Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

Pikaiset äitipolikuulumiset...
Mun tilanne viimeviikonloppuun nähden ennallaan, poikasten vointi masussa erinomainen. Reilut 2.4kg kumpaisenkin painoarvio.
Jos synnytys ei ala spontaanisti parin viikon aikana niin aletaan käynnistelemään siinä rv 36 :)
Tänään poksuu rv 34 :heart:
 
Heipä hei!

Onpa moni käyny sairaalassa lepäämässä täs välillä...Toivotaan vielä kuitenkin joitakin lisäviikkoja jokaiselle! Ja paljon voimia synnyttäneille & vauvoille!
Nyt, kun jalka on pikkuisen parempi, niin huomaan kans, että siitä huolimatta kannattaa ottaa iisisti. Tänään käytin matot itsepalvelupesulassa ( kaveri nosteli) ja ruuan jälkeen aattelin, että nyt sit ostetaan viimeiset puuttuvat tavarat sairaalakasseihin. No, on ne nyt ostettu, mut tää ilta kyl oltava makuuasennossa.
Kun täällä pitää viedä mukanaan koko sairaala-ajaksi esim. vaatteet lapsille & itselle, hygieniatavarat ja jne., niin se tuottaa hiukan päänvaivaa. Jos vaikka viikoksi pakkais aluksi...
Nyt viikolla oli ultra ja painoarviot tyty 1300g ja poju 1400g. Ensi kerralla parin viikon päästä kuvataan lantio ja mietitään synnytystapaa. Tyty oli "jälleen" heittänyt kuperkeikan ja on pää ylöspäin. Poju edelleen pää alaspäin. Näillä mennään.
 
Hellanletalla jännät ajat menossa :)

Mulla oli eilen äitipoli taas, vauvat kasvanut viikossa hurjat reilu 300grammaa :) a-n arvio 1790g ja b:n 1970g. Ja b oli kääntynyt myös raivotarjontaan. Hyvältä vaikuttaa alatiesynnytystä ajatellen, kunhan nyt viis viikkoa pysyisi vielä mahassa :) Seuraava äitipoli 16.6, eli kahden viikon päästä.

Mäkun sitä sf-mittaa utelin sillon ja vaikka eihän siinä mitään ideaa ole mitata. Niin kuitenkin tänään neuvolassa se mitattiin kun halusin, nyt se oli 40cm :D Tästä mahasta tulee hurjan kokoinen ennen kun vauvat syntyy :D

Mmaria ja tytöt 30+6
 
Kaikki varmaan hoitelevat vauvojaan :). Täällä menee ihan ok. Hematoomaa ei enää ole ja kohdunkaulaa 4,5 cm, eli ihan loistojuttu. Fyysinen kapasiteetti alkaa olla vähissä. Mitään en enää saa lattialta nostettua ja välillä tuntuu, että happea on hankala saada. Mieli on kuitenkin hyvä. Viikon kuluttua alkaa kauan odotettu rv 24, eli vauvatkin pääsevät hoidon piiriin, jos jotain sattuisi. Se tuo toivoa.

Uusiäippä ja jäbät x3 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tulppu83
Uusiäippä, onpas kiva kuulla että sulla asiat noin hyvällä mallilla :) Voin vain kuvitella miten tukalaa sulla on jo! Ja onnittelut kun olet jo noin hyville viikoille päässyt, toivotaan niitä kuitenkin vielä lisää :) Millä viikoilla kolmoset yleensä syntyy? Ja nehän aina sektiolla synnytetään, eikös? :)

Mmaria
 
Heippa leidit!

Mukava kuulla, että kaikilla mahankasvatus näyttäisi sujuvan hienosti. Uusiäippä hienoa, että viimein pääsit hematoomasta eroon!

Mmaria, eikö olekin mukavaa, kun on kauniit, sirot kesäjalat? :LOL:

Täällä olikin eilen ensimmäiset jännityksen paikat, kun esikkoa nukuttaessa harkkasuppareihin alkoi liittyä polttava kipu ja vihlomista alavatsassa ja selässä. Supistukset ei ollu säännöllisiä, mutta kyllä niitä melko usein tuli. Tunnin odottelin, että loppuuko, sitten soitin synnytyspäivystykseen neuvon perässä. Ensin kysyi, että onko ensimmäinen raskaus. Kerroin, että ei, ja että mono-di-tilanne kyseessä. Käski sitten ottaa gramman panadolia ja soittaa aamulla omaan neuvolaan (?!), jos nukuttua kuitenkin saa. Jotenkin jäi sellainen jännä olo, että mahtoikohan täti siellä luurin toisessa päässä olla yhtään kartalla. Polilta kuitenkin käskevät aina soittaa tosi herkästi jos jotain tulee. Onneksi supparit sitten helpottivatkin. Huomenna normaali poliaika, taidan odottaa sitä, kun olo nyt ihan ok.

Tsemppiä Hellanlettas, sulla alkaa olla jännät ajat käsillä :)

Venetsia ja pömppikset 23 + 6
 
Moikka!

Venetsia, näistä jaloista saa olla kyllä todella ylpeä :D Täytyis käyttää maksimekkoa ihmisten ilmoilla ettei säikyttele näillä elefanttikoivilla :D Tänään mies toi kaupunkireissultaan kesän ensimmäiset mansikat, namia nesteenpoistoa ;)
Aika jännä tuo kyllä, mut on pyydetty näytille heti jos jotain on ollut. (No kaks kertaa ylimääräistä oon käynyt) Mutta kun sulla helpotti se ja noin pian uusi käynti niin ehkä sitä voi odottaa :)

Mulla on alkanut tulee, ei nyt välttämättä joka päivä mutta useamman kerran viikossa supistuksia. Jopa kivuliaita, mutta ne menee ohi nopeasti. Maanantaina oon menossa näytille itse. Jotenkin herännyt ajatus että nämä tytöt tulee rv36 maailmaan.. eli neljän viikon päästä. No se nähdään sitten :) Ajatus siitä että nää pysyisi sen seitsemän viikkoa vielä tuolla tuntuu kauheelta kun nyt jo pelkkä kävelu tosi hankalaa. Joutuu melkein päivittäin ottaa särkylääkettä liitoskipuihin..

Mmaria
 
Heippa täältäkin :)
Hiljaista tosiaan on, ehkä kesä hiljentää entisestään.

Mulla oli tänään äitipoli. Sattui hyvä lääkäri ja käynnistä jäi tosi hyvä mieli :)
Pojat alkaa olla senverran isoja ja tarkkoja mittoja on enää vaikea saada mutta n. 2.7kg kumpanenkin. Kaikki mallillaan pojilla :heart:
Samalla sovittiin poikien syntymäpäivä :) Eli jos spontaanisti synnytys ei tälläviikolla käynnisty niin ensi maanantaina mennään käynnistykseen. Viikkoja silloin 36+3.
Mulla on senverran kypsä tilanne että käynnistellään suoraan salissa kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. Samalla kivunlievitys on lähellä.
Olen innoissani ja samalla jännittää ihan hirveästi. Kohta mun rakkaat on sylissä ja hyvä kun on juuri sisäistänyt koko asian :heart:
 
Moikka kaikille !

Jotenkin on ollut kiireitä, ettei ole edes täällä ehtinyt piipahtaa. Täällä kaikki on mennyt ihan hyvin, joskin liitoskipuja on alkanut olemaan ja esikoisen synnytyksessä tulleet symfyysikivut ovat välillä jo todella kipeitä. Jäin sairaslomalle tiistaina eli 26+0. On ollut ihmeellistä olla nyt vaan kotona pari päivää. Esikoinen on hoidossa normaalisti kesäkuun loppuun ja on ihanaa, kun saa nukkua kerrankin päiväunet milloin haluaa :)

Tiistaina olin äippäpolilla ja tyttärillä kaikki oli oikein hyvin. Painoarviot oli 1100g ja 1000g ja seuraava seuranta vasta 4 vko kulutta. Maha kasvaa valtavaa vauhtia ja navan ympärillä iho tuntuu todella kipeältä :( eikä äippähousutkaan ei enään mahdu masun päälle, joten maximekko ostoksille pitää täälläkin lähteä.

Venetsia: mulla oli kans suppareita rv 22 paikkeilla ja hätääntyneenä soitin myös synnytyspäivystykseen ja tiedustelin että mitä voin tehdä. Siellä myös neuvottiin ottamaan särkylääkettä ja soittamaan neuvolaan. Olin siitä sairaslomalla 1.5 viikkoa, pari ensimmäistä päivää tuntui, että vatsa kovettui samantien kun lähti kävelemään. Kyljellään makoilu tuntui parhaimmalta. Ja onneksi mitään supistukset eivät olleet saaneet aikaan, joten huiliviikon jälkeen on taas uskaltanut liikkua suht normaalisti.

Tsemppiä hellanlettas täällä myös jännitetään ja odotellaan sun kuulumisia :)

Missä vaiheessa olette hankkineet/laittaneet kaikki kotona valmiiksi tulevia asukkeja varten ? Meillä vaunut on tulossa parin viikon päästä ja toinen kaukalo pitäisi vielä ainakin ostaa. Jotenkin sitä jännittää, että joutuuko sitä jossain vaiheessa jo sairaalaan makaamaan ennakkoon, niin pitäisi saada kaikki kotona valmiiksi.

Aurinkoista odotusaikaa kaikille !

Tulppaani ja tyttäret 26+2
 
Niin se on jo lähellä Hellanlettas, hurjasti tsemppiä!
Ja tietysti muille myös voimia odotuseen!


Minulla keskiviikkona seurannassa arvelivat, että vielä 4vko mennään eteeenpäin (kohdunkaula kiinni) ja sit vkolla 37 käynnistettäisiin. Mutta tilanteethan muuttuvat! Karkeat kokoarviot 1600g ja 1800g. Vko 32.
 
Moi!

Saako tänne tulla mukaan? Odotan kaksoispoika, ja laskettu aika on 2 lokakuuta, eli olen nyt raskausviikolla 24+1 :) Nämä ovat ensimmäiset lapsemme..

Voisin ehkä keroa pikkasen itsestäni ja matkastani tänne.. Eli olen 28-vuotias nainen etelä-suomesta. Jätin ehkäisypillerit tammikuussa 2013. Ekat menkat tulivat n 3 kk myöhemmin. Ensin näyttivät olevan suhtkoht säännöllisiä, mutta vähitellen väli vain piteni ja piteni.. Koko ajan yritin seurata ruuminlämpöä aamuisin, ja tein ovulaatiotestejä. syksyllä sitten menkat jäivät kokonaan pois, mutta en ollut raskaana.. syytä en tiennyt. Kävin lääkärissä ja sain lähetteen nastenpolille jotta voitaisiin tehdä hedelmällisyystutkimuksia.. lääkäri arvioi että kyseessä voisi olla PCO(S).. Nåh, lopulta menkat tulivat jolukuun puolivälissä. Silloin viimeisistä menkasta oli mennyt 106 päivää! No, sain lähetteen niastenpolille, ja sinne ajan 29.1.. Mutta kuinka ollakkaan 26.1 testi näytti plussaa <3.
28.3 maailma kääntyi taas ylös-alaisin kun saatin ultrassa tietää että odotetaan kaksosia! kesti vähän aikaa sulatella näitä uutisia, mutta nykyään en voisi olla onnelisempi :) 20.5 käytiin rakenne-ultrassa missä näytti siltä että kaksi tervettä poikaa olisi tulossa. Nyt odotan innolla 25.6 kun taas päsemme katsomaan poikiamme <3
 
Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Maanantai lähestyy...aika ei pysähdy vaikka välillä niin toivoisikin :)
Jännittää mutta olo on kyllä jo kovasti väsynyt ja raskas. Vauvaa kuitenkin kuutisen kiloa masussa.
Pitäkää peukkuja...tulen kertomaan heti kun jaksan kuulumisia :heart:
 
Tsemppiä matkaan Hellanlettas! Kohta sulla alkaa uudenlainen taival lasten kanssa.
Mmaria oisitkohan sä sitten seuraavaksi aynnytysvuorossa? :).

Täällä alkoi naistenklinikalla asiakkuus. Hyvä fiilis jäi ekasta ultrasta. Pojat ottaa kunnon matsia masussa. Tuntuu kyllä ihan erilaiselta kuin esikkoa odottaessa! Etenkin napakat potkut kohdunsuulle ovat tosi ikävän tuntuisia.

Uusiäippä ja jäbät x 3 23+0
 
Tsirvio tervetuloa mukaan vaan :)

Mulla epäiltiin raskausmyrkytystä, kun paino nousi paljon viikossa ja verenpaineet oli koholla. Tän takia sitten päädyttiin antamaan kortisonit vauvojen keuhkoja kehittää ja toki koska mulla se rd on. Rdn takia jouduin sairaalassa olla kaksi yötä kun ne kortisonipiikit annettiin kun ne nostaa verensokereita ja niitä piti sairaalassa sitten seurata ettei nouse liian korkeelle. Ja tosiaan tehtiin mulle sisätutkimus ja ultrattiin vauvat. Kohdunkaulaa jäljellä 2.2cm, pehmeä mutta kiinni. Vauvoilla kaikki hyvin.

Mutta enköhän se minä ole joka seuraavana sitten synnyttää. Luulen että ei vaan heinäkuuhun asti päästä. Nyt ollut pari päivää todella tukala olo. Maha ahdistaa todella paljon, hengittäminen raskasta ja närästää tosi paljon. Maito noussut nyt kunnolla, vuotaa jos vaikka sattuu käsi olla rinnan päällä. Voisiko tämä maidon nousu johtua kortisonipiikeistä, onko kokemuksia?

Mmaria 32+4
 
Tänään on käynyt sokerirasituksessa. Ei ollut niin paha kuin luulin, huomenna saan sitten tietää tulokset. Huhhuh, oli kyllä jonkinverran liitoskipuja eilen kun ruvettiin sisustamaan lastenkamaria. Mutta hieno siitä tuli :) tai ei oo valmis vielä, mutta tapetit seinällä, ja kalusteet huoneessa. Pitää vielä verhot laittaa ja toinen pinnasänky kasata.. Ja itten toki pestä kaikki petivaatteet ja vauvavaatteet ennen kun niitä laitetaan kaappeihin/laatikoihin..:)
 
Moikka!

Hellanlettaksella taitaakin olla jo nyytit sylissä :heart:

Tulppaani tutulta kuulostaa noi supparit, toi kyljellään makaaminen tosiaan auttaa. Jotenkin siinä tuntuu, että paine hellittää tai jotain. Onpas teillä tytöt jo hyvän kokoisia! Meillä oli ultrassa 24 + 0 painot 505 g ja 555 g, pienehköjä ovat esikoiseen nähden samoilla viikoilla.

Tsirvio tervetuloa, meillä onkin lasketut peräkkäisinä päivinä :) Saas nähdä kummalle tulee lähtö aikaisemmin...

Meillä kaikki oli ultrassa hyvin, kohdunkaulaa 4 cm jäljellä, saa vielä elää ihan normaalia elämää. Töissä käyn vielä ja VÄSYTTÄÄ, lisäksi hengenahdistus hankaloittaa työnteköa välillä aika paljon. Molemmat muksut änkee tonne luiden alle, ja sitten menee huohottamiseksi. Seisominen ja istuminen ahdistaa, vaakataso olisi paras. Rautakuurille jouduin, kauan onnistuinkin välttelemään :whistle:
Mitään ei ole muksuille vielä ostettu. Muutaman viikon jos vielä jaksaisi odottaa.

Hei te muut identtisten odottajat, mistä olette saaneet vauvavakuutuksia? Tänään sain pohjolasta hylkäävän päätöksen. Tosi kurjaa, kun kaikki vakuutukset ja lainat on siinä puljussa. Mitään "riskitekijöitä" ei siis tämän identtisyyden lisäksi ole. Huoh, onhan tässä vielä 2 viikkoa aikaa etsiä uusi yhtiö...

Venetsia ja pömppikset 25 + 0
 
Heippa,
Täällä tosiaan katsellaan elämää tällähetkellä vaaleanpunaisten lasien läpi, onnesta ja rakkaudesta huumaantuneena.
Pojat syntyivät tiistaina 17.6 rv 36+4 kun synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla.
Synnytys oli helppo,paras kaikista mun synnytyksistä. Kivunlievityksenä epiduraali joka laitettiin ihan viimehetkillä mutta onnistuneesti vieden supistuksista kovimman kärjen ja ponnistuksista kivuttoman.
A-poika syntyi mitoin 3020g/45cm ja B-poika 11min myöhemmin mitoin 3150/46cm.
A on ollut vierihoidossa ja B joutui lastenosastolle matalien sokereiden vuoksi. Sokeritilanne kuitenkin korjaantunut heti ja tänään pääsee hänkin varmasti vierelle :heart:
Itselläni alkoi synnytyksen jälkeen kohdunsuulla vuotamaan joku suoni mikä jouduttiin operoimaan. Onneksi ei kuitenkaan leikkurissa asti.
Menetin kuitenkin melkein litran verta ja senvuoksi olo on ollut hieman hutera pitkään seistessä.
Nyt tilaillaan maitoa ja odotellaan koska alkaa nousemaan.
Onnea ja jaksamista teille kaikille loppuraskauteen...palkinto on mitä parhain :heart:
 
Tajusin, että en oo käynyt täällä kiittämässä onnitteluista.. Kiitos! :) Vauvoilla ikää jo 2 kk ja hyvin on sujunut. Isoimmat lapset ovat ottaneet vauvat hyvin vastaan. Tyytyväisiä vauvoja ovat ja nukkuvat hyvin ja pitkiä unia. Paljon saadaan osaksemme hymyjä. :)

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower: Hyvää jatkoa odottajille!
 
Heippa! Kävin täällä alkuraskauden ajan lueskelemassa, mutta sitten elämä heitti häränpyllyä ja seuraaminen jäi! Täällä kuitenkin luettavissa minun kaksosraskaustaivalta Yksin - Blogi | Lily.fi

Tällä hetkellä viikkoja 34+6 ja toistaiseksi kaikki hyvin, vaikka olo onkin jo TUKALA! Olisin jo valmis synnyttämään, vaikka kaikki valmistelut vauvoja varten onkin vielä kesken :)
 
Onnea Hellanjestakselle!!! Kyllä meni hienosti sinun synnytys! =) Kaikkea hyvää teille. <3

Kiva kuulla myös muiden voivan suht hyvin. Kaikkea hyvää odotukseenne. <3.

Meidän pojat on 2kk. Kaikki mennyt hyvin. Sunnuntaina oli laskettu aika. Pojat nukkuu ja syö hyvin. Painoa tulee vauhdilla. En voi kun sanoa, et on aivan mahtavaa olla kaksosten äiti!!! =)

Kaisuli ja pojat 2kk, korjattua ikää 2pvää
 

Yhteistyössä