Monikko-odottajat v.2014-2015

Hei !
Aloitettaiskos uusi ketju, jos saataisiin aikaan vähän vilkaampaa keskustelua kuin edell. on ollut.
Toivottavasti mahdollisimman moni monikko-odottaja tämän löytäisi ja saisimme vertaistukea toinen toisiltamme.

Tehdään yhteenvetosivu meidän tiedoista kunhan tänne kirjoittelijoita tulisi.

Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ! Tänne ovat tervetulleita jo vauvat syliinsä saaneetkin !
 
Jos jollakulla ideoita miten tuo yhteenvetosivu tehtäis niin kertokaa ! Voisi olla sellainen minkä voi sitten aina kopioida eteenpäin ja näin päivitysvastuu ei olisi vain yhdellä.

Meille odotellaan vauvoja syntyväksi ensi vuoden puolella, 4. Ja 5. lapsi tulossa uusioperheeseen.
Tähän asti raskausaika mennyt melko mukavasti, kuvotusta ja väsymystä ollut, mutta muutoin ei tämä raskaus eroa mitenkään aiemmista. Ehkä nyt vatsa alkanut kasvamaan, ei muistaakseni aiemmin näin aikaisin ole tarvinnut siirtyä mammahousuihin.
Ikää tällä mammalla on jo hyvinkin 40+. Peruskunto hyvä ja liikun paljon, joten toivottavasti pystyn vielä pitkään sitä tekemään. Kauhukuvana takaraivossa on, että joutuisi osastolle pakkolepoon.

Hankintoja ei olla vielä juuri tehty, mutta mietinnässä on vaunut ja turvakaukalot olleet. Kertokaa vinkkejä. Vaunut hankitaan uutena, olen käytettyjä googlettanut ja ei ole tarjonta juuri miellyttänyt. Haluan käydä testaamassa Bugaboot, Bumbelridet ja Emmaljungat ainenkin.

Ensi viikolla lääkärineuvola (sokerirasitus jo tällä viikolla iän ja kaksosraskauden takia) ja niskaturvotusultra myös.
Malttamattomana odottelen milloin selviäisi sukupuolet. Sillä ei väliä kumpaa ovat, mutta haluan tietää, jotta voin täsmentää vaatehankinnat. Aiemmin en ole koskaan tiennyt ( enkä ole halunnutkaan tietää) sukupuolia etukäteen.
Omissa pussukoissaan meidän pienokaiset ovat, joten identtisiä eivät ole.

Toivottavasti tänne kirjoittelijoita tulisi :heart:

T. Paulanna ja pavut, rv 12+1, la 1.4.2015
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mukava, jos tänne syntyy keskustelua. Meillä myös 3 lasta ja odotetaan identtisiä kaksosia. Innoissaan ollaan oltu vaikka toki raskauteen, synnytykseen ja vauva-aikaan liittyvät asiat mietityttävät. Mies meinaa jäädä heti vauvojen synnyttyä 3 kk kotiin, onneksi semmoinen mahdollisuus on kaksosten isällä. Pikkuiset ovat omissa vesipusseissa, mutta suonikalvo ja istukka ovat yhteiset. Neuvolan täti ei oikein osaa vastata kysymyksiin ja naistenklinikalla on kiirettä, siellä käyntejä nyt 2 vk:n välein. Jos sitä vertaistukea sais vaikka täältä netistä. Toki tiedän, että neuvolapuolelta pitäis tukea vaatia sitä tarvitessaan, onhan heillä mahdollisuus ottaa selvää, jos eivät tiedä.

t.Saina rv 16+0
 
Ihanaa Saina kun tulit kirjoittelemaan, toivottavasti muutkin löytää tämän ja saisimme aikaan vilkasta keskustelua.
Kähin tänään sokerirasituksessa ja maanantaina kuulen sitten tulokset.
Onpa sinulla muuten tiheät käynnit naistenklinikalla, kun ne on 2viikon välein. Lähetteen minustakin yksityislääkäri teki jo viikolla 9+2, mutta aika polille vasta lokakuun puolen välin jälkern. No, maanantaina tosin niskaturvotusultra.
Meidän neuvolatäti oli ihan pihalla ja ei osannut minua ohjeistaa edes nt-ultraan oikein, mutta nyt asiat selvinnyt, kun olen itse kysellyt.
Ei tainnut teillä nt-ultrassa sukupuolet näkyä ? Kuten ei taida varmasti vielä tuolloin näkyä. No, teillähän helppo tietää jos ja kun toisen selviää :) onko aavistuksia ?
Mulla on ihan poikaolot.

T. Paulanna ja pavut rv 12+2
 
Identtisyyden ja yhteisen istukan takia ilmeisesti niin tiheään ultrat naistenklinikalla, eurataan että pikkuiset kasvaa samaa vauhtia. Tällä viikolla ultrassa lääkäri arveli että ovat tyttöjä, en kyllä vielä täysin luota siihen niin varhaset viikot. Mukavahan se ois kun nuorimmainen (kohta 2v) sais tytöt kaveriksi. Kaksi vanhinta lapsista ovat poikia.

Mua mietityttää ehkä tällä hetkellä eniten se, että jos joudun raskauden aikana makaamaan. Toki en oo sitä aiemmissa raskauksissa joutunu tekemään, mutta ilmeisesti kaksosraskauksissa todennäköisempää. Onneksi lapset ovat hoidossa, jos sattuisin joutumaan sairaalaan. Ois turhan iso muutos, että äiti joutus sairaalaan ja lapset joutus alottaan hoidon. Mulla oli nuorimmaiselta kohdunkaula lyhentynyt ja kohdunsuu pehmentynyt jo viikolla 32 ja silti neiti synty yliaikasena. Ehkä ne ottaa huomioon ton jos muutoksia tapahtuu.

Toinen mikä mietityttää on et miten kerkiän ajoissa Naistenklinikalle. Meillä tunnin ajomatka sinne ja nuorimmainen syntyi 2 h 20 min ekasta supistuksesta. Jos pikkuiset syntyy kovin ajoissa ni ei viitti tänne kuitenkaan ketään pyytää päivystämään kovin pitkäksi aikaa. Olen myös miettinyt kivunlievitystä synnytykseen. Minulla ei ole ollut mitään kolmen lapsoseni synnytyksessä, mutta olen voinut liikkua vapaasti, olla suihkussa ja ammeessa. (en tiiä onko lämmin vesi jouduttanu avautumisvaihetta) Oon käsittäny että kaksosten synnytyksessä ollaan "vuodepotilaana" ja piuhoissa, en tiiä selviänkö siitä ilman kivunlievitystä, kohdunkaulanpuudutusta oon miettiny. Jos siis kerkeen saamaan:), en siis tiiä onko kaksosten synnytys yleensä nopeempi vai hitaampi vai samanlainen kun yksösten synnytys. Ja sitäkään ei toki tiiä vielä et saanko synnyttää alateitse. No kaikki selviää.

Tällasia tuumailuja,
Saina + pikkuiset rv 17
 
Minuakin mietityttää tuo jos joutuu jossain vaiheessa vuodelepoon, sitä en halua.
Eilen kävin nt-ultrassa ja turvotukset ok. Koot vastasi viikkoja ja kovasti olivat liikekannalla molemmat. Saatiin mukaan ihania kuvia.
Toinen näytti kokeneen kätilön mielestä selkeästi pojalta ( sanoi kyllä ettei voi olla 100% varma, mutta hänen kokemuksensa mukaan ). Enkä vielä tämän ultran perusteella hanki poikavaatetta, katsotaan mitä parin viikon päästä oma lääkäri sanoo, kun hänelle ultraan menen ennen viikon etelänmatkaa. Kätilöitä oli kaksi tekemässä ultraa. Olen halunnut nämä alkuvaiheen seurannat lähellä olevaan "pikkusairaalaan" ja sitten polikäynneillä mietitään onko synnäri kuitenkin Kättäri tai Naistenklinikka, riippuu raskauden kulusta.
Vauvat oli omissa pusseissaan, mutta istukka oli yhteinen. Ollut omat, mutta ne sulautuneet yhteen.

Eilen olin myös neuovolalääkärillä. Sokerirasituksesta puhtaat paperit :)
Sydänäänet kuunteli lääkäri ja sisätutkimuksen teki myös. Enpä taida enää juuri neuvolan lääkärillä käydäkään, kun poli käynnit senverran tiiviisti alkaa minullakin muutaman viikon päästä.

Olo on tosi hyvä ollut jo jonkin aikaa, ei mitään vaivoja. Ruoka maistuu, mutta onneksi paino noussut vain +2kg lähtötilanteesta ja kyllä se on vatsalla ja rinnoissa. Liikkumista on pakko jaksaa tehdä, kauhukuvana tosiaan vuodelepo. Liikutaan nyt ja nautitaan.

Joko oot saina vaunuja miettinyt ?
Meillä katsottuna muutama vaihtoehto, mutta livenä en ole niitä vielä nähnyt, täytyy joku päivä käydä katsomassa ja varmaan vähitellen hankitaankin.

Paulanna ja pavut 12+6
 
Mukava et kaikki oli hyvin! Oon jonkun verran kattonu rattaita, ollaan aateltu hommata käytettynä. Autoon saadaan kaks lisäpenkkiä (sit 7 paikkaa), mut tavaratilaa jää tosi vähän. Taitaa suksiboxin hommaus olla eessä, en kyl tiiä saako sinne helposti kaksosten rattaat. Meillä kaikki lapsukaiset nukkunu päikkärit ulkona ja luultavasti pikkuisetkin, eli ois hyvä olla ihan jämäkät vaunut, missä hyvä nukkua ja mitkä ois lenkillä kätevä työntää. Erittäin vähän harrastetaan kaupungilla tai ostoskeskuksissa kiertelyä.
Saina + pikkuiset 16+5
 
Me hankittiin eilen vaunut : saatiin edullisesti uudet Emmaljungan tuplat, on hyvät isot pyörät ja tilavat muutoinkin. Meillä kans vanhemmat nukkuneet 3-v asti ulkona ja kriteerinä oli et ovat sellaiset mitä hyvä työntää hiekkateilläkin. Autoon ne mahtuu kyllä, meillä reissataan nykyisin lähinnä kaksistaan (muut lapset jo niin isoja, kaksi siis asuu jo omillaan). Kaukalot pitäisi miettiä, yksi kyllä on jo, mutta kelpuutanko sen, on mietinnässä.

Vointi on muutoin ihan tosi hyvä ja energinen, mutta tuo närästys mikä alkaa iltaisin :( No, onneksi siihen saa apua närästyslääkkeistä. Ei auta miettiä mitä syö, vesikin närästää :( Näin mulla kyllä aiemmissakin raskauksissa ollut. Vaiva jää sitten onneksi synnärille.

Taitaa olla vähän tuplaodottajia tai eivät ole tänne palstalle löytäneet vielä.

Paulanna ja pavut 13+2
 
Viimeksi muokattu:
"Omissa pussukoissaan meidän pienokaiset ovat, joten identtisiä eivät ole."

Tuohon piti tulla sanomaan, että eikös se ole niin että vaikka olisi omat pussit ja istukat niin vauvat voi silti olla identtisiä. Jos ultrassa näkyy selvästi, että on tyttö ja poika niin silloin on epäidenttiset ja jos on samaa sukupuolta niin sitten sen voi selvittää verikokeella syntymän jälkeen. Monikkovalmennuksessa sanottiin, että monikkovanhemmat saa usein pyyntöjä kaikkiin kaksostutkimuksiin joten moni saa selville sitä kautta onko vauvat identtiset vai ei ja maksaa ei tarvitse testistä :)

Mulla on kaksoset tulossa, nyt on 31+0 ja laskettu aika 28.11. vaikka sinne astihan se ei tule menemään.. Näyttäs siltä, että molemmat on tyttöjä, ovat omissa pusseissa ja on omat istukat.

Vähän rupeaa jo jännittämään, sillä ei tässä välttämättä ole enää kovin montaa viikkoa h-hetkeen :D paikat onkyllä kiinni ja kohdunkaulaakin oli 5cm tiistaina äippäpolilla joten sen suhteen en ole huolissani.. Molempien painoarvio oli tiistaina 1520g :heart:

Muoks.. no tuollahan se sanotaan

Suomen Monikkoperheet Ry

"Mutta myös monotsygoottinen eli yhdestä jakautuneesta munasolusta syntynyt identtinen kaksosraskaus voi olla diamnioottis-dikoriaalinen (30%).
Jos diamnioottis- dikoriaalisessa raskaudessa lasten todetaan olevan samaa sukupuolta, ei heidän mahdollisesta identtisyydestään voida olla varmoja. Tässä tapauksessa identtisyys on tutkittava ja todennettava myöhemmässä vaiheessa dna-testein."
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun tulit kirjoittamaan Sirpa75 :)
Meidän vauvat ei ole identtisiä, tehty alkionsiirto ja kaksi siirretty ja ultrattu viikolla 6+2 ja silloin jo lääkäri sanoi, että molemmat alkiot hedelmöittynyt, ovat selkeästi omissa pusseissaan ja "kaukana" toisistaan. Uskon tähän teoriaan kyllä ja lääkäriini, joka asian tietää. Monestihan on varmaan hankalaa tietää mikä on alkutilanne, varsinkin jos ultrataan vasta viikolla 12.
On nämä muuten monimutkaisia nämä kaksosjutut, siksi just kaipaakin vertaistukea:)

Olet muuten jo pitkällä Sirpa 75 eli tule sitten viimeistään kertomaan, kun synnytys tapahtunut miten meni jne. Mielenkiinnolla odotamme. Paljonko sinulla on painoa tullut ? Oletko jaksellut muuten hyvin ?

T. Paulanna ja pavut rv 13+3
 
Mulla oli lähtöpainoa vähän enemmän joten mulla ei onneksi ole tullut painoa lisää kuin joku pari kiloa.. mistä erikoislääkäri oli viime tiistaina todella tyytyväinen kun mulla sokerirasituksessa yks arvo oli yli sallitun rajan ja pitää sokereita seurata.

Vointi on ollut ihan ok, rakenneultrassa todettiin kohdunsuu joka antaa paineesta periksi mutta seuraavassa ultrassa sitä ongelmaa ei enää ollutkaan. Supistukset tekee olon välillä tukalaksi ja vauvat painaa jo vissiin isoja verisuonia niin heikotusta esiintyy päivittäin mutta olen ollut keväästä asti sairaslomalla joten voinnin kanssa on silleen pystynyt olemaan ettei ole esim lähtenyt paikat kypsymään supistusten tai paineentuntujen vuoksi.. viime maanantaina oli sen verran kova paineentunne, että aamulla kun heräsin niin oli kuin olisin spagaatia harjoitellut koko yön.. tajusin että nyt tuli ekat liitoskivut mitkä koen vaikka tää on jo toinen raskaus mulle :O
 
Mulla on tullu jo 8 kg painoa (lähtöpaino normaali), vaikka raskausviikolla 18 mennään. Neidiltä tuli 20 kg, mutta häippäsivät liiankin nopeasti kun imetin. Oon aatellu, et mun kroppa vaan tarttee vararavintoa imetystä varten, vaikka olo muuttuukin elefantimmaksi.:)

Saina + pikkuiset rv 18
 
Tuun kanssa huutelemaan tänne, vaikka enemmän olen aktivoitunut tuolla fb:n puolella nyt. Minulla on Paulanna ihan sama tilanne siinä, että tehtiin kahden alkion siirto ja ultrattiin viikolla 6. jolloin olivat etäällä toisistaan. Myöhemmin istukat ovat kasvaneet yhteen, mutta jokin kalvo niiden välissä edelleen erottuu. Täällä raskausviikkoja tänään kasassa tasan 34 ja kiloja ainakin se 25 tullut, jalkaterät on painon takia ihan kamalat räpylät liikavarpaineen kaikkineen, mutta muuten olo ihan kohtuullinen. On tää vaan jännää!
 
Kiva Vendela79 kun tulit kommentoimaan. Onko facebookissa jokin oma kaksosraskauksien ryhmä ? Tosin jos on niin kaikki ovat varmaan jo lähellä h-hetkeä.
Huh huh, onpa painonnousu valtavaa näissä kaksoisraskauksissa, tuntuu jo nyt et mitenhän tässä käy, nyt tullut +3 kg ja vasta alkumetreillä ollaan.

Miten tuo yhteinen istukka on Vendela sinun esim. äitiyspolikäynteihin vaikuttanut, onko tiheämmin ? Onko vauvat kasvaneet samaan tahtiin ? Tiedätkö sukupuolet ja milloin sait selville ? Meillä tuli lähes varma arvaus nt-ultrassa toisesta et on poika, toinen ei paljastanut sukupuoltaan, sitä vielä jännätään rakenneultraan asti, tai menen kyllä tässä välissä myös ultraan ennen viikon lomamatkaa etelään.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :heart:
T. Paulanna ja pavut 13+5
 
Moi,
Joo facessa on useitakin ryhmiä, tämä mun ryhmä on lasketun ajan mukaan (2014 loppuvuonna), joten ollaan suht. samassa vaiheessa kaikki. Varmasti siellä on monikkoryhmä myös 2015 puolella synnyttäville. Kun istukat ovat alun perin olleet erilliset ja kasvaneet yhteen, ei vaikuta äitipolikäynteihin. Eli 4 viikon välein, paitsi nyt loppuraskaudessa 2 viikon välein. Aika saman kokoisia on vauvat olleet koko ajan, ja mies ei halua tietää sukupuolia etukäteen joten synnytyksessä selviää:) vähän hankalaa on ollut vaatteiden hankkiminen kun välillä on tullut jotain niin nättiä vastaan mutta ei ole voinut hankkia jos on selkeesti tytölle tai pojalle tarkoitettuja:)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Vendela79 rv34ja1
 
Hei vaan kaikille,

Meille myös odotellaan kaksosvauvoja syntyväksi kevättalvella 2015. Itseä on kovasti jännittänyt raskauden sujuminen ja etenkin miten sitten loppuraskaudesta jaksaa. Lasten takia toivoisi, ettei ihan vuodelepoon joutuisi ainakaan pitkäksi aikaa. Myös synnytys mietityttää jo nyt. Joku muukin taisi aiheesta kirjoitella. Pelkään synnytystä, jossa on "sänkyyn sidottuna" ja jossa lääketieteelliset toimenpiteet seuraavat toisiaan ilman että itsellä on juurikaan kontrollia tapahtumien kulkuun. Olen kokenut aiemmin tällaisen synnytyksen ja ei kiitos enää. Kuitenkin kaksossynnytyksissä lienee tavallista, että kaikenlaisia toimenpiteitä tarvitaan aina lähtien siitä keinotekoisesta käynnistyksestä. No, vielä on aikaa sulatella asiaa.

Minuakin kiinnostaisi, jos FB:ssa joku aktiivinen ryhmä kaksosvanhemmille/-odottajille on. :) Ainutlaatuista aikaa on kuitenkin tämä kahden vauvan odottaminen!
 
Mitäs tänne ? Nostellaan ketjua, josko tuplaodottajat löytäisi tänne :)

Oma olo on aika normaali tällä hetkellä, mitä nyt vatsa kasvanut ja kyllä jo ulkopuoliset huomaa myös, että jotain on tapahtunut, ei mene lihomisen piikkiin, kun kaikki paino tullut vatsalle. Täytyy kyllä todeta, että vatsa kasvanut nopeammin kuin yhtä odottaessa. Mietityttää kuinkahan valtavaksi tässä ehtiikään kasvaa ?
Liikkeitä kuulostelen, mutta en ole vielä mitään tuntenut.
Tukivyötä käytän nyt päivittäin, tuntuu hyvältä :)
Vielä viikko ja sitten pääsen lämpimään lomalle ja uimaan. Nämä sateiset kelit ei kauheesti innosta ulkoilemaan.

Mitäs muille kuuluu ?

T. Paulanna ja pavut 14+3
 
19 viikolla mennään ja kyllä se vaan tuli kuitenkin se keskiraskauden virtaisa olo. Toki massu on jo aika iso, pikkusen hidastaa vauhtia. Kertaakaan ei oo vielä tehty sisätutkimusta, se vähän jännittää että onko sielä tapahtunu jo jotain muutoksia. En tosiaan minäkään osaa kuvitella kuinka iso sitä on loppuraskaudessa, pitää hommata vissiin semmoset talvikengät, jotka saa potkasemalla jalkaan..:)

Saina + identtiset pikkuiset
 
Heippa kaikille!

Täälläpä ei kyllä kovin vilkasta ole, toivottavasti enemmän monikko-odottajia ilmaantuisi :) Eihän niitä kyllä ihan joka talossa olekaan ;)

Mulla siis la 22.4 eli rv 12 nyt. Epäidenttiset tulossa eli kaikki omat jutut vauvoilla. Nt-ultrassa kaikki ok (mitat 1,2 ja 1,0), sydänääniäkin siellä kuunneltiin.

painosta : Painonnousu on mulle kauhea mörkö :/ Olen ollut normaalipainoinen , mutta tässä viime aikoina lihonnut todella paljon (bmi nyt 38). No okei mulla on 7kk ikäinen poika, mutta en ole saanut raskauden jälkeen kaikkea pudotettua (toki lihoin jo ennen raskautta jonkun verran). Nyt sitten ajattelin etten liho ollenkaan tämän raskauden aikana, tai vähän. Ja nyt on pari kiloa jo tullut :/ 15pvä neuvola ja inhottaa mennä sinne. Jospa en nyt koko odotusaikaa miettis tuota painoa..

Liikkeet, Mä oon muka jo jotain hipsuja tuntenu , ei varmaan ole mahdollista, mut jotaki tuntemuksia kuitenkin. Jos ne on suolistojuttuja , mut mitä oon lukenu, niin muillakin tuntuu tosi aikasin vaik eikö se ole ettei ennen rv 15 voi tuntea tai jotain.. Viime raskaudessa tuntu muistaakseni myöhään liikkeet ku istukka oli etuseinässä.

Mulla kaksoset alko ihan luonnollisesti. Hassua, että mulla ei ole kuin yksi munasarja niin aika hyvä hedelmällisyys silti :D Onko muilla alkanut hed.hoitojen tuloksena vai luonnollisesti?

Eilen tuli joku ihme pistos/kipu alavatsaan, siis tosi kipeä "kohtaus". Meni äkkiä ohi kylläkin. Tuli mieleen , ettei vaan ois vakavaa sattunu. vähä pelottaa :( Jospa oli suolistojuttua tms..
 
Tervetuloa joukkoon mena :)
Ei ole kovin aktiivista täällä, meitä tuplaodottajia taitaa olla niin vähän täällä palstoilla ja osa tosiaan facebookissa, sinne en vain halua, mieluummin täällä anonyymina kirjoittelen.
Yritetään kirjoitella aina silloin tällöin kuulumisia ja ehkä lisää väkeäkin tänne tulee...

).( ihan ok. Huomenna ultra ja josko siellä näkyisi sukupuolet (toinen melkovarma poika nt-ultrassa). Liikkeitä kuulostelen ja ehkä jotain olisin välillä tuntevinani, en vielä kyllä liikkeiksi kirjaa.

T. Paulanna ja pavut rv 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips,
Täälläkin odotellaan identtisiä esikoistuplia syntyväksi maaliskuussa.
Meidän odotusta varjostaa TTTS, tilannetta seurataan nyt viikoittain. Huoli pikkuisista on kova.

Tällä hetkellä viikkoja 18+2. Maha on jo nyt aika valtava ja pinkeä kuin mikä - ainakin viikkoihin nähden. Painoa taitaa olla tullut lisää noin 3-4kg.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa sarppa :heart: onpa kurja juttu tuo "uhkaava" TTS, siitä olen lukenut edelliseltä tuplapalstalta...Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin hyvin ja saat vauvat turvallisesti syliin asti. Onko vauvat tyttöjä vai poikia ?

Kävin tänään ultrassa ihan oman mielenrauhan takia, kun huomenna viikoksi etelän aurinkoon suuntaan. Kaikki ok. Sukupuolia eivät juuri esitelleet...toinen edelleen EHKÄ se poika. Mutta oliko tämä se sama jonka nt-ultran kätilöt pojaksi beikkasivat en tiedä. Elikkäs en vieläkään osta vaal.sinistä tai pinkkiä, odotellaan.

T. Paulanna ja pavut 15+2
 
Paulanna, sukupuolesta ei ole vielä varmuutta, vaikka viikoittain ultrataan. Toissa kerralla lääkäri sanoi, että olisivat EHKÄ poikia. Viimekertainen ultraaja taas oli vahvasti sitä mieltä, että ovatkin tyttöjä :) Katsotaan jos ensi maanantaina saataisiin uusi veikkaus. Vaikka eipä sillä väliä kumpia ovat, kunhan selviäisivät molemmat ja olisivat terveitä <3
 
Mitäpä tänne kuuluu ?
Palasin viime yönä etelän lämmöstä ja ihana loma oli. Kaikki meni hyvin, paitsi turvotusta tuli jalkoihin, vaikka joka ilta jalkoja koholla pidinkin ja tänä aamunakin vielä jalat turpeana ja puntarilla osin turvotuksesta johtuen +4 kg/ vko , huh huh !
Ostin kasillisen ihania vauvanvaatteita todella edullisesti :)
Kovin paljon muöhemmillä viikoilla ei enää lentokoneeseen tuplaraskaudessa menisi, oli senverran ahdas kone, että vatsan kanssa alkoi jo olla hankalaa istua ja varsinkin kun tyynyä pidin selän takana niin vatsa otti sitten syödessä pöytään kiinni. Konekin tosin oli pienempi kuin Finnairin kone. Paljon oli pieniä lapsia koneessa, mutta eipä ihan pieniä ollut. Taitaa mennä itselläkin jokunen aika ennenkuin tuplien kanssa reissuun tulee lähdettyä, vaikka toisaalta lämmössä onkin helppoa pienten kanssa olla :)

Huomenna olisi poliklinikka-aika ja katsotaan miten seurannat jatkossa ja kuinka kauan saan käydä lähisairaalassa kunnes siirretään kontrollit Naistenklinikalle, mikä todennäköinen synnytyspaikka.

T. Paulanna ja pavut 16+4

Ps. Pitäiskös meidän alkaa tekemään jotain listaa meistä tuplaodottajista ?
Ehdotuksia ?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Laskeskelin Sarppa, että meillä vaan n. viikon ero lasketuissa ajoissa, me myös identtisiä ootellaan. Mulle sanottiin jo rv 16, että tyttöjä ovat, en kyllä vielä sillon varmuudella uskonut. Kirjoitteleppa tänne miten pikkuiset ovat kasvaneet, toiv. kaikki menny hyvin! Kävin naistenklinikalla viimeksi viikko sitten, ihan olivat viikkojen vauhdissa tytöt. Olo on ollu hyvä, mitä nyt isohko maha menoa kankeuttaa. Tuntuu, että laskettuun aikaan on vielä niiiiin pitkä aika. Toisaalta pitäis nauttia tästä ajasta kun pikkuiset on "helppohoitoisia", toisaalta ei malta odottaa. Onko teillä miehet jäämässä pidemmäksi aikaa kotia kaksosten synnyttyä? Hienoa, että on sellanen mahdollisuus. Me ollaan tuumattu et mies ois heti kotona sen 13 vk ja sit onkin melkein jo kesäloma..

Kuulumisiin,
Saina ja tytöt rv 21
 

Yhteistyössä