Monetko haalarit olet hankkinut tai hankit 2-vuotiaalle?

  • Viestiketjun aloittaja Karkkimaankaveri
  • Ensimmäinen viesti
Karkkimaankaveri
Millaiset...yhdet paremmta ja yhdet kakkoshaalarit vai panostatko kunnolla molempiin?
Tytölle nyt valmiina kosteussuojattu, parempi haalari, mutta mietin kannattaisiko toisiinkin satsata kunnolla vai pärjäisikö halvemmilla kirppishaalareilla.
 
Löysin viime talveksi kirppikseltä käypät Remu Travellet 5 euroa. Ne menivät lähes koko talven. Pitivät niin hyvin kosteuttakin, ettei juuri muita tarttenu. Kauppareissuilla laitettiin usein takki ja housut. Ostin ensin kaupasta Lassien haalarin, mutta ei pitänyt läheskään niin hyvin vettä.
 
ire
mulla on kaikille lapsille mun yksvuotiaallekkin kahdet vaatteet per vuodenaika ainakin ja kosteussuojattuja ovat !mol.haalarit vaaville toiset ykköset toiset sit sellaiset joilla voi rönytä ja kontata isommille sit haalarit ja kaksiosaiset mol.vedenkestävii... kaksoskuteet voi ostaa mielestäni (ja ykkössetkin)kirppikseltäkin mut en kyl suosittele ei vedenpitävii ku pienten kans kurikset on tosi hankalat ja suomen talvet ovat aika märkiä nykyisin...mut voihan kirppiksellä olla vedenpitäviä mä olen ainaki ostanu... meidän piha on sellainen et en ykköshaalaria siihen laita menis hetkes pilalle....
 
ire
meillä siis vaavil reimatecin vauvahaalari tietty äitiyspakkaushaalareita ja sit vaaleanpun.toppapuku joka ei kestä vettä sitä pidän kauppa yms.reissuilla...ja sit toinen vedenkestävä ns.huonompi ai niin ja yks lassien haalari vanha mut nätti...onhan noita ... mielestäni yks haalari on liian vähän jos likaantuu/kuraantuu saa toisen päälle...tietty voitte kuvitella miten noita haalareitakin on ku neljäs muksu ja kaikille tullu ostettuu aina jotain nimimerkil perso vaatteille?!? =)
 
?
miten ihmeessä pärjäätte yhellä haalarilla?me ei ikinä...aamul ulos..unien jälkee ulos ja sit ehkä illal vielä...entäs jos menee likaseksi?oottteko sisällä sit sen aikaa et pestää?meil on 3,remu,lassie ja sit suprafill ohuempi toppa jota jo pidetään..ja sit remun toppahousut ja takki kaupoille.
 
Mimosan äippä
Meillä on 1 haalari viimevuodesta ja se menee ainakin tän vuoden vielä, hienostelutakki ja housut ajattelin sen lisäksi hankkia ja jos kirpparilla vastaan tulee sopiva niin kakkoshaalarin hankin myös.
 
sd
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Meillä on 1 haalari viimevuodesta ja se menee ainakin tän vuoden vielä, hienostelutakki ja housut ajattelin sen lisäksi hankkia ja jos kirpparilla vastaan tulee sopiva niin kakkoshaalarin hankin myös.
no jo on kasvuvaraa jos kaksi talvee menee!!!
 
tiina
Viime vuonna meillä oli kaksi haalaria, mutta sitä toista tuli käytettyä vain muutamia kertoja.
Nyt tälle talvelle on yksi haalari kokoa 92cm joka siis sopiva, mutta 98cm haalareita meillä on kaapissa kolme sekä yksi 2-osainen toppapuku, myös kokoa 98cm. En kyllä varmaan enää osta toista 92cm haalaria, käytetään sitten noita isompi jos tarvis vaikka vähän reiluja olisivatkin.
 
Pojalla on yhdet haalarit ja kahdet takki/housut. nämä ovat siis pihaan ja kaupunkiin sopivat. Mulla ei ole tapana pitää vaatteita paskaisena, jolloin niitä ei voisi kaupungilla käyttää. Taitaa olla yksi fleesetakki, jota käytetään farkkujen/suorien housujen kanssa

Talveksi on nyt kahdet takki/housut olemassa ja hienompi takki. Katsotaan tarvitaanko vielä kolmas puku.

Taidan siirtyä kokonaan takki/housut-yhdistelmiin. Haalari ei ole mun mieleen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miten ihmeessä pärjäätte yhellä haalarilla?me ei ikinä...aamul ulos..unien jälkee ulos ja sit ehkä illal vielä...entäs jos menee likaseksi?oottteko sisällä sit sen aikaa et pestää?meil on 3,remu,lassie ja sit suprafill ohuempi toppa jota jo pidetään..ja sit remun toppahousut ja takki kaupoille.
Mä en taas ymmärrä, että miksi ei pärjää? Esim. oltiin aamulla ulkona ja keskimmäisellä 2v Lassietecin haalari päällä. Kaatui mutamoskaan ja puvun alaosa likaantui. Sisälle tullessa pyyhin märällä rätillä lian pois, ripustin kylppäriin kuivumaan ja klo 12 puku oli ihan puhdas ja kuiva (meillä on tosin kylppärissä kuivausrumpu, joka huokaa lämmintä ilmaa). Ei haalaria joka kerta tarvitse pestä. Usein pelkkä rätillä pyyhkiminen tai kevyt suihkutus riittää - ainakin meillä.
 
:ashamed: No mie ostin vahingossa numeroa liian ison haalarin 98cm, no se on kakkoshaalarina ja ens talveksi sitten.. Ja sit ostin 92 Reimatecin ja se on sopivampi. Lisäksi on semmonen ihana punanen takki ja mustat toppahousut, KappAhlista ne.
 

Yhteistyössä