Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

Heips!

Kyllä täällä tulee käytyä päivittäin kattelemassa, itse olen vain niin huono kirjoittelemaan mitään :)
auringosta on tullut nautittua ihan urakalla ainakin vielä toistaseks ja kotona suurimman osan ajasta vietän ni mitäpä muutakaan sitä tekemään nätteinä päivinä :)
masu kasvaa vauhdilla ja välillä on erittäin tukalat oltavat liitoskipujen ja suppareiden ja ylivilkkaiden toukkien temuamisen seurauksena mutta eiköhän tän kestä ku palkinto on mitä ihanin <3 ylihuomenna ois taas kontrolli ja pääsee näkemään pikkuiset <3 viikot vierii hurjaa vauhtia ja lähenevä synnytys pyörii mielessä.
Hyvinkin oma napaista taas vaihteeks :)
Voimia paljon kaikille! <3

Tuplatoukat 27+2
 
Heips


Isot onnittelut täältäkin kaisulille ja maamille :)

Kiitoksia kaikille vastanneille, jotka kannustivat niiden "kadonneiden" sykkeiden kanssa. Onneksi tunsin siinä sitten aika pian liikettä molemmilla puolilla vatsaa, joten tunsin että kaikki on varmaan ihan hyvin enkä masentunut sen enempää.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin... kaks tyttöä sieltä löytyi :) nyt pääsee sit hankkimaan kaikenlaista tuleville prinsessoille :)

Joku kyseli miehen osallistumisesta odotukseen yms. Niin mä en voi ainakaan valittaa, toinen ei antaisi mun enää nostella juurikaan yhtään mitään. Ja mä yritän ennemminkin patistaa toista menemään illanviettoihin kavereidensa kanssa vielä kun pääsee, koska tuskin sitten kun kaksoset tulee niin pääsee kumpikaan hetkeen minnekään.

Monikkovalmennus täällä alkaa ens maanantaina, mut tuskin ollaan sinne menossa. Katsotaan jos myöhemmin tulee mentyä.

Mut nyt pitää mennä... palataan taas asiaan ja mukavaa odotusta kaikille !

tulppaani ja tytsät 20+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista =).

Meillä menee edelleen mukavasti. Pojat voi hyvin ja kasvaa päivä päivältä. Pääsimme tänään pois teholta lastenosaston puolelle..jee!!!

Ikää pojilla on nyt raskausviikoissa 32+1 ja painoa 1500g ja 1700g . Kotiin voisi viikkojen puolesta päästä sitten kun 35 rv täynnä ja painoa pitäis olla 2kg.

Pojat on aivan ihania pikku mussukoita =). Olen niin onnellinen ja kiitollinen heistä. En voi sanoin kuvailla miltä tuntuu pitää heitä molempia rintaa vasten. On niin hassua, että vauvoja onkin kaksi =).

Vaikeinta tässä kaikessa on olla pojista erossa. On sydäntä raastavaa lähteä yksin sairaalasta kotiin. Kotona en pysty keskittymään mihinkään. Ajatukset on koko ajan sairaalassa. Toivottavasti pojat pääsee pian kotiin. Tämä on aikas rankkaa. Vielä pitää kasvaa ja oppia syömään kunnolla. Ei auta, kun olla kärsivällinen ja toivoa, et kaikki menee hyvin.

Kaikkea hyvää teille..jännä nähdä kuka on seuraava =)

Kaisuli ja pojat 11vrk
 
Huomenta kaikki!
Tulppu, mites siellä kontrollissa meni? Tulppaanille onnittelut ttyttölupauksista, on se vaan ihanaa laittaa pikkurinsessojen huonetta kuntoon pikku hiljaa ;)

Kaisuli, voin vain kuvitella kuinka haikeaa on aina ne pienet jättää sinne sairaalaan. Mutta hienoa että pääsivät teholta pois ja jaksavat hyvin :)

Taitaa olla tää kevät joka pitää mutkin pois täältä kirjoittelemasta. Tosin en mä kauheasti ole ulkonakaan jaksanut olla. Jotenkin ei vain jaksa keskittyä tietokonemaailmaan enään. Kyllä munkin tulee parikin kertaa päivässä täällä käytyä puhelimella katsomassa mitä on kirjoiteltu :) Olen sairaslomalla ollut sen kaksi viikkoa ja tänään on luvassa äitipolikäynti, saan varmaan nyt sen loppuajan sairaslomatodistuksen. En koe itseäni enään työkuntoiseksi. Esim jos imuroin, imuroin yhden huoneen jonka jälkeen lepään puoli tuntia vaakatasossa ainakin. Loppuu vaan voimat totaalisesti ja maha alkaa kiristellä.. Olen nyt pikkuhiljaa yrittänyt vauvanvaatteita pestä ja silitellä, lajitella ja kaapitella :) Hiljaa hyvä tulee :)

Mmaria 25 + 6
 
Kaisuli, tosi hienoja uutisia että páäsivät poitsut teholta pois. Painoakin tullut hienosti. Mua kanssa jännittää tuleva sairaala-aika, ei kai sellaiseen voi valmistautua mitenkään.

Täällä ollut ihan hillitön pesänrakennusvietti ja tänäán meinasin pinniksen pedata tulokkaille valmiiksi. Vaatteita alkaa olla jo aika paljon. Enää en hanki mitään ennen kuin tyypit ovat täällä. Sittenhän sitä tietää mitä todella tarvitsee.

Eilisessä kontrollissa kaikki hyvin. Painoarviot olivat nyt 1100-1400 g A-vauva edelleen näyttää váhän hoikemmalta kuin muut, mutta muuten on kuulemma saman kokoinen. Lääkäri kyllä jaksaa joka kerta muistuttaa, että nuo arviot ovat todellakin vain arvioita ja monikoiden kanssa erehtyminen on paljon todennäköisempää. Ja niinhän se on. Mun siskontytönkin piti syntyä kolmekiloisena, mutta tulikin yli nelikiloinen mimmi :)

Eilen oli myös synnytysvalmennusta ja aiheena sektio. Sain lääkäriltä luvan mennä. Eipä siellä mitään uutta tietoa tullut. Videolla näytettiin leikkaus, mutta olen aika herkkis, enkä sitä edes pystynyt katsomaan. :D

Tulppu & kyytiläiset 30+2
 
Ihanaa kaisuli! On varmasti raskasta jättää vauvat sairaalaan, mutta he ovat siellä hyvässä hoidossa :).
Mä jouduin perjantaina sairaalaan kovan verenvuodon takia. Identtisten istukan reuna on vuotanut hematooman kohdunkaulan päälle. Makoilin vkonlopun sairaalassa erilaisissa tipoissa liikuntakiellossa. Lääkäri sanoi aika suoraan että ennuste on huono. Arvatkaa miten paska fiilis tuli? Nyt kotona vuodelevossa. Vuoto on onneksi toistaiseksi loppunut, mutta ei tässä oikein hengittääkään uskalla.

Onko teistä kukaan toinen muuten huomannut, että kaikki lääkärit muistuttelevt ennenaikaisuuden riskistä? Mua ärsyttää se tosi paljon. Mä olen täysin vrutunut siihen, että lapset ovat pitkään teholla. Eniten mua pelottaa se, että edes sinne asti ei päästä.

Uusiäippä ja öttiäiset x3 16+3
 
Voi ei mikä tilanne Uusiäippä. Toivottavasti selviät säikähdyksellä ja lapset saa vielä monta kallisarvoista viikkoa mahan suojissa <3 Pidetään peukkuja teille <3

Meillä oli kaikki kunnossa äitipolilla, tytöt kasvaa hienosti keskikäyrillä, a:n painoarvio oli 877g ja b 899g :) Tytöt oli ilkeällä tuulella tänään, a makoili poikittain alamahalla joten häntä oli hankala ultrata. Mutta b vasta ilkeä olikin, aluksi oli poikkiasennossa, sitten olikin pää alaspäin ja sitten taas poikittain ja potki ja heilui minkä ehti :D

Seuraava käynti kahden viikon päästä, dibeteksen ja kaksosuuden takia. Ja saim siihen saakka sairasloman ja jos sitten sais vihdoin sen lopullisen sairaslomalapun ettei tarvisi täytellä noita sairauspäivärahahakemuksia.

Käytiin vaunut varaamassa tänään, saadaa ensi viikolla ne. Päädyttiin bumbleride indie twineihin värinä aqua :)

Mmaria
 
Uusiäippä,Voimia ja iso hali <3

Sain masentavia uutisia tän päiväisellä kontrolli käynnillä...supparit on sit näköjään tehneet tuhojaan ja kanava pehmentynyt, lyhentynyt 2,2cm ja sormelle auki, huoh :/ laittovat ekan annoksen kortisoonia ja huomenna pitää mennä hakemaan toinen annos.... toukat voi hyvin ja virtaukset on kunnossa, paino arvio n.1100g kumpanenkin <3
masentaa ja ahdistaa
Viikon päästä uusi kontrolli

tuplatoukat 27+4
 
Toivottavasti Tuplatoukat ja Uusäippä teillä kaikki hyvin?! :heart:

(.) Täällä täyttyi eilein rv 30 *tuulettaa*:heart:
Senkunniaksi alkoi iltainsuliinien pistäminen (viikon sokerimittauksissa paastot lähes jokapäivä yli rajan) ja lähete kardiologille sydämen rytmihäiriöiden vuoksi.
Pojilla kaikki hyvin, 1640g ja 1600g kultaa masussa :heart:
Lisääntyneistä ja kivuliastakin supistuksista huolimatta muutoksia ei ole tullut lisää kohdunkaulaan/suulle. Meno siis jatkuu entisellään sen minkä pystyy ja jaksaa.
5-6 viikkoa ja olisin valmis luopumaan tästä raskaasta masusta.
 
Voimia kovasti Uusiäipälle ja Tuplatoukalle!! Tulpulle ja Hellanjestakselle myös voimia ja lisää viikkoja <3.

Täällä kaikki hyvin. Eteenpäin mennään pienin askelin.Tänään oli ekaa kertaa toinen poika rinnalla =). Ens ti toisen pojan nivustyrä leikkaus..jännää!! Huoli ja ikävä on välillä todella kovaa, mutta niin on myös ilo ja rakkauskin poikia kohtaan aivan mahtavaa. Melkoista tunnemyrskyä siis elämä tällä hetkellä.

Ihanaa päivää kaikille <3.

Kaisuli <3 pojat 17vrk. (Rv33+0)
 
Miten täällä voidaan?
Kaisuli, voin vain kuvitella tuota tunnemyrskyä :).

Mä edelleen pötkötän, yli viikko ilman vuotoa. Tänään kävin kyllä neuvolassa. Kaikkien sykkeet löytyivät hyvin. Sokerit oli plussalla ja sain tehtäväksi mitata kotona sokereita viiden päivän ajan. Mites muut jos on rapsahtanut raskausdiabetes? Mulla ei ole ylipainoa, raskauden aikana olen jopa laihtunut puoli kiloa ja lääkärin mukaan painoa pitäisi kovasti nyt saada lisää. Raskausajan diabeteksen hoito näyttää kuitenkin pohjaavan aika vähään kalorimäärään - 1800 kaloria päivässä! Ohjeissa käskettiin myös harrastaa liikuntaa 3x vkossa :D. Lasketaankohan tiskaaminen liikunnaksi?

Uusiäippä ja öttiäiset x 3 17+4
 
Uusäippä, varmaan sun kohdalla kaikkiin sääntöihin joutuu tekemään poikkeuksen :) Hyvá ettá vuoto on pysynyt poissa. Tuosta diebeteksestä, mulle sanottiin että tärkeintá on että ne sokerit pysyy tasaisena ja että pitää syödä n. kolmen tunnin välein. Mulle tuo 1800 kcal on kyllä tuottanut tuskaa, koska makuullanikin laihduin ja olin todella nälkäinen varsinkin aamuisin. Nyt kotona ollessa on kyllä paino taas lähtenyt nousuun, vaikka herkuista olen kyllä aika hyvin pidättäytynyt. Olen kyllä lukenut, että joskus voi olla 2000 kalorinkin diabetesdieettejä.

Minä piikittelen insuliinia aamuin illoin ruokavalion lisäksi. Aluksi tuntui kurjalta, mutta ainakin helpotti olo todella paljon kun sai sokerit kuriin. Hurja väsymys ja tajuton jano poissa nyt.

Kaisuli, mahtoi olla sanoinkuvaamaton tunne saada lapsi rinnalle. Kovasti jaksamista ja voimia sinne!

( . ) Maanantaina käytiin taas kontrollissa ja kaikki ihan ok. Mittoja ei kunnolla saatu otettua, kun oli niin hurja meininki masussa. Maksimissaan kolme viikkoa ja sitten on menoa. Viimeiset pari viikkoa kyllä onkin ollut fyysisesti aika tukala olo. Vatsa on tullut todella alas ja istuminenkin alkaa olla aika haasteellista, koska maha ottaa reisiin kiinni. Nyt ymmärrän minkä takia äitiysalushousut olisivat olleet kätevät, vaan enpä viitsinyt ostaa kun tilaisuus oli. :D

Tulppu & bilehirmut 31+3
 
Uusiäippä, onpas hyviä uutisia! Tosi hieno juttu että vuoto on pysynyt poissa, toivotaan että se ei takaisin tule. Tiskaaminen on tosi hyvää liikuntaa, ja vaipanvaihto vasta liikuntaa onkin...;) Melkoista kyllä, että rasitusta ja supisteluja pitäisi välttää, mutta mitä se sellainen liikunta on, johon ei liity rasitusta? Kysyn vain. Niitä superhitaita kävelylenkkejä?

Tuplatoukille jaksamista, toivottavasti tilanne pysyy ennallaan etkä joudu sairaalaan makoilemaan :)

Vai että Tulpulla on mahassa bileet :LOL: Näyttää varmaan hauskalta ulospäin kun heitä nyt kuitenkin on useampi ja viikkojakin noin hyvin :)

Te joita diabetes vaivaa, oletteko kärsineet siitä myös aiemmissa raskauksissa, vai onko tää monikoille tyypillisempää?

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki hyvin molemmilla!Vähän pienempiä olivat kaverit, kuin viikkojen perusteella, mutta yksilöllisen kasvuvauhdin piikkiin pisti lääkäri. Lapsivettä hyvin ja liikkuivat niin mahdottomasti!! Lääkäri katsoi, että voidaan ottaa seuraava kontrolli vasta kolmen viikon päähän. Vähän mietityttää, kun vissiin on riskiviikot sen TTTS:n kannalta, mutta kai erikoislääkäri hommansa osaa. Pakko kai luottaa. Ja sanoivat kyllä, että huomaisin sen TTTS:n itsekin, jos maha alkaisi yhtäkkiä kasvaa kauheaa vauhtia ja olo muuttuisi tosi tukalaksi. Enpä kyllä usko, kun olo on nyt jo aika tukala kun kohtu vie tilaa suolistolta. Mahaan sattuu jokaisen ruokailun jälkeen ja pienikin rehkiminen supistaa heti. Maha on jo niin iso, että pelottaa mitä siitä vielä tulee...

Venetsia ja pömppikset 19 + 0
 
Tuplatoukat, miten meni kontrollissa? Toivottavasti kaikki hyvin?

Täällä mennyt yöt vaikeiksi ja herään ainakin tunnin välein vessaan. Nukuin päikkärit seitsemän aikaan illalla ja nyt kostautuu, etten saa unta... Siispä täällä turisen.

Venetsia, muistan että mulla oli kanssa jossain vaiheessa sellainen vaihe että tosi pienestä määrästä ruokaa tuli tosi ähkyyn. Se meni kyllä ohi ja nyt taas ruoka maistuisi todellakin neljän edestä! Mulle myös lääkäri sanoi tuosta diabeteksestä, ettá ehkä yhden vauvan vielä jaksaisi kroppa tehtailla insuliinia, mutta monikkoraskauksissa yleistä.
 
Tuplatouka kuulumisia täälläkin odotellaan.
Venetsia mä kanssa epäilen, ettäkö mahan koosta yms osaisi itse määritellä ttts:ää. Mun maha on aamuisin aika lötkö, mutta iltaisin huge! Saanko kysyä, missä sairaalassa käyt? Nyt alkaa tosiaan tajuta, että jos raskaus etenee mahasta tulee oikeasti iso :).
Diabeteksesta mä olen kanssa ymmärtänyt, että se on monikoita odottaville yleisempää, eikä sidottu painoon vaan just hormonitekijöihin.

Eilen oli neuvola. Hyvin löytyi kaikkien kolmen sydänäänet!

Uusiäippä ja öttiäiset x3 17+5
 
Tulppu, ihana tietää että tämä vatsaongelma tulee todennäköisesti helpottamaan. Nyt olen yrittänyt syödä pieniä annoksia usein ja juoda enemmän kuin normaalisti, ja tuntuisi, että se auttaa ainakin vähän. Tuo ruokahalu ei ole kadonnut kyllä minnekkään :D
Noi uniongelmat on niin hanurista, lähetän virtuaalista unihiekkaa! :) Raskauden loppuvaiheilla kun kehotellaan, että "nuku nyt kun kohta et enää pysty". Ei se ihan niin mene...

Uusiäippä, toki saa kysyä, taysissa käyn :) Kaksosuus siis havaittiin np-ultrassa vkolla 13+2, ensimmäisen äitipoliajan sain vasta 17+0. Siinä välissä normi kahden viikon väli, ja nyt sitten seuraava onkin vasta 21+6? Joka kerta on korostettu, että tämä seuranta on nyt sitten tosi tiivistä. Noh, ei se siltä vaikuta, jos vertaa siihen, että tuolla yksinkaksonen-sivustoilla sun muilla (mitä ei varmaan kannattaisi kauheasti edes lukea) kehotetaan vaatimaan viikon ultarväliä. Noh, kuka tässä nyt sitten laiminlyö, minä kun en osaa vaatia, vai sairaala, kun venyttää aikoja? Onneksi liikkeet jo tuntuu, niin ei koko ajan tarvi hirvittävän huolissaan olla. Mutta kuitenkin.
Anteeksi tämä avautuminen, pakko purnata johonkin :ashamed:

Tosta diabeteksestä vielä jatkokyselen, missäs vaiheessa te muut ootte ekassa rasituksessa olleet/on ruvettu mittailemaan sokereita? Kun en vielä tiennyt, että kaksoset tulee, niin ehdin jo marista neuvolassa etten halua rasitukseen vaan mieluummin mittailisin muutaman päivän arvoja kotioloissa. Sen jälkeen kukaan ei ole puhunut asiasta mitään...

Tuplatoukkien kuulumisia odotellaan täälläkin!

Venetsia ja pömppikset 19 +1
 
Onnea tuplatoukat <3 Nyt paljon voimia toipumiseen teille kaikille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin ilman takapakkeja <3

Kauhea miten lähellä mullakin voi synnytys jo olla! En koe olevani siihen vielä valmis ja haluan vielä saada pidettyä tytöt masussa kasvamassa <3 Tänään oli neuvola jossa oli aiheena synnytys ja käytiin läpi meidän ajatuksia vahemmuudesta. Sf-mitta oli 31, ja nyt on rv27+2. Miten teillä muilla on tuo mitta mennyt? Vaikka meillä monikko-odottajilla ei omia käyriä ole ja tavallisen käyrän mukaa ei todellakaan mennä, niin on se silti mielenkiintoista verrata mitä viikkoa vastas yhden mukaan :D Mun toi mitta vastaa noin rv34 :D

Ens viikolla olisikin taas äitipolikäynti, päästään katsoo miten tyttäret kasvaa ja missä kunnossa kohdunkaula on :)
Meille kotiutui rattaatkin eilen, tosiaan ne bumbleriden indie twinit :) On ne hienot!

Mmaria
 
Venetsia, mulla oli kontrolleja rv 27 asti kolmen viikon välein. Sen jälkeen joka viikko, tuon kohdunkaulan lyhyyden takia. Toki identtisten kohdalla varmaan eri juttu. Kuitenkin, jos seuraava kontrolli on vasta kolmen viikon kuluttua, niin sehän on vain merkki, että kaikki on hyvin :) Eikös sokerirasitukset yleensä tehdä vasta rv 24-28? Mulla oli rv 24. älä suotta murehdi diabeteksestä. Jos nyt káy huono tuuri ja se osuu kohdalle, niin siihen saa hoidon.

Tuplatoukat, Onnea ja voimia sinne! <3

( . ) Eilisestä illasta asti ollut kumma olo. Ihan kuin olisi kuumetta, mutta lämpö kuitenkin ihan normaali, 36.4. Rinnat todella kipeät ja niitä kuumottaa. Reilu viikko sitten tuli toisesta pari tippaa, mutta sen jälkeen ei mitään. Googlettelin tuosta rintojen kuumotuksesta, mutta melkein kaikki tulokset osuivat raskauden ensi oireisiin. Täytynee maanantaina kysellä lääkäriltä. Turvotusta tullut taas kuvioihin ja painoa maanantaista tullut 3 kg! Ihan fysiikan lakien vastaista jo...
 
Tuplatoukat onnea! Kerrothan lisää, kun siihen on aikaa ja voimia?
Venetsia mä ehkä vaatisin ultrat kahden viikon välein. Mua hoidetaan Hämeenlinnassa ja loppuraskaus taysissa. Yritin jo päästä taysiin ultraan, kun hematooma+kolmoset on tosi riskiraskaus, eikä Hämeenlinnassa ole näistä kokemusta vaikka hyvää hoitoa olenkin saanut. Soitin äippäpolin johtajalle ja se sanoi tosi tylysti, etteivät näillä viikoilla voi tehdä mitään. Totta, mutta olisi ollut kiva tavata lääkäri jolla on kokemusta, kun Hämeenlinnassa mua on pari kertaa hoitanut erikoistuva lääkäri!
Sf-mitta mulla ei tuota mittaa mittailla ollenkaan.

Uusiäippä ja öttiäiset x 3 17+6
 
Kontrolleista tosiaan mun käsityksen mukaan identtisiä pitäisi seurata ainakin kahden viikon välein ttts:n takia. Se voi kehittyä ilmeisen nopeastikin.
Diabeteksestä vielä, että mäkään en olisi joutunut sokerirasitukseen, mutta neuvolassa virtsanäytteessä oli sokeri vähän koholla. Mulle annettiin mittausvälineet kotio. Kyllä ne neuvolassa ottaa asian puheeksi, jos siellä tikuttaessa jotain ilmenee :).
 
Heippa pitkästä aikaan!

Onnea Tuplatoukille!

Kiitos Tulppu 83 tsemppaavista sanoista. Olen nyt ryhdistäytynyt syömisten suhteen :) Toukokuussa koetellaan kovasti herkunhimoa, kun on äitienpäivä, joka viikonloppu synttäreitä, yhdet valmistujaiset ja useat ylioppilasjuhlat. Olen saanut luvan syödä pikkuisen kakkua. Minulla on ollut kahdessa ensimmäisessä raskaudessa raskausdiabetes ja minulla syynä on ollut reilu ylipaino ja perinnölliset syyt (minun äidillä on nuoruusiän diabetes). Ensimmäisessä raskaudessa rasitus oli vko 25 ja toisessa n. vko 15. Minulla ei ole ikinä ollut sokeria pissanäytteessä vaikka on ollut raskausdiabetes. Laihdutin ennen kaksosraskautta 20 kg, mutta vielä jäi 15 kg laihduttamatta. Sain mittarin heti alkuraskaudessa ja sokerirasitus oli myös melko alussa. Laihdutus on auttanut siinä, että ruokavaliolla olen pärjännyt. Nyt taitavat laittaa insuliinille, kun sokerit eivät pysy aisoissa ruokailun jälkeen. Olen joutunut pienentämään ruoka-annoksia tooosi paljon. Jos pelkää ja jännittää diabetesta, kannattaa jo nyt katsoa mitä syö. Vaikka ei olisikaan diabetesta, kannattaa jättää herkuttelu vähemmälle. Helpottaa paljon loppuraskautta, kun ei ole kaksosten lisäksi ylimääräistä painolastia. Raskausdiabetekseen on monia syitä. Jollakin se on ylipaino, perinnöllisyys, aiemmat raskausdiabetekset ja kaksosraskaus lisää riskiä.

Jaksamisia kaikille <3

Nupukaiset 23 + 4
 
Taitaakin olla monimutkaista tuon diabeteksen kanssa. Olen nyt mittaillut arvoja, ja korkein arvo on ollut 4,4. Taisin siis päästä pälkähästä.
Raskausdiabeteksen hoito tuntuu perustuvan vähäkaloriseen ruokailuun ja liikuntaan. Mua edelleen kiinnostaisi tietää, miten se hoidettaisiin alipainoisella kolmosodottajalla, joka on vuodelevossa :D. Maha kyllä kasvaa mutta paino vain tippuu... Ja lihakset katoaa.

Miten te muut nukutte mahanne kanssa? Mä olen huomannut, että kylkiasento aiheuttaa välillä öisin supistuksia. Tuntuu, että kohdulla ei ole tarpeeksi tilaa, jos jalat on koukussa.

Uusiäippä ja öttiäiset x3 18+0
 

Yhteistyössä