MOnesti päivässä soseita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Pikkumies syö nyt soseita 2 kertaa päivässä ja hyvin maistuu.
Oon miettiny et alanko antaa kolmannenkin kerran päivässä kiinteetä, et sais niinku lounaan, päivällisen ja iltapalan soseena ja päälle tietty nannit.
Ikää 4,5kk ja soseita on syöty nyt kuukauden päivät.
Millaset rytmit teillä on tossa ruokailussa suurinpiirtein tän ikäisillä vauvoilla?

Meidän vauva 5,5kk ja meillä suurinpiirtein näin aamulla puuro sitten unet sitten sosetta ja leikkiä sitten sosetta ja unet sitten sosetta ja illalla puuroo joka tosin on nyt alkanu tökkiin. Ja maitoo ja vettä kans.

Mulla lähes samanikäinen tyttö, ja sama on soseiden määräkin mitä nyt menee. En oo kuitenkaan tässä vaiheessa vielä aikonut lähteä lisäämään ruokakertojen määrää, vaan ennemminkin soseen määrää ruokakerralla. Iltapalaksi mä en sosetta antaisi (en kylläkään osaa perustella tätä mielipidettäni mitenkään), vaan ennemmin sitten velliä, myöhemmin puuroa kun viljaa saa alkaa antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mulla lähes samanikäinen tyttö, ja sama on soseiden määräkin mitä nyt menee. En oo kuitenkaan tässä vaiheessa vielä aikonut lähteä lisäämään ruokakertojen määrää, vaan ennemminkin soseen määrää ruokakerralla. Iltapalaksi mä en sosetta antaisi (en kylläkään osaa perustella tätä mielipidettäni mitenkään), vaan ennemmin sitten velliä, myöhemmin puuroa kun viljaa saa alkaa antamaan.

Velliä poika ei syö ollenkaan ja pelkällä korvikkeella jos menee nukkuu niin herää sit 2-3 krt yöllä syömään. Sosetta kun syö illalla niin ei herää välttämättä kertaakaan. Puuroa aletaan syömään illalla sit kun saa viljaa antaa, et toi sose on vaan välivaihe :)

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:

Velliä poika ei syö ollenkaan ja pelkällä korvikkeella jos menee nukkuu niin herää sit 2-3 krt yöllä syömään. Sosetta kun syö illalla niin ei herää välttämättä kertaakaan. Puuroa aletaan syömään illalla sit kun saa viljaa antaa, et toi sose on vaan välivaihe :)

no mutta tee sitten puuroa riisitä tai maissista, niitäkin löytyy jauheena. silloin saa vauva tukevamman ateria jos se kerran helpottaa öitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:

no mutta tee sitten puuroa riisitä tai maissista, niitäkin löytyy jauheena. silloin saa vauva tukevamman ateria jos se kerran helpottaa öitä.

Miksi mä pöljä en oo tota ite tajunnu? :D Kiitti vinkistä.
Miksi muuten ei sais sosetta antaa illalla?!

Kyllähän sosetta saa antaa illalla, sehän on hyvä jos vauva on siihen tyytyväinen ja nukkuukin hyvin..? Itsekin annoin tukevimman aterian aina illalla silloin kun oli soseikäinen lapsi, jotta olisi saanut yöksi tankattua. No taisi tyttö silti olla lähempänä vuotta ennen kuin pärjäsi yön ilman maitoannostaan...

Yhteistyössä