Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

hei kaikille, ajattelin nyt pitkän tauon jälkeen palata kertomaan kuulumiset,eli meidän pienet tytöt syntyi 14.5 ja raskausviikolla 27+2, a-vauva painoi 830g ja pituutta 35cm, B-vauva 600g ja 30cm eli hyvin pienestä lähtivät, tytöt ovat tällä viikolla vihdoin 2,5kk sairaalaelämän jälkeen tulossa KOTIIN ja tytöillä on kaikki hyvin,eli pienestä koosta huolimatta kaikki on mennyt loistavasti, pienemmältä leikattiin ductus kuukauden iässä mutta siitäkin toipui hienosti,molemmat syö pullosta tosi hyvin ja ovat kasvaneet jo kovasti,A-neiti on nyt 41cm ja 2390g ja B-neiti 38cm ja 1765g eli kovasti ovat alku tilanteesta kasvaneet, matka on ollut pitkä ja raskas mutta tämä äiti on niin onnellinen vihdoin saadessaan tytöt kotiin ja pääsen aloittamaan normaalin perhe elämän :) tsemppiä kaikille odottajulle ja muistakaa neuvoksi että koskaan ei ole liian aikaista hankkia kaikkea vauvoille valmiiksi,nimim. ostin melkein kaiken vasta kun tytöt oli jo syntyneet :)
 
Onnea Mmaria! Ihanaa varmasti päästä kotiin, Nasu. Olenkin miettinyt, että miten teillä on mennyt. Olen onnellinen puolestasi, että noin hyvin!

Mä jouduin nyt osastolle. Kohdunkaula lyhentynyt 2 vkossa 4 sentistä 1,5 senttiin ja sormelle auki. Tähtäys on vkolle 34, mutta päivä kerrallaan mennään. Ei mua kyllä supistele :/.
Mun on vaikea ymmärtää että meille tulee kohta vauvoja. Tosi outo fiilis. Ei ollenkaan sellainen suloisen odottava kuin esikoisen kanssa. Tää raskaus on ollut niiiiiiiin raskas ja nyt vielä tää kidutus olla pois esikoisen luota.

Uusiäippä ja jäbätx3 29+3
 
Hei kaikille! Käytiin eilen ultrassa ja kaksi sydäntä siellä sykki. Kovin alkuvaiheessa vielä ollaan ja hyvin nöyrinä ja kiitollisina toivotaan että pienet pysyy matkassa. Te näytätte kaikki olevan jo kovin pitkällä, mutta jos sopii, liittyisin mielelläni seuraan. En vielä tiedä kaksosista oikein mitään, joten vertaistuki olisi ihanaa.

Mötkis ja kaksoset 6+7
 
Uusiäippä:Lisää viikkoja masuasukeille,on varmasti raskasta olla esikoisesta erossa, eli en sano että koita olla stressaamatta kun en itsekkään pystynyt olemaan sen vajaan viikon aikana jonka itse vietin sairaalassa makoilemassa, joten erittäin paljon voimia ja iso halaus sinulle <3
Nasu: Ihana kuulla että tytöt voivat hyvin ja pääseevät kotiin <3
Meillä on pienet miehet olleet jo kolme viikkoa kotona, kasvavat kohisten ja sitä onnen määrää ja tunnetta on vaikea edes kuvailla kun koko perhe on vihdoin kotona <3

tuplatoukat kohta 3kk <3
 
Onnea Mmaria ja Nasu-80! :flower: Olipa huojentavaa kuulla, että pienehköistä viikoista huolimatta kaikki on mennyt Nasun perheessä hyvin! :)

Voi kurjuus Uusiäippä78 tuota kohdunkaulaa. Onhan sen paineen toki oltava yksöisraskauteen verrattuna aika hurja tuolla kohdussa. Saitteko esikoisen hoitojärjestelyt kuitenkin sumplittua järkevästi, joko hän hoidossa on? Voimia todella paljon. Toivottavasti pääset vielä kotiin ennen sektiota.

Tervetuloa Mötkis! Yritetään pitää tätä palstaa aktiivisena :)

Tuplatoukille ihanaa kotiarkea, voi että miten sitä jo odottaakaan :heart:

Täällä odotellaan perjantain kontrollia. Jaksoin kahvittaa muutaman mammakaverin tänään ja muutenkin on käynyt vauvavieraita. Miten ihmeessä kahta esim. nelikuista imetetään yhtäaikaisesti, kun voivat olla jo sellaisia "mötköjä"?! :D

Venetsia ja pömppikset 31+0 JEE!!
 
onnea kaikille vauvautuneille ja kotiin päässeille :) meilla niin paljon ollut vieraita viime aikoina, ettei yhtaan ehtinyt kirjoitella. taalla kaikki hyvin. viime neuvolakäynnillä painot läheni jo 4 kg. vauvat syovat hyvin ja nukkuvatkin hyvin, useimmiten nukkuvat samaan aikaan.

itsellá välilla aika naatti olo, mutta sitten on vaan koittanut nukkua, niin on sillä järjestynyt. inhottava jännetupintulehdus vaan riesana.

sairaala-ajan pumppasin rintamaitoa tunnollisesti, mutta kotiin paastessa en vaan saanut millaan maitomäärää nousemaan. rintaruokinta muutenkin ollut vähenemissä, koska eivät siitä oikein tule kylläiseksi ja menee koko päivä yhdeksi syötöksi kun sille tielle lähtee. vähän harmittaa kun ei onnistunut, mutta parhaani yritin kuitenkin. onko muilla miten mennyt?

Tulppu & triplat 2.5 kk
 
Hei kaikille,

täällä uusi odottaja ilmoittautuisi mukaan. LA marraskuun alkupuolella, ja ei-identtisiä tuplia odotellaan. Nyt oli aikaa rekisteröityä palstalle, kun istun sokerirasitustesteissä odottelemassa. Saa nähdä kuinka käy kun painoa on tullut kerättyä aika runsaasti raskauden aikana:p

Onnea kovasti kaikille kaksosensa ja kolmosensa kotiin saaneille. Oli kiva lukea teidän tarinat tuolta alusta asti, tältä palstalta vaan huomaa miten erilaisia odotukset ja synnytykset ovat monikko-odottajillakin olleet.

Toivottavasti saadaan syksyllekin aktiivista keskustelua tänne:)

Vendela79 ja tuplat 26+1
 
Hei kaikille! Sepustelin eilen vastausta vaan niinpä se katosi bittiavaruuteen. :)

Kiva että tänne tulee uusia, yritetään tosiaan pitää juttua yllä. Mitenkä se oli, onko teillä myös naamakirja sivu? Ja lähinnä voiko sinne liittyä vaikka olekin 2015 puolella synnyttävä?

Tulpulle hatunnosto jos jaksat vielä vieraitakin triplojen kanssa! Minä olen jo pelkästä raskaudesta niin naatti etten työpäivän päätteeksi jaksa kun raahautua kotiin ja sosiaaliset aktiviteetit ovat hyvin vähissä. Odottelen sitä kuuluisaa toisen kolmanneksen energiaa... ;)

Seuraava ultra on vasta 1.9 ja ei millään malttaisi odottaa. Jotenkin näin alussa kaipaa jatkuvaa vahvistusta että kaikki varmasti on kunnossa ja molempien sydän lyö niin kuin pitää. Muistatteko missä vaiheessa teillä alkoi olemaan mahaa? Minulla on ollut hurja päiväturvotus joka on yleensä yön aikana laskenut, mutta nytpä ei pariin päivään enää olekaan samalla tavalla litteä vatsa aamulla? Tuntuu että kamalan aikaista ja kuvittelenko minä? :)

Mötkis ja vaapukan kokoiset vauvat 8+1
 
Onnea uusille odottajille! Voimia tulevaan ja pitäkää keskustelua pystyssä.
Mä kiitän ja kumarran tuesta. Täällä edelleen yhtenä kappaleena, ja ihan puhki. Onneksi mies on lomalla ja anoppi auttamassa. Olin sairaalassa 3 yötä, sitten ollut vuodelevossa kotona.

Uusiäippä ja jäbätx3 31+2
 
Mielelläni voisin tänne liittyä, mutta kovin hiljaista on keskustelu on ollut viime aikoina :(
Monet ovat jo vauvat saaneet ja sitä myöten palstan jättäneet ja siirtyneet synnyttäneiden puolelle, ONNEA kaikille synnyttäneille ! Olen lueskellut palstan alusta asti ja mielenkiintoista on...

).( elikkäs kaksosia odotellaan ihan alkumetreillä : viime viikon ultrassa 6+2 kaksi sydäntä siellä sykki ja sinänsä ei ollut yllätys, koska tämä raskaus hoitoalkuinen ja hyvin varhaisessa vaiheessa Hcg oli jo korkea. Minulle tämä raskaus on viides ( kaksi km) ja kolme lasta synnyttänyt, miehelleni ensimmäisiä odotellaan. Kaksosten odotus on täysin uutta ja lähipiirissäkään ei heitä ole. Mielenkiinnolla eletään päivä kerrallaan.

Ehdotan nyt, että saataiskos aikaiseksi uusi ketju, otsikolla esim. Monikko-odottajat syksy 2014/kevät 2015. Itse en ole mikään hyvä ketjujen perustaja, jos joku on, niin ketjuun kyllä siistyisin...Jotenkin tuntuu, että täällä enää muutama odottaja, josko saataisiin uusia myös mukaan ja tiedot päivitettyä etusivulle, kuten tälläkin sivustolla on ekalla sivulla. Se tietty vaatii jonkun aktiivisen, joka osaa ja ehtii tietoja täyttää, itse en siihen tosiaan kykene.

Seuraavaa ultraa tässä odottelen tulevaksi ja saisi taas nähdä pienet, se olisi viikolla 8.

T. Paulanna ja pavut rv 6+5
 
Heippa pitkästä aikaan!

Hävettää, kun en ole käynyt täällä kirjoittelemassa :( Kesä on ollut raskas tämän pallomahan kanssa. Tässäpä minun kuulumiset:

Insuliinilla olen ollut keväästä saakka. Vauvat ovat kasvaneet koko ajan tasaisesti. Minulla ei ole ollut mikään kauhean iso maha. Pikkuiset ovat aina olleet sen 1-2 viikkoa pienempiä. Mitään suurempia fyysisiä vaivoja ei ole ollut kuin kova väsy. Hemoglobiini on ollut välillä alle 100. Rakastan apuvälinelainaamosta saatua tukivyötäni vaikka se onkin melko paksu. Heinäkuun helteillä kokeilin viikon ajan Anitan tukivyötä, mutta tuli niin kovat liitoskivut, että palasin nopeasti takaisin vanhaan ja yritin kestää kuumuuden. Minulla ei ole koko raskauden aikana ollut liitoskipuja tai selkäkipuja, joten hyvän tukivyön merkitys korostuu kaksosraskaudessa.

Vauvat ovat olleet toukokuusta asti perätilassa ja lääkäri meinasi, että A vauva ei tule enään kääntymäänkään, koska se on niin matalalla ja pylly jumissa kohdunsuulla. Minulle ehdotettiin vaihtoehtona perätilasynnytystä, mutta en uskalla. Päädyimme suunniteltuun sektioon, joka on tulevana maanantaina 18.8. :) Olen kyllä pettynyt sektioon, koska olisin halunnut synnyttää alateitse. Toipuminen sektiosta kestää kauan, mutta tärkeinä on saada pikkuiset maailmaan. Jännittää aivan kamalasti, koska minulle ei ole ikinä tehty leikkauksia ja kohta sylissä on kaksi vauvaa. Kaksosarki jännittää todella paljon.

Yritän jaksaa mahdollisimman pian tulla kertomaan meidän perheen kuulumisia.

Vaihdoimme muuten käytännönsyistä sairaalaa Kokkolasta Ouluun.

Mukavaa odotusta kaikille, onnea synnyttäneille ja tervetuloa kaikki uudet odottajat! Yrittäkää pitää keskustelua yllä. Hävettää, kun itse olen ollut saamaton kirjoittelussa.

Nupukaiset 37+4
 
Öitä!
En ole vieläkään ehtinyt/jaksanut synnytyksestä tänne paremmin kirjoittaa..

Kiireellisellä sektiolla perjantaina 18.7 syntyivät. Keskiviikkona 16.7 aloitettiin käynnistys ballongilla 11 aikaa päivällä ja se tipahti illalla 20 aikaa pois. Samalla alkoi lapsivedet mennä. Torstaina siirryttiin synnärille oksitosiinitipalle ja vedet alkoi tulvimaan. Paikat ei supisteluista huolimatta kypsynyt ja perjantaina kun vesien menosta oli 45h tehtiin leikkauspäätös.
Spinaalipuudutuksella ja tytöt ssaivat kumpikin pisteet 9-10. Heti pääsivät isän luo ja vierihoitoon.
Mulla ei istukat irronnut kunnolla, verta leikkauksessa vuoti litran verran ja myös kohtuun jouduttiin laittaa ompeleita. Kohtu ei jaksanut supistella kunnolla vaan jouduttiin paljon painella sitä heräämössäkin vielä. Leikkuun jälkeen mulla oli todella huono olo ja jouduin kakomaan jonka aikana verta vielä purskahti melkein puoli litraa..
Lauantaina hb oli romahtanut 62 ja sain pari pussia verta, jota jouduttiin tiistaina antaa toiset kaksi lisää kun ei arvot noussut. Sitten alkoi kyllä nousta ja voimat palata. Torstaina päästiin sitten koko poppoo kotiin.

Mulla jäi kyllä hyvät fiilikset leikkuusta vaikka jännitin sitä todella paljon. Joten älkää turhaa jännittäkö, hyvin se menee :)

Kotona mennyt iham hyvin, uuteen opetellessa. Tuun kertoo lisää kuulumisia taas kun jaksan. Ja hei tehkää ihmeessä uusi ajankohtaisempi ketju, tuun kyllä sinne kertoo kuulumisia ja lukemaan kuinka muilla on mennyt :)

Mmaria ja tytöt (18.8) 1kk <3
 
Kiitos Mmarialle, oli kiva kuulla myös leikkauskertomus, se kun on kai itselläkin edessä jos ei B-vauva ymmärrä kääntyä. Vai onko kellään käsitystä pääseekö synnyttämään jos A on tulossa oikein raivotarjonnassa, mutta B on kokonaan poikittain? Valmennuksessa kätilö sanoi että sektioon mennään jos B jää poikittain.
Nupukaisilla on tänään jännä päivä, tsemppiä lähettelen sinne sairaalaan:)
Ja komppaan Paulannaa että uusi ketju olisi kiva, mutta itselläkään ei aika riitä ainakaan niin kauan kun työt jatkuu. Homenna on lääkäri, mutta en voi suuremmin olosta valittaa joten kai tässä vielä töissä roikutaan.

Vendela 28+1
 
Onnea Nupukaiselle ja Mmarialle!! Olen lueskellut nyt joitain vanhempiakin tekstejä ja musta on niin ihanaa miten kivoja positiivisia synnytystarinoita ihmiset jakaa. Että niissä käydään läpi ihan faktat mutta kuitenkin aina tuntuu että hyvässä hengessä. Näin tulevana ensisynnyttäjänä-jännittäjänä olen kiitollinen!

Uusi palsta kuulostaa kyllä hyvältä... Minä olen huono päivittämään. Voisin yrittää perustaa ketjun, mutta en kyllä välttämättä ole paras päivittäjä. :/
 
Mäkin olin ensisynnyttäjä ja etsin itse myös paljon synnytyskertomuksia. Vaikka eihän kahta samanlaista ole, mutta on se mielenkiintoista lukea :)

Hei vinkkinä uuteen ketjuun, aina kun uusi liittyy/tulee muutoksia listaan niin kannattaisi tämän uude henkilön kopioida viimeksi päivitetty lista ja julkaista se uudelleen. Jos ymmärrätte?

Esim

Nimimerkki-Ikä-LA-synnytyssairaala-di/mono

(Aloittaja)
Mmaria-23-6.8.14-K-hks-Di
Ja tähän perään uusi jäsen ja hänen omat tietonsa.

Näin ei jäisi kenekään tietyn vastuulle ja ei tarvisi mennä aina ketjun ekalta sivulta katsomaan tietoja vaan pysyvät kommenttien mukana :)

Mmaria
 
Meille syntyi kolmospojat tiistaina. Kaikkien painot kahdennkilon tuntumassa ja tehohoitoa ei ole tarvittu. Itse olen vieläkin vuodepotilaana, joka hieman masentaa. Kivut ovat tosi kovat, vaikka sektio itsessään oli kivuton. Pojat syntyivät rv 34+3.

Tsemppiä kaikille uusille odottajille!

Uusiäippä ja jäbät 2vrk
 
Tuhannesti onnea kaikkille vauvautuneille!!! <3 <3 Ja onnea kaikille uusille odottajille. Muistakaa ottaa tosi iisisti. Unohtakaa duunit ja siivoukset =) Jos sais tehä jotain toisin tämä olisi se juttu. Lepäisin ja lepäisin. Oma synnytys käynnistyi ykskaks rv 30+2 ja jälkeen päin paljon pohtinut et olisko niin käynyt jos olisin vaan ottanut vieläkin rauhallisemmin. Kohtu supisteli tosi herkästi, mut paikat pysyi hyvin kiinni synnytyksen käynnistymiseen asti. Mut onneks leikkaus (valitsisin muuten sektion seuraavallakin kerralla, 3 alatiesynnytystä kokeneena) ja vauva-aika mennyt hyvin! On aivan ihanaa olla kaksosten äiti. Olen niiiiin kiitollinen tästä lahjasta. Pojat on melkein 5kk..korjattua ikää 2.5kk. Arki on ihanaa näiden hymypoikien kanssa. Olen kyllä nauttinut. Hoitaminen menee omalla painollaan kun ei stressaa turhia ja vaadi itseltään liikaa. Pojat pidetään samassa rytmissä. Omaa aikaa otan joka päivä esim. lenkki tai vierailu ystävällä. Lepään tai esim luen aina kun vauvat nukkuu. Kotityöt tehään miehen kans yhes kun vauvat valveilla. Eli kyllä odottaminen palkitsee tuhat kertaisesti. Ihanaa syksyä kaikille!!

Kaisuli
 
Heippa!

Meillä on kuukauden ikäiset pikkuiset, tyttö ja poika. He syntyivät vko 38+0 18.8. molempien perätilan vuoksi suunnitelulla sektiolla. A herra 2715g ja 47 cm. B neiti 2315g ja 44 cm. Toivuin todella hyvin sektiosta ja siitä jäi hyvä mieli. Viikko vietettiin sairalassa pojan huonon kasvun ja keltasuuden takia, mutta vältettiin onneksi valohoito.

Meillä on mennyt hyvin. Kiirettä on pitänyt, kun on kaksi isompaa lasta lisäksi. Mutkia arkeen tuli, kun olemme miehen kanssa vuorotellen sairastaneet angiinan. Vauvat eivät ole onneksi sairastuneet.

Imetän vauvoja, mutta he eivät tarpeeksi tehokkasti ime rintaa, jotta he pärjäisivät pelkästään minun maidolla. He saavat lisämaitoa, joka on vaihdellen sekä minun pumpattua maitoa ja korviketta. Minulla on tosi hyvä sähköpumppu Spectra 2. Saan todella hyviä määriä pumpattua, mutta en millään jaksaisi koko ajan olla pumppaamassa.

Päiväunet ovat tärkeä (sen olen huomannut). Meinasi iskeä kunnon väsy, kun en tällä viikolla nukkunut päikkäreitä.

Nyt täytyy taas rientää, kun tyttö itkee huomiota.

Nupukaiset ja pikkuiset 4 vko
 
Onnea Uusiäippä ja Nupukaiset ihan hirmu paljon!:) Kamala vauvakuume jo itselläkin, mutta vielä pitäs vähän kai jaksaa odotella :p
Nupukaiset pääsitkin tosi hyville viikoille. Oliko sinulla tuo rintapumppu jo valmiiksi hankittuna ennen vauvojen syntymää?
Toivottavasti Uusiäipän kunto on jo parempi?
En ole vielä saanut liityttyä mihinkään fb-ryhmään. Mahtaakohan tätä enää moni lukea..
Vendela rv32
 
Vendela mä oon taustapiruna lukenut palstaa kesästä lähtien, onnea siis kaikille jo vauvautuneille =)
Meille siis tulossa 2 poikaa ja tulen vähän sua jäljessä, huomenna tasan 30+0!
Mä oon kanssa rintapumppua miettinyt että hankkiako etukäteen vai vasta kun tarvetta. Kaikki muu alkaakin olemaan suunnilleen kasassa ja hyvä niin, montaa tuntia päivässä ei jaksa enää olla liikkeellä!

Johkunen & pojat 29+6
 
Ostin Vendela 79 rintapumpun etukäteen tuplien facebook kirppikseltä. Suosittelen liittymään sinne. Olen ostellut sieltä vauvoille paljon vaatteita. Tuplien facebookryhmät ovat olleet todella hyviä. Olen saanut sieltä hyviä vinkkejä kaksosarkeen. Tämä ryhmä on ollut myös hyvä, kun on saanut anonyyminä keskustella asioista.

Onnea Uusiäippä pikkuisista! Vendela 79 sinunkin vauvat ovat hyvillä viikoilla. Yht'äkkiä viikot kuluvat nopeasti ja vauvat ovat sylissäsi. Jaksamisia viimeisille viikoille!

Nupukaiset pikkuiset 4vko
 
Olisin ollut pulassa, jos pumppua ei olisi ollut valmiina. Poika söi alussa tosi huonosti ja minun pumpattu maito meni imetyksen ohella parhaiten alas. Kotiutuessa ei ollut tietoa, että miten kaupan korvikkeet uppoavat. Olen kyllä laiskistunut pumppaamisen suhteen, mutta nyt pitää ryhdistäytyä. Poika pulauttelee tosi paljon silloin, kun saa korviketta ja pumpattua maitoa ei oikeastaan ollenkaan. Eihän pumppaamiseen mene kauan n. 20 min yhteensä. Saa tietenkin kauemminkin pumpata, mutta pumppaan vain seuraavaan ruokailuun.Minun pumpussa voi kahta rintaakin pumpata yhtäaikaa. Pitäidi tilata uusi filtteri siihen toisen rinnan osiin. Silloin aika puolittuisi.

Tervetuloa Johkunen ryhmään!

Nupukaiset ja pikkuiset 4vko
 
Tervetuloa Johkunen, ja kiitokset vastauksesta Nupukaiset. Pitää tosiaan alkaa metsästämään sitä rintapumppua, nyt kun ehtii kun vihdoin tänään pääsin sairaslomalle. Tayssin lääkärikin vähän ihmetteli että yleensä laittavat 26 viikolta sairaslomalle, ja minulla sentään jo 33. viikko menossa. No eipä tässä suurempia vaivoja ole ollut. Molemmat vauvat voivat hyvin, painot kahden kilon molemmin puolin, ja kovasti tekivät hengitysharjoituksia ultratessa:) Kävin myös liittymässä fbn tän vuoden monikkoryhmään, siellä onkin paljon jännää luettavaa. Mites muilla kuulumiset?
 

Yhteistyössä