Monetko kengät lapsellanne on kesäksi?

• Viestiketjun aloittaja "xxxx"
  • Ensimmäinen viesti
"xxxx"
Otsikossa kysymys :)

Meillä on
lenkkarit
kumpparit
sporttisandaalit
nätit sandaalit
nätit puoliavonaiset kävelykengät

Ahdistaako turhaan, kun tuntuu, että pitäisi hankkia vielä ainakin toiset lenkkarit ja gorelenkkarit vai riittääkö nää oikeasti? Yleensä on ollut enemmän valinnanvaraa, mutta nyt rahat on vähän tiukilla ja mies on sitä mieltä, että kyllä noilla pitäisi pärjätä.. Entäs, jos lenkkarit meneekin vahingossa märäksi, ei niille oikeen noista korviketta löydy.

"vieras"
Vaihtelee. Teineillä on skeittikengät, lenkkarit, työkengät ja kumpparit ja crocsit ja kangaskengät. Pienemmillä sit lenkkarit, crocsit, kumpparit ja kangaskengät. Lapsia 6 joten kun tuon määrän kertoo kuudella niin melkoinen kasa kenkiä löytyy talosta.

Lenkkarit, kumpparit ja sandaalit
Toisella on tällä hetkellä vain lenkkarit (kun äiti jaksaisi raahautua vastentahtoisen pojan kanssa kumppariostoksille....) |O

"All starssit", lenkkarit, kumpparit, sandaalit ja kangaskengät ja "crocsit" on nyt hankittuna. Tarvitsevat toisetkin sandaalit, sekä jokuset kangaskengät. Myös kunnon kävelykengät on tarkoitus hankkia.

Viimeksi muokattu:
"Lissu"
Lenkkarit
Tennarit
Sandaalit hankitaan pian
Kumpparit
Feikki-Crocksit

Näillä mennään, eipä ole ikinä tarvittu muita... tietty jotkut juhlakengät ehkä pitää hankkia kesän juhliin.

"vieras"
2v:
2 x coretex lenkkarit
3 X lenkkarit
2 x kumpparit
5 x sandalit
3 x tennarit
2 x kävelykengät
yhdet juhlakengät

5v:
2 x coretex lenkkarit
4 x lenkkarit
3 x kumpparit
5 x sandaalit
7 x tennarit
4 x kävelykengät
3 x juhlakengät

14v:
yhdet lenkkarit
yhdet kumpparit
7 x sandaalit
22 x tennarit

"kolmen äiti"
Esikoisella (11v tyttö) tällä hetkellä jo olemassa
- lenkkarit
- tennarit
- kumisaappaat
- sandaalit
- parit ballerinat (toiset nahkaset, toiset kankaiset)
- crocsit
eikä taida muita tänä kesänä tarvitakaan.

Keskimmäisellä (8v tyttö) on tällä hetkellä
- lenkkarit
- nahkaset ballerinat
- kumpparit
- crocsit
eli ainakin sandaalit ostetaan vielä. Ehkäpä jotkut toiset ballerinatyyppiset kengätkin. Katsotaan nyt.

Kuopuksella (4v) poika on
- tennarit
- lenkkarit
- kumpparit
- crocsit
Jotkut vähän siistimmät nahkakengät olisi ehkä tarpeen, mutta ei ole oikein tullut mieleisiä vastaan. Ja sandaalit tarvitaan vielä myös

"vieras"
Kumisaappaat (5e)
Keinonahkaiset tennarit (pitävät edes hitusen kosteutta, vrt. kankaiset, 10e)
Feelmax-kengät (50e)
Valkoiset nahkasandaalit kirpparilta sukulaisen ristiäisiä varten (1,50e)

Lapsi 2v. En tiedä miten pahasti olen metsässä, eka kerta kun on tarvinnut lapselle kesäkenkiä hankkia...

kolmet
2-vuotiaalle on tähän mennessä hommattu kumpparit, Reiman kangastennarit ja Vikingin goret (mut nää on enemmänkin kevät/syksykengät). Yhdet kevyemmät lenkkarit on pakko hankkia, enempää ei raaski. On ostettava kunnolliset ja tukevat kengät, kun lapsen nilkat vääntyvät vähän sisäänpäin kävellessä, niin en uskalla mitään kirpparirimpuloita tai "söpöstelysandaaleja" ostella. Noita kangastennareitakin käytettäneeen korkeintaan jossain kauppa- ja autoreissuilla.

"Lissu"
Jotkut nätit sandaalit pitänee hankkia kesän juhlia varten. Muuten sandaalit jää käyttämättä, kun crocsit on suosiossa.
Totta... meillä vaan päiväkoti vaatii sandaalit tai vastaavat "kunnon kengät" ulos, tai saa tietty olla crocksit mutta niillä ei saa mennä kiipeilytelineisiin, liukumäkeen yms. enkä viitsi niin poikaa rangaista. :D Lenkkarit on kesällä taas liian kuumat päivittäiseen käyttöön...

Äiti Tyytyväinen
6 v. tyttö.
- Nätit nahkaset puolikengät, jos vaikka synttäreille mennään.
- Nike lenkkarit
- Sandaalit
- Varvastossut
- Kumpparit
- Crocsit ( jotka täytyy puolessa välissä kesää taas uusia, kulutus on kova ja tuntuu, ettei muut kelpaa. Helpot jokapaikan menijät. Näin oli edelliskesänä)

"köyhä"
Oikein huvittaa, miten friikkejä jotkut on noita lasten vaatteita ostamaan..meillä on joka vuosi riittäny kumpparit, lenkkarit, crocsit, sandaalit. Tänä vuonna lisänä kandaskengät ihan oman turhuuteni takia!

"Vieras"
2-vuotiaalle on tähän mennessä hommattu kumpparit, Reiman kangastennarit ja Vikingin goret (mut nää on enemmänkin kevät/syksykengät). Yhdet kevyemmät lenkkarit on pakko hankkia, enempää ei raaski. On ostettava kunnolliset ja tukevat kengät, kun lapsen nilkat vääntyvät vähän sisäänpäin kävellessä, niin en uskalla mitään kirpparirimpuloita tai "söpöstelysandaaleja" ostella. Noita kangastennareitakin käytettäneeen korkeintaan jossain kauppa- ja autoreissuilla.
Minä en ole fysioterapeutti enkä lastenlääkäri, mutta meidän 2v:llä myös on toiminnallinen lattajalka ja hieman sisäänpäin kääntyvät jalkaterät. Sen perusteella, mitä itse olen onnistunut selvittämään, noin pienen lapsen kohdalla pitäisi silloin nimenomaan olla mahdollisimman vähän tukeva kenkä: litteä joka suuntaan taipuva suora pohja, ei tukea jalan sisäkaareen, ei tukevaa kantakuppia eikä korkeaa vartta. Näin lapsen jalan omat lihakset vahvistuisivat korjaamaan asennon, muuten jalka vain laiskistuu entisestään ja ikään kuuluvan virheasennon muuttuminen pysyvämmäksi tulee todennäköisemmäksi. Mutta ei tietenkään kannata uskoa minua, mutta kannattaa ehkä kyseenalaistaa ajatus tukevan kengän hyödyistä ja kysäistä joltain fiksummalta? Tai ehkä olettekin saaneet jo asiantuntijavinkit omaan tilanteeseenne. Esim. Terveyskirjaston sivuilla 2-vuotiaan jalan toiminnallisiin virheasentoihin suositellaan paljain jaloin ja paljasjalkakengillä/kevytjalkineilla kävelyä.

[QUOTE="Vieras";28483829]Minä en ole fysioterapeutti enkä lastenlääkäri, mutta meidän 2v:llä myös on toiminnallinen lattajalka ja hieman sisäänpäin kääntyvät jalkaterät. Sen perusteella, mitä itse olen onnistunut selvittämään, noin pienen lapsen kohdalla pitäisi silloin nimenomaan olla mahdollisimman vähän tukeva kenkä: litteä joka suuntaan taipuva suora pohja, ei tukea jalan sisäkaareen, ei tukevaa kantakuppia eikä korkeaa vartta. Näin lapsen jalan omat lihakset vahvistuisivat korjaamaan asennon, muuten jalka vain laiskistuu entisestään ja ikään kuuluvan virheasennon muuttuminen pysyvämmäksi tulee todennäköisemmäksi. Mutta ei tietenkään kannata uskoa minua, mutta kannattaa ehkä kyseenalaistaa ajatus tukevan kengän hyödyistä ja kysäistä joltain fiksummalta? Tai ehkä olettekin saaneet jo asiantuntijavinkit omaan tilanteeseenne. Esim. Terveyskirjaston sivuilla 2-vuotiaan jalan toiminnallisiin virheasentoihin suositellaan paljain jaloin ja paljasjalkakengillä/kevytjalkineilla kävelyä.[/QUOTE]

Tästä on ennenkin ollut palstalla kovat väännöt... :whistle:

Yhteistyössä