Moni soluisia teidän alkiot on ollut siirrossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maricce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maricce

Jäsen
26.03.2008
552
0
16
Meillä punktio oli perjantaina ja siirto maanantaina. Nämä kaksi ainoaa hyvää alkiota oli nelisoluisia ja molemmat siirrettiin. Lääkäri sanoi, että hieman hitaasti oli jakautuneet. Moniko soluisia alkioita teillä on ollut tuolla viljely ajalla ja onko jakautumistahti/ solu määrä verrannollinen raskauden onnistumiseen?

Kiitos jos viitsitte vastata =)

5-soluisia olivat kumpikin..ois pitänyt olla 8 soluisia.negaa paukahti ja siis kaksi siirrettiin.kumpikaan ei jaksanut.huomenna uusi siirto ja kauheesti jännittää et mimmosta siirrettävää on tullu,ku yleensä tulee vaan 1-2 hyvää munasolua muut eivät hedelmöity tai eivät jakaudu.

Kyllä solumäärä on verrannollinen raskautumiseen ainakin monien lukemieni tutkimusten mukaan. Kaksipäiväisistä soluista 4-soluiset ovat parhaita, mutta tietenkin myös solujen muoto (symmetrisyys, fragmentoituminen ym.) vaikuttaa asiaan.
Kolmipäiväisistä soluista 8-soluiset ovat parhaita.
Blastokystit (onko se nyt sitten 5 päivän viljely) ovat ainakin lukemieni tutkimusten mukaan kaikkein parhaita kiinnittymään, mutta kato on myös kovin kasvatuksessa.
Muistaakseni myös parillinen solumäärä on parempi kuin pariton.

Meilläkin oli perjantain ja maanantain välinen viljely. Saatiin yksi 7-soluinen, joka siirrettiin. Loput 3 olivat laiskoja 4-soluisia. Vielä tulosta odotellaan..

meillä on myös alkion siirto edessä. menee tän kuun koppuun tai ensi kuun alkuun. (PAS)
riippuu miten mun kierto menee.
saisinkohan jostain tietää miten monisoluisia nuo meidän kaksoset oli siirrettäessä, kun ei silloin aikoinaan jäänyt tuommoinen asia mieleen??

Meillä juuri tuolla samalla tavalla eli perjantaina punktio ja maanantaina siirto. 4- ja 7-soluiset olivat, molemmat kiinnittyi mutta toisen kehitys pysähtyi rv 6+3. Toinen tuntuu kasvavan ja riehuvan koko ajan.. :D Nyt siis rv 31+5.

Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
meillä on myös alkion siirto edessä. menee tän kuun koppuun tai ensi kuun alkuun. (PAS)
riippuu miten mun kierto menee.
saisinkohan jostain tietää miten monisoluisia nuo meidän kaksoset oli siirrettäessä, kun ei silloin aikoinaan jäänyt tuommoinen asia mieleen??

Eiköhän se sinun potilaskertomuksessa lue. Sen voit pyytää sairaalalta. Minulle ainakin tuli juuri tänään epikriisi postissa kotiin.
Meillä siis oli kolmen päivän viljelyn jälkeen 4 soluisia laatupisteiltään 2,5 alkioita. Laatupisteiden selitys oli hidas jakautuminen.

Mulla oli myös tänään 4. icsin tuoresiirto ja kahden päivän ikäisiä alkioita siirrettiin, mutta olivat vain 2-soluisia, mutta kuulemma muuten hyviä. Millaisia kokemuksia teillä on siis 2-soluisten tuoresiirrosta? Heitänkö siis kirveen kaivoon heti vai vasta parin viikon päästä...

juu mielelläni minäkin tietäisin miten muitten tuoresiirrot ovat 2-3 soluisilla menneet?nyt kun viikko sitten siirrettiin 2 ja 3 soluisen 2,5 pistettä saaneet alkiot.kuulemma oikein hyviä muuten mutta hitaita,miten onko muilla haitannut raskautumista tämä alkion hitaus????

Mä en noista alkioiden pisteytyksestä mitään ymmärrä, mutta muistaakseni meille laitettiin 2 kaksisoluista TOP-alkiota. Toinen kiinnittyi ja nyt menossa rv 16+1.
Tiedän myös tapauksen, jossa siirrettiin 2 heikkoa kaksisoluista joista syntyi kaksoset.

Hienoa Kaisa!!! Paljon onnea!!! Kyllä se haamu siitä vielä tummuu päivien kuluessa! Onko sulla ollut minkälaisia oireita?

Täällä meneillään pp 3 ja mahassa on ollut kovasti painon tunnetta siirrosta lähtien ja tänään se on vaan pahentunut, joten saapa nähdä...

no jo 3-4 pv on maha nahka nipistellyt.ja semmonen täyden mahan fiilis on kokoajan.ja rintalastan alapuolella sen painon tunne niinku eniten tuntuu..kummaa.huono olo ei oo ollu yms näit ns klassisia oireita ei oo ollu.

Yhteistyössä