Monet teistä on itsekin kiusaajia - täällä netissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoiiii

Vieras
Mun mielestä on todella kaksinaamaista, kun 100% tuntuu vastustavan henkeen ja vereen kiusaamista, mutta monissa ketjuissa noin puolet ihmisistä on tosi ilkeitä ja yhtä henkilöä saatetaan kiusata paljonkin. Jos joku kertoo netissä pahasta olostaan saattaa saada ämpärillisen p*skaa niskaan.

Kun olette kiusaamista vastaan, niin käyttäytykää itsekin ihmisiksi myös täällä netissä. Ruudun takana saattaa olla ihminen, johon sananne voi sattua.

• Tykkää
Reactions: Wolt
samaa mieltä. Juuri äsken kävin läpi Venakko Milannan aloittamaa ketjua ja se vei palstalaisia kuin pässejä narussa. Itse käyn täällä pari kertaa kuussa jos on 'oikeaa asiaa', kuten vaikka joku kakkureseptiasia tms., joka asiaan täällä saadaan kyllä vedettyä kiusaaminen ja piikittely. Säälittäviä, useimmiten samoja nimimerkkejä.

En löydä yhtäkään ketjua jossa kiusattaisiin toista "kiusaamalla".

Kiusaaminen on haukkumista, piikittelyä jne.. Kyllä täällä todella monessa ketjussa sitä on. Ja siihen lähtee monet mukaan. Vaikkapa tuo Venakko Milanna on hyvä esimerkki. Kaikkihan sanoo, että MIKÄÄN syy ei oikeuta kiusaamista, oli ihminen millainen tahansa. Muistakaa se itsekin kun täällä netissä kirjoitatte.

En mä ainakaan ole kiusannut ketään. Päinvastoin, olen yrittänyt auttaa ihmisiä joilla on paha olo, juttelemalla. Silloin kun on ollut itsellä siihen voimia.
Ja mä todellakin vastustan kiusaamista.

No tolla mentaliteetilla, mitä nämä kaksi vastaajaa edustaa, kiusaus jatkuu hamaan tappiin asti. Näinhän se on, jos joku osuu asian ytimeen, hänet virnuillaan hiljaiseksi. Kiusausta parhaimillaan.

En löydä yhtäkään ketjua jossa kiusattaisiin toista "kiusaamalla".

Miksikä sinä kutsut semmoista, jos joku on todella pahassa tilanteessa, kaipaa apua ja saa haukut, ihan vain kommentoijan omaksi iloksi?

Tänäänkin olen nähnyt ketjuja, joihin on tultu ilkkumaan ja lyömään lyötyä.

Oletko sinä kiusaaja itsekin, ja kutsut "vitsiksi" näitä inhottavia kommentteja, vai oletko jotenkin immuuni näille tapauksille?

niinpä, kiusaamiseen tuotetaan aina joku syy, millä se "oikeutetaan" omassa pienessä mielessä. Toinen ei vain mahdu omiin raameihin. Esim. tukaisen julkinen parjaaminen on kuin lyötyä löisi. Se että ei halveksi toista, ei tarkoita että ihannoisi jotain hänen tapojaan, persoonallisuudenpiirteitään tms. Vaan että jättää ihmisenä rauhaa, keskittyy elämässä tärkeisiin asioihin eikä potki henkisesti KETÄÄN.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Jos ei erota kiusaamista, niin sit ei .. moni erottaa. Mitä kettuilu hyödyttää? Jos sillä voi tuntea paremmuutta toisiin nähden, niin silläkin vain omaa oksaansa sahaa. :-)

Netissä nyt on tunnetusti vähän eri säännöt kuin oikeassa maailmassa ja jos ei sitä kestä niin kannttaisi pysyä poissa. Me ei sitä voida tällä yhdellä palstalla muuttaa ja jokainen on vastuussa vain omasta käytöksestään. Yritän olla kiusaamatta mutta netti on niin täynnä typeriä ihmisiä ja heille tulee joskus sanottua suoraan, toisten mielestä sekin on kiusaamista.

Onko kiusaamista jos yksiselitteisesti toteaa ketjussa että oot provo, feikki, idiootti, tyhmä tms.?
Kiusaaminen on paljon moniselitteisempää kuin töksäyttely mitä täällä harrastetaan paljonkin, itsekin teen sitä.

[QUOTE="vieras";25826101] Yritän olla kiusaamatta mutta netti on niin täynnä typeriä ihmisiä ja heille tulee joskus sanottua suoraan, toisten mielestä sekin on kiusaamista.[/QUOTE]

Nyt ollaan asian ytimessä. Olen kuullut tuon täsmälleen saman perustelun usealta tosielämän koulu- ja työpaikkakiusaajalta. Kun ne kiusattavat ovat typeriä, eikä aina jaksa hillitä itseään.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";25826124]Nyt ollaan asian ytimessä. Olen kuullut tuon täsmälleen saman perustelun usealta tosielämän koulu- ja työpaikkakiusaajalta. Kun ne kiusattavat ovat typeriä, eikä aina jaksa hillitä itseään.[/QUOTE]

Jos ihminen haukkuu eutanasian kannattajia murhaajiksi tai valittaa täällä 20. kertaa kun mies hakkaa niin kyllä ne ihmiset ihan oikeasti ovat tyhmiä ja sen voi niille ihan suoraan sanoakin.

tiedän että jos tulet aukomaas päätäs joko minä lähen tai sinä! Ja kiusaaminen on vainoomista netissä! Kun nimimerkki niin saat vainoojat perääs. Ei auta että sanot "mee seko jo hoitoon". Vaan kuuntele ja sano että vai niin! Oliko muuta oonks ärsyttävä! siitä voi kannella! Tuliko koskaan mieleen se!

[QUOTE="vieras";25826141]Jos ihminen haukkuu eutanasian kannattajia murhaajiksi tai valittaa täällä 20. kertaa kun mies hakkaa niin kyllä ne ihmiset ihan oikeasti ovat tyhmiä ja sen voi niille ihan suoraan sanoakin.[/QUOTE]

On se vain ihan pirskatin tylsää, kun aina kesken mielenkiintoisen keskustelun tulee joku ilmoittamaan että "sä oot tymä".

Kettuilu netissä on aivan eri asia kuin lapsen päivittäinen kiusaaminen koulussa. Toki entinen kiusaaja yrittää puolustella tekojaan niin kuin ap.

Mitä ihmettä? Se, että käskee muita huomioimaan myös sen nettikiusaamisen, mikä todellakin voi satuttaa siellä ruudun takana istuvaa, vaikkapa masentunutta henkilöä, ei millään lailla tarkoita että puolustaa koulukiusaamista. Voi hyvänen aika.

Täälläkin jokainen kirjoittaja on oikea ihminen, miksi on oikein loukata häntä netissä, mutta ei vaikkapa työpaikalla? Te, joiden mielestä netissä tämä on ihan okei, eikä siitä tarvitse tämän loukkaajan kantaa huonoa omatuntoa, niin miten ihmeessä perustelette sen?

Esim. tuo Milanna on saanut osakseen ihan asiatonta ilkkumista, panettelua ja ivaamista. Siihen on lähdetty joukolla mukaan. Te ette voi selittää sitä, että kun se Milanna on sitä ja tätä. Ihan samalla logiikalla se koulukiusaaja valitsee uhrinsa "kun se on ärsyttävä, se ei tajuu, se on ylpee ja sillä on rumat hampaat". Se ei silti oikeuta sitä mollaamista!!

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";25826189]On se vain ihan pirskatin tylsää, kun aina kesken mielenkiintoisen keskustelun tulee joku ilmoittamaan että "sä oot tymä".[/QUOTE]

Joo, jos kyseessä on oikeasti mielenkiintoinen keskustelu. Mutta jos toinen keskustelija on älykkyydeltään tarhaikäisen tasolla niin ei se sitä keskustelua voi enää huonommaksi tehdä.

[QUOTE="vieras";25826271]Joo, jos kyseessä on oikeasti mielenkiintoinen keskustelu. Mutta jos toinen keskustelija on älykkyydeltään tarhaikäisen tasolla niin ei se sitä keskustelua voi enää huonommaksi tehdä.[/QUOTE]

Niin sitten heittäydytään itse sinne tarhaikäisen tasolle?

Aivan kuten ap tuossa selittääkin: kiusaaja oikeuttaa toimintansa aina vetoamalla kiusatun henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Tämä on ruma, lihava, kannattaa vääriä mielipiteitä tai vaikkapa on siellä "tarhaikäisen tasolla", minkä takia hänelle saa sanoa niin pahasti kuin haluaa.

[QUOTE="vieras";25826101]Netissä nyt on tunnetusti vähän eri säännöt kuin oikeassa maailmassa ja jos ei sitä kestä niin kannttaisi pysyä poissa. Me ei sitä voida tällä yhdellä palstalla muuttaa ja jokainen on vastuussa vain omasta käytöksestään. Yritän olla kiusaamatta mutta netti on niin täynnä typeriä ihmisiä ja heille tulee joskus sanottua suoraan, toisten mielestä sekin on kiusaamista.[/QUOTE]

Ei se että osaan vaan tiedät miltä toisesta tuntuu kun auot päättäs! oot heikoilla! tosi heikoilla! Entäs ne jotka tappaa itsensä kun auotte päätänne! eikä kukaan puolusta! tai koulusurmaajat! Kissa pöydälle!niin menee sanota ja siitä voi puhua! Ei nuoret kaikkea ymmärrä!

Yhteistyössä