenistä (suositus 48t lepoa).
salitreenissähän voi tehdä sellaista että 3 viikkoa kovaa kaiken antavaa treenausta ja sitten viikko palauttavaa treeniä eli kevyemmillä painoilla, ja kun taas alkaa uusi 3 viikon jakso, nostetaan painoja jne...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 23:18 SmileX kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 23:00 Justiinax kirjoitti:
\
massakausi kun alkaa, lasken proteiinit hiilarit ja rasvat, käytän lisäravinteita että saan oikeassa suhteessa jaoikeanlaisia protskuja ja hiilareita.
Onhan noita monia tapoja massakaudellakin ruokavaliota ylläpitää. laskee keskiarvon siitä omasta kulutuksesta ja tasapainoilee sen kanssa tai vetää ns tankkaus ja tyhjennys päiviä, tankkauspäivien yhteydessä ja jälkeen kovaa treeniä että saa parhaan tehon irti tms.

Perustanahan on se, että proteiinia se 2g/painokilo.
Puntilla siis sen 3kertaa ainakin ja aamulenkit tai iltajumpat päälle.
samoja lihasryhmiä ei treenata peräkkäisinä päivinä, jotta lihas saa parhaan levon ja palutumisen ja tehon treenistä (suositus 48t lepoa).
salitreenissähän voi tehdä sellaista että 3 viikkoa kovaa kaiken antavaa treenausta ja sitten viikko palauttavaa treeniä eli kevyemmillä painoilla, ja kun taas alkaa uusi 3 viikon jakso, nostetaan painoja jne...
Hei taasen!!!
Oon oikeesti kiinnnostunu, joten pommitan lisäkysymyksillä...Lasketko ton ruokavalion jonkin kaavan mukaisesti vai ihan ominpäin?
Toimiiko sulla toi ei-peräkkäisinä-päivinä-treenaus?Mulla ei oikein mieheni vuorotyön ansiosta...Treenaanko mielestäsi liikaa jos vedän viikossa 5XKuntosali/jumppstreenit kotijumpan ja lenkkeilyn lisäksi?Itse kyllä nautin hommasta mut, muut huomauttelee jatkuvasti et alan kuulema elää liikunnan kautta... =)

justiinax, mä en käy salilla 5x viikossa vaan sen 3 kertaa!
Ja se käyntimäärähän ei ole verrannollinen liikaa treenaamisellekaan ;)
kaikki riippuu ohjelman jaottelusta, eli jos sulla on kolmijakoinen treeni ohjelma, 3 kertaa viikossa on ihan passeli, mutta jos kroppa on jaettu vaikka viiteen osaan, on käytävä sen 5 kertaa. Ajallisesti se yksi kerta vaan vie sitten vähemmän aikaa ja energian saa täysillä siihen yhteen ainoaan lihasryhmään mitä sillon treenataan, eli jaksaa treenata kovemmin.

Mä puljaan ruokavalion kanssa ihan itse. Jonkinverran asiasta tiedän joten uskaltaa pikkusen sooloillakin.

Tässä kaava energiantarpeen laskemiseen: ensin lasketaan perusaineenvaihdunta kaaviolla 4,18 x (795 + 7,18 x paino).
Tuosta laskelmasta saatu luku kerrotaan vielä luvulla 0,239 (jotta tuloksen saa kaloreiksi).
ja tuon tuloksen verran kaloreita tarvitset sitten normaalisti pelkkään aineenvaihduntaan, eli painon ennallaan pitämiseen.
perusaineenvaihdunnalla tarkoitetaan sitä minkä elimistösi tarvitsee vaikkei tekisi mitään päivän aikana.

sitten pitäs vielä arvioida fyysinen aktiivisuus:
kevyt (ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta) 1,3
tavallinen (kevyt työ, jonkinverran aktiivisuutta) 1,5
Kohtalainen (kevyt työ ja kutoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskastyö) 1,7
Kova (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ) 2
erittäin kova (kilpa-urheilija) 2,2

sitten se energiantarpeen luku kerrotaan tuolla aktiiviisuudella niin saadaan se lopullinen energian tarve.

kamalaa matematiikkaa, huh, yök.

Täälläkin yksi innokas liikkuja, mutta aikaa ei ole enää niin paljoa kuin joskus ennen lapsia... 2 krtaa vkossa salibandya 1,5 h kerralla ja 2 krtaa spinningiä sekä sitten kävelyä kuntosalia ym päälle.

mun yks tuttu kertoi käyneensä joka päivä kuntosalilla!!!! :whistle:
ihmettelen vaan,missä välissä kroppa ehtii palautua.... mun mielestä siinä ei oo enää mitää järkeä!! vaikkakin:kukin omalla tavallaan....
itse pidän erillaisista liikuntamuodoista....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 14:06 Hillamaria harmaana kirjoitti:
Hip hei! Täällä samanhenkinen. Vauva täyttää 2kk ja olen nyt n. kuukauden käynyt kolme kertaa viikossa kuntosalilla.

Toivottavasti et kovasti trenaa vatsalihaksia koska ei noin pian saisi alkaa niitä "liikaa" treenaamaan!
Itse aloitin salitreenin lapsen syntymästä 2kk päästä ja minulla oli oma treenari joka kielsi vatsalihasten treenaamisen koska ne eivät ole vielä tuossa vaiheessa palautuneet odotuksen ja synnytyksen jälkeisestä venymisestä!
Voivat sitte jämähtää väärään paikkaan koska eivät ole palautuneet ja vatsalihasten väliin jää ruma,liian iso väli!!!

Yhteistyössä