Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

<3Monikko-odottajat vuonna 2014<3


Tervetuloa jakamaan monikkoraskauden iloja ja murheita, liikutusta ja onnea.
Tehdään tästä paikka jonne on mukava tulla ja helppo kirjoitella

LISTA

Vuoden 2014-monikko-odottajat

NIMI/ IKÄ/ MONENNETKO LAPSET/ MONO, DIKORIAALINEN, VAI TRIKORIAALINEN/ SYNNYTYSSAIRAALA


SYNNYTTÄNEET

Karcci / 30v/ 1. ja 2./ DI/Hys/1.2.
7.1.2014 Poika 2588g/48cm ja tyttö 2106g/46cm

Minttuma/36 v./2. ja 3./DI/K-HKS/2.2.
27.1. klo.17.18/17.24. A-poika 2860g 48,5cm, B-poika 2990g 47cm

Bubblis / 28v/ 3. ja 4./ Di/ Pohjois-Pohjanmaa
20.2. A-tyttö syntyi klo 11.14, 2340g ja 45cm, B-tyttö syntyi 11.16, 2950g ja 49cm

Heiidihh /TR 44v/ 4. ja 5./ mo (ttts)/ K-HKS/ 8.3 21.2.
28.1. (rv 34+3) klo 9.10 neiti A 1905g/44cm, sekä neiti B klo 9.11. 1785g/43 cm

Tipetsu 2. ja 3.

Arizonared / 33/ 3. ja 4./ Lapin lääni/ mo/ 30.4.
18.3 pojat A 2160g/46cm ja B 2255g/46cm

Tuplatoukat/ 2. ja 3./ DI/ TAYS/ 26.7
8.5.14 pojat/ A 1085g/36,5cm ja B 1175g/40cm

Tulppu83/ 30v/ 1. 2. ja 3./ TRI/ Pohjois-Espanja/ 7.7
11.5.14 2 poikaa ja tyttö/ A 1510g/ B 1507g ja C 1620g

Nasu-80/ 33v/ 1. ja 2./ keski-pohjanmaa/ DI/ 11.8
14.5.14 tytöt/ A 830g/35cm ja B 600g/30cm



Toukokuussa LA

Kesäkuussa LA

Saigatar/ 8.6
poksukka/ 23/ 2. ja 3./ kokkola/ 16.2
sa-to/30v/1. ja 2./Mo/Hus/14.6
Kaisuli76 / 37/ 4. ja 5./ MO/ 22.6

Heinäkuussa LA

mimonmami / 29v/ 3. ja 4./ Uusimaa/ DI/ 5.7
Hellanlettas / 34v/ 5. ja 6. (esikoiset identtiset kaksoset)/MO/ TAYS/ 12.7


Elokuussa LA

Tallustelija/ 40+/ 1. ja 2./Belgia/ DI/ 4.8
Mmaria/ 22v/ 1. ja 2./ K-hks/ DI/ 6.8
esikoista vailla/ 32v / 1. ja 2./ TAYS/ DI/ 11.8
Sirkkunen/ 29v/1. ja 2./Di/ Uusimaa/ 12.8
Elokaksio/36/3 ja 4/ DI/ Hyvinkää/24.8
Ihmemamma/ 34v/ 3/ OYS/ di/ 31.8
mimosalaha/?/1. ja 2./?/k-sks/31.8


Syyskuussa LA

nupukainen/ 35/ 3. ja 4./ Kokkola/ DI/ 1.9
Tulppaani/34/2. ja 3./DI/TYKS/14.9

Lokakuussa

Venetsia/28/2. ja 3./mono/Tays/1.10
uusiäippä78/35v./2. 3. ja 4./TRI/?/13.10

...tietoja kaivataan...


aidi/ 25/ 1. ja 2./ DI/ pirkanmaa

Jatketaan ketjusta... http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/monikkoperheet/2322894-tupla-tripla-odottajat-vuodelle-2014-a/

Tervetuloa rohkeasti mukaan ja laittakaa mulle päivityspyyntöjä jos tietonne muuttuvat ja uudet monikko-odottajat myös. Meitä monikko-odottajia on harvassa, joten asioiden jakaminen on tärkeää!
Päivityspyynnöt jollain kirkkaalla värillä, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sirkkunen
Heippa!

Jatketaan täällä keskustelua monikko-odottajat ja tehdään tästä vilkas keskustelu, jossa sana on vapaa ja henki mukavaa.

Laittakaan vaan rohkeasti päivitystoiveita, esim jos haluatte että jaetaan neuvola-, ulta-. yms käyntitiedot.

Mmaria
 
Kiitos uudesta ketjusta =).
Ja tervetuloa kaikille uusille <3 <3. Ihanaa, että löysitte tänne. Toivottavasti saadaan aikaan entistä vireämpää keskustelua.

Täällä kaikki hyvin. Vointi on ollut hyvä ja energiaa on riittänyt nyt paremmin. Vatsa on kyl iso =). Samoissa mitoissa, kun kuopuksesta viikolla 38. Huh huh! Kovasti olen hankintoja tehnyt, lähinnä vaatepuolella. Jotenkin vauvojen tulo on konkretisoitunut viime päivinä entistä enemmän. Olen entistä iloisempi tulevasta..en malttaisi odottaa!!

Voimia ja hyvää vointia teille kaikille! Ihanaa, kun on kevät!!

Ps. Mun tietoihin saa muuttaa di tilalle mo =). (En saa puhelimella väriä muutettua, toivottavasti bongaat tämän silti =))

Kaisuli <3 pojat rv 23+6. (Jee!!)
 
Kiitos uudesta ketjusta! Toivottavasti keskustelua tulee olemaan paljon.

Minun synnytyssairaala on: Kokkolassa

Minäkään en pysty muuttamaan tekstin väriä, kun käytän iPadia. Toivottavasti bongaat päivitetyn tiedon.

Nupukaiset 13+5
 
Huomenta!
On kyllä niin huonosti nukuttu yö takana ja aikainem herätys. Harvemmin joutuu näin aikasin heräillä. Onneks!

Tänään täytyy neuvolaan soitella ja pyydän kyllä päästä lääkäriä tapaamaan, on noi selkä ja mahakivut niin voimakkaita välillä. Viime yönäkin meni aikaa siihen mahakivun kanssa vääntämiseen. Onko teillä ollut niin paljon mahan kasvukipuja että ihan nukkumista häritsee? Mulla on viimeksi paikat tarkistettu 2.1 joten olisi kiva jo päästä tarkistettavaksi. Seuraava äitipoli ja ultraus mulla on vasta 31.3. Kauheen pitkä aika siihen vielä.

Oletteko paljon mahakuvia ottanut?Itse otin eilen vasta ensimmäisen, kun ollut noi alkuperäset vatsamakkarat tiellä nniin ettei välttämättä näyttänyt raskausmahalta. Täytyy nyt alkaa tasaviikoin ottaa niitä kuvia, eli keskiviikkona se virallinen ensimmäinen otos ;)

Mmaria 17+5
 
Heippa ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Mmaria: Mulla oli esikoista odottaessani todella kovia vatsakipuja. Jouduin monesti myös valvomaan yöt, kun vatsaa ja nivusia poltteli niin kovasti. Olin ihan varma, et jotain pielessä, kun niin kovasti koski, mut kaikki meni hyvin. En enää muista millä viikolla kivut helpotti. Hyvä, kun käyt neuvolassa ainakin oman mielenrauhan kannalta. Ootko aatellu saikkua? Onko sulla raskas työ? Itse huomaan voivani sitä paremmin mitä rauhallisemmin otan.

Synnytysvalmennuksesta vielä piti sanoa, et käytiin ja olin tyytyväinen. Tietoa ja vinkkejä tuli tuhdisti. Riskeistä puhuminen aiheutti ahdistusta, mut hyvähän nekin on tiedostaa.

Kaisuli =)
 
Oon mä sitä saikkua ajatellut, eilen miehen kanssa siitä puhuttiinkin. Mua huolettaa rahan tulo, joten en mielellää vielä jäisi. Mies kyllä meillä suurimman osan rahasta tuo. Mä oon pienessä kaupassa töissä ja siellä joutuu tekemään kaikkea mahdollista. Kuormien purut ja postin paketit. Mutta aika hyvin mua huomioidaan töissä että minä en niitä juomia hyllyttele tai isoja kuormia pura.. ja jos on painavaa pakettia asiakkaalla, niin hän saa ihan itse sen painavan kantaa. Mutta rankita siellä on seisominen, kassalla ollessakaan ei voi istua. Istun sillon kun asiakkaita ei ole. Mutta en kyllä kauan enään töissä jatka.

Mmaria
 
Minulla on sitten se raskausdiabetes. Kaksi arvoa oli yli rajojen. Eivät onneksi olleet paljon yli. Olen semmonen herkkusuu ja tekee koko ajan mieli herkkuja. Perjantaina iski aivan hirveä pizzahimo. Söin vain kolme palaa ja heti perään tunnin kävelylenkille. Sokeriarvot olivat onneksi reilusti alle raja-arvojen. Kävelylenkki kannatti :) Joskus voi herkutella, mutta se tietää heti kävelylenkkiä.

Mmaria: käy tk:n apuvälinelainaamosta hakemassa tukivyö. Itsellänikin on alkanut kaameat selkäkivut ja lääkäri suositteli hakea sieltä kunnon tukivyö. Ei tullut kysyttyä, että maksaako niiden lainaaminen. Selkäkivut ovat olleet edellisissäkin raskauksissakin, mutta äitiystavaraliikkeestä ostettu tukivyö ei auttanut kunnolla. Se meni koko ajan rullalle ja painoi entistä enemmän.

Nupukaiset 14+0
 
Mullekin tuli tänään sokerirasituksen tulokset, paastoverensokeri oli 5.4 kun se raja on 5.3. Eli mun täytyy ottaa kuuden päivän kotiseuranta niiatä arvoista. Torstaina saan välineet siihen ja samalla pääsen neuvolalääkäriä tapaamaan, eli pääsen paikkojen tarkistukseen ja sydämiä kuuntelemaan, ihanaa <3

Mun onkin tarkoitus tuohon meidän terveysaseman fyssarille soittaa siitä tukivyöstä, jotta sen lainaan saisin ja kokeilla auttaako se ettei turhaan osta apteekista sitä kallista vyötä itselle..

Mmaria
 
Heippis masumammat:wave:
Kiitos Mmarialle uudesta viestiketjusta:flower:

(.) Eilen käyty äitipolilla ultrassa ja taitaapi olla niin että tän mamman lomailut alkoi tästä :O
Vauvoilla kaikki hyvin :heart::heart: Puuttuvat rakenteet saatiin katsottua ja rakenteiden puolesta kaikki loistavasti. Poijjaat oli vaihtaneet paikkaa ja entisestä B-vauvasta tuli nyt A-vauva eli on tarjoutumassa ensimmäisenä syntymään raivotarjonnassa. Veikkapoika oli kääntynyt perätilaan.
Painoarviot nyt rv 21+3, A 390g ja B 440g. Vielä ei tuo 50g painoero ole kuulemma huolestuttava koska kaikki muu lapsivesien ym. suhteen on loistavasti.
Mutta mulla on alkanut kohdun sisäsuu aukeemaan : / Kanavaa oli hyvästi vielä jäljellä mutta tuo sisäsuu ei saisi tuosta vielä alkaa aukeamaan ja automaattisesti lomautus töistä! Nyt pitäisi ottaa sitten hissuksiin jottei tilanne kehittyisi enempää, se huonoin vaihtoehto on vuodelepo sairaalassa.
Eli nyt saikkuillaan ja keskitytään masun hyvinvointiin. 2vkon päästä seuraava kontrolli jos ei mitään ongelmia ilmene ennen sitä.
Perjantaina kela-neuvola, ensimaanantaina sokerirasitus :x ja keskiviikkona monikkovalmennus.

Halituksia ja jaksamisia kaikelle masuineen :heart: Tulppu kuinka kolmosodotuksesi sujuu?
 
Eipä kestä kiitellä :)

Nyt sitten vaan rauhaksiin Hellanlettas :)

Monet tuntuu noissa valmennuksissa käyneen, mutga en tiedä itse. Ei ainakaan tällä hetkellä tunnu omalta jutulta tuommoiset. Meidän paikkakunnalle ei vissiin saada edes yhtä odottavaa varten ryhmää kasaan..

Mmaria
 
Huonosti nukuttu yö takana, onneksi on lyhyt työviikko niin ehkä tämän jaksaa. Väsymys on ollut aikamoista tässä raskaudessa, voisin vain nukkua jos saisin :) Sen takia yövuorotkin piti lopettaa jo tässä vaiheessa kun ei jaksa valvoa...

Noista mahakuvista, niin täällä on edellisistä raskauksista tavaraa jäänyt vyötärölle ettei mitään kauniita kuvia tule, pitää odotella vielä jokunen viikko ennen kuin kuvia ottaa että mahan edes erottaa raskaudeksi eikä läskiksi ;)

Ja valmennuksesta niin täällä ei varmaankaan järjestetä sellaista enkä oikein kaipaakaan. Kaksi edellistä synnytystä ollut niin erilaisia eli huomannut että ei niihin voi valmentautua, kyllä ne siellä sairaalassa hommansa osaavat tuli eteen mitä tahansa, minä en ala sitä ressaamaan.

Outoa paineen tunnetta ollut alapäässä jo jonkin aikaa, varsinkin istuessa ja siitä noustessa se on pahimmillaan, netistä lueskelin että johtuu kohdun kasvamisesta. Välillä juuri tuntuu että maha ei kasva , mutta tuosta päätellen niin kasvaa...

Oletteko harkinnut doplerin hankintaa? Onkohan se vaikeata kun kaksi kaverusta onkin mahassa, olisi vain niin mukava vanhempien lasten kanssa kuunnella maha-asukkien touhuja :)

No eipä muuta kuin jatketaan töitä.

Elokaksio 15+3
 
Hei! Kiva kun on keskustelu vilkastunut :) Kiitos Mmarialle uudesta ketjusta!

Ultrakuulumisia täältä vaan, kaikki ihan hienosti ja asukit kasvavat hurjaa vauhtia. Painoa jo noin 470 g per vaavi. A-vauva on niin alhaalla, että ei meinannut sitten millään antaa itseään mitata. Lopulta piti alakautta ottaa ne mitat, mutta saatiinhan ne viimein.

Olo alkaa olla jo pikkuisen tukala. Jaloissa riittäisi virtaa vaikka pidempiäkin lenkkejä varten, mutta harjoitussupparit estävät. Eipä nuo supparit kivuliaita ole, joten en viitsi niistä huolestua. Kuitenkin kohdunkaula katsotaan joka visiitin yhteydessä kolmen viikon välein. Oli siltäkin osin kaikki kunnossa. Mulla kanssa sokerirasitus edessä tällä viikolla.

Hellanlettas, rauhallisesti nyt sitten siellä, ettet vaan sairaalaan joudu!

Tipetsun kuulumisia kaipaillaan!

Tulppu 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vointi hyvä. Sen verran päivitystä, että identtiset on tulossa. Ultrassa viime perjantaina kaikki hyvin vesselit 159g ja 162g.

Maha kasvaa kyllä tolkutonta vauhtia, rasvaa vaan pintaan ettei vauhti jälkiä tule!

Sokerirasitukseen kuulemma vasta vkolla 24-26. Hemoglobiini hyvä edelleen ja sitä jaksoivat neuvolassa maanantaina ihmetellä :) Kiva olla ihmettelyn kohteena sitten sielläkin, ahahah :LOL:

Niin ja laskettuaika on siis 12.8 eli muutaman päivän muuttunut!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa leidit!

Kuinka paljon teillä tulee supistuksia/vatsan kovettumisia päivässä? Mulla tullut nyt viimeisen kolmen päivän ajan tosi monia, varsinkin liikkeessä. Välillä tuntuu myös kipua. Supistuksia tulee useita tunnin aikana, myös levossa. Milloin niistä pitäis huolestua? Neuvolassa täti sanoi et ei hätää, jos ei ole kipeitä. Kuuluu kohdun kovaan kasvuun. Taysin aika vasta viikon päästä. Otan nyt myös tosi rauhassa varoksi.

Joko muuten ootte hankkinu/miettiny vaunuja? Mä kävin eräässä kaupassa tekemässä koeajoja ja sen perusteella olen kallistunut Bumbleride merkkisiin ketteriin menopeleihin. Aquan väriset oli ihqut =)!!

Hyvää yötä! Nukkukaa hyvin <3.

Kaisuli 24+3.
 
Kaisuli itsellä tulee supistuksia vielä verraten vähän. Jokapäivä kuitenkin jokusia kovettumisia ja myös levossa. Selkään ne ei tunnu eikä kuukautismaisena mutta alapäässä kiristää kyllä kovasti.
Olen tosi supistusherkkä joten tulevat varmasti kuulumaan loppuraskauteen runsaampina. Aina kuitenkin kannattaa hidastaa tahtia jos siihen sinulla mahdollisuus on ja katsoa rauhoittuuko yhtään :heart:
Itselläni tosiaan vaikka ei erityisen paljon supistuksia olekaan ollut, on kohdun sisäsuu alkanut hieman jo aukeamaan : /
Mulla taisi olla viimeksi huonompi lääkäri (ainakin suusanallisesti) ja mulla jäi kyllä ilkee fiilis seuraavaan kontrolliin asti. Toivottavasti tilanne pysyisi itsellä tällaisena eikä poikien painoerokaan kasvaisi enempää (toivon että otti mitat vaan vähän hutiloiden).

Synnytysvalmennuksesta senverran että isojen kaksosten aikana monikkoyhdistys ei vielä järjestänyt meidän sairaalassa valmennuksia.
Silloin tuli käytyä tavallisessa valmennuksessa mikä ei juuri käteen mitään antanut. En siis missään nimessä menisi nyt valmennukseen ellei kyseessä olisi monikkovalmennus. Menen sinne ihan mielenkiinnosta :)

Rattaista...meille tuli nyt carenat. Mustat rattaat ja petroolin väriset vaunukopat. Käteviltä menopeleiltä meidän tarpeisiin tuntuu ja hinnaltaa sopi meidän kukkarolle :)
 
Hei Kaisuli, mulla alkoi supparit muistaakseni viikolla 17-18. En aluksi niitä edes supistuksiksi tajunnut, ensikertalainen kun olen. Jäin töistä pois viikolla 19 ja kyllä helpotti kun sai nukkua ja levätä. Nyt (rv22) niitä on taas alkanut tulemaan ja voimakkaampina ja levossakin, mutta erityisesti jos touhuilee/kävelee paljon tai jos syö liikaa. Myös alaselkää juilii menkkamaiseen tyyliin, mutta ei kuitenkaan suppareiden yhteydessä.

Me saatiin triplavaunut käytettyinä, merkkiä en nyt muista, ihan tajuttomat ovat kyllä, junamalliset :D. Ovat nyt varastossa ja pitäisi ne pesettääkin. Saa nähdä miten niiden kanssa pääsee sitten joskus liikkeelle. Olen kyllä lukenut, että saattaisi olla kätevämpää hankkia tuplavaunut ja kantaa yhtä rintarepussa, saa nähdä mitä sitä keksii :)

Hellanlettas, kyllähän siinä mitatessa on virhemarginaaliakin, joten saattaa olla pienempikin tuo painoero.

Nyt on sokerirasituksessakin käyty ja tuloksia odotellaan .Aika lällärijuttu oli kun litku oli kylmää ja appelsiinin makuista :p Muistan kun joskus lapsena jouduin samoissa testeissä käymään ja silloin litku oli huoneenlämpöistä eikä puhettakaan mistään appelsiiniaromeista :D Muistan vielä tuiman ja pitkäkyntisen hoitsun, joka sanoi että jos tulee oksennus, niin joudutaan aloittamaan alusta. Niin ne ajat muuttuvat, ei varmaan tánä päivánä saisi edes hoitohenkilökunnalla olla pitkiä kynsiä :)
 
Meillä se sokerilitku oli vadelmanmakuista ja aika huoneenlämpöistä. Hyyi.

Tosiaan kävin neuvolalääkärillä tänään ja paikat oli kunnolla kiinni ja ei ollut lyhentynyt. Sydänäänet myös sain kuunnella <3 Nyt sitten ehkä jaksaa kuun loppuun odottaa että pääsee rakenneultraan ja sitten jos alkais sitä sairaslomaa haaveilla. Vaikkakin selän ja liitoskohtien kanssa kipeetä tekee. Täytyy maanantaina yrittää saada se fyssari kiinni siitä tukivyöstä..

Mmaria 18+1
 
Hei!

Kävin tänään hakemassa apuvälinelainaamosta tukivyön. Ihanan tukeva! Se nostaa sen verran mahaa, että maha alkoi näyttämään tosi tosi isolta. Minä soitin suoraan apuvälinelainaamoon, jonka työntekijä on fysioterapeutti. Kätevä paikka tollainen lainaamo. Ei tarvitse lähteä ostamaan tukivöitä. Voi kun olisi tiennyt aiemmissakin raskauksissa. Tämä tukivyö on ihan odottajien vyö.

Nyt alkoi ravaaminen äitipolilla, kun raskausdiabeteksen takia pitää käydä kontrollissa. Näkeepähän vauvoja useammin. Onneksi verensokeri on pysynyt hyvin alhaalla, ei ole niin suurta pelkoa vauvojen liiallisesta kasvusta.

Miten kauan teillä kesti pahoinvointi ja väsymys? Minusta alkaa jo tuntua, että nämä eivät ikinä lopu. Väillä oli parin viikon tauko pahoinvoinnissa, mutta nyt se on taas alkanut. Plääh!

Nupukaiset 14+3
 
Moi

Uusi kaksosia odottava liittyy mukaan. Tänään 26+0. Ensimmäisen kolmen kuukauden pahoinvointia lukuunottamatta kaikki on mennyt hyvin. Ultrassa käydään kahden viikon välein, muuten sielläkin kaikki ollut hyvin joskin lasten painot ovat olleet noin viikon jäljessä normaalipainoista. Töitä on vielä arviolta viikko tai kaksi jäljellä ennen lomien alkamista :)

sa-to / 30/ 1 & 2/ MONO / HUS / 14.6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sirkkunen
Heippa vaan pitkästä aikaa!!


Yhtenä kappaleena edelleen. Olin käynnistyksessä just ti-pe. Eipä tapahdu mitään. On yritetty ballonkia laittaa monta kertaa,mutta kohdunsuu niin ylhäällä ja takana ettei meinaa lääkäri ylettyä siihen ja sisäsuus sen verran kiinni jostain syystä ettei ballonki katetri mene läpi,vaan jää kohdun kaulakanavaan ja koskee ihan jumalattomasti! Pääsin siis viikonlopuksi kotiin,jos sattus paikat kypsymään yhtään ja hengähtämään. Lääkkeet ei sairaalassa toiminu,vaikka supisteluja sai aikaan. Aikaisemman sektion takia ei cytotecilla voinu käynnistellä vaan joku prostin tms.
. Maanantaina takasin osastolle,yritetään sitä ballonkia ja/tai kalvot puhkasta. Jos ei onnistu,niin tiistaille varattu sektio. Että tämmöstä tänne.

Ottaa päähän kun ei kroppa halua olla samaa mieltä ja sektion näköjään haluaa..


Voikaahan hyvin!



-Tipetsu ja tuplakupla rv 38+5-
 
Pidetään Tipetsu peukkuja, että alateitse onnistuisin kuitenkin!!

Sirkkunen/ 29v/1 &2/ Uusimaa/ DI/ 12.8
Tietojen päivitystä varten :)

Kaisuli76 meillä kanssa harkinnassa nuo Bubleridet :) Vielä kuitenkin oon yrittäny malttia pitää päätöksen kanssa kun aikaa vielä tiitiäisten saapumiseen on.

Kävin perjantaina varmuudeksi neuvolassa kun meni pari päivää niin, ettei asukeista oikein kuulunut mitään. Alko mielikuvitus laukkaamaan turhan kovalla tahdilla, joten oli paras vetästä käsijarrua ja mennä neuvolan pakeille varmistamaan, että asukkailla on kaikki hyvin. Olihan siellä <3 Sydänäänet löytyivät heti ja neuvolatäti pääsi vielä ultrallakin katsomaan. Oon koekaniinina kun on uusi laite niin toimin harjoittelu ultrattavana :) Mullehan se sopii niin pääsen samalla katselemaan vipellystä :)

:) Olo edelleen todella hyvä. Tukivyötä en oo käyttäny kun vaan pidemmillä kävelylenkeillä. Pitkien kävelyrupeamien jälkeen kyllä vatsa välillä tuntuu raskaalta, mutta äkkiä kuitenkin olo tasottuu kun malttaa istahtaa hetkisen! Sama juttu on istumisen kanssa, että jos monta tuntia istuu paikoillaan on liikkeelle lähteminen varsin jäykkää alkuun.

Vähän houkuttelisi lähteä fillaroimaa, mutta taitaa silti nyt vaan olla paras malttaa ja mennä sitten joskus loppusyksyllä, jos silloin enää ehtii..

Kirjoittelen myös blogia, jos jotain kiinnostaa seurailla :) Sportharmony

Onko teillä instagram tilejä? Kertokaahan :)

Kaunista kevätsunnuntaita!

Sirkkunen 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Saako liittyä joukkoon :)?

Oon jonkin verran tuolla elokuisten pinossa kirjoitellutkin, mutta erityisesti nyt kaipaa vertaistukea tähän monikkoraskauteen ja siihen liittyviin juttuihin. Eli kaksoset havaittiin varhaisultrassa päivystyksessä rv 5+5. Täysin luomuyllätys ja erimunaiset kaksoset on kyseessä. Np-ultrassa sitten "varmistus" siitä, että molemmat on matkassa mukana ja hyvin voivat :) laskettu aika on 31.8/1. ja 2. lapsi/ K-sks

tänään poksahti viikko 15 :) ja huomenna 2. neuvola.
 

Yhteistyössä