Monesti olen kiitollinen siitä, etten asu Suomessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljon olen matkustanut, viimeksi kun tulimme Intiasta oli NIIN helpottavaa palata tänne kotimaahan. Matkustaminen on ihanaa mutta jokaisessa maassa on ne jutut jotka alkaa nyppimään pidemmän päälle. Meillä on loppujenlopuksi oikea onnela. Parasta kaikessa turvallisuus.

matkustaminen ja jossain vieraassa massa ASUMINEN eivàt ole yksi ja sama asia

Juu mutta älä silti vedä niin jyrkkiä johtopäätöksiä sen perusteella, mitä täällä keskustelupalstalla puhutaan. Täällä monesti on vähän kärjistyneitä mielipiteitä, tuskin ihan yhtä pateettista p-jauhantaa saat kenenkään suusta kuulla, jos vaikka jonkun tutun kanssa juttelisit täällä kahvilassa.

En toki vain tämän perusteella. Meillä on paljon yhteyksiä Suomeen ja käymme siellä aika usein. Toisaalta kyllä asia voi olla niinkin, että täällä nikin takaa on helpompi sanoa se rehellisin mielipide asioista, mitä ei päin naamaa kelleen viitsi sanoa...? Siis tämä löpinä täällä voi olla lähellä sitä, mitä jokainen jauhaa kotonansa, toisten selän takana...? En tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Paljon olen matkustanut, viimeksi kun tulimme Intiasta oli NIIN helpottavaa palata tänne kotimaahan. Matkustaminen on ihanaa mutta jokaisessa maassa on ne jutut jotka alkaa nyppimään pidemmän päälle. Meillä on loppujenlopuksi oikea onnela. Parasta kaikessa turvallisuus.

Et todellakaan ole palstan ainut muualla asunut joten älä jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

Et todellakaan ole palstan ainut muualla asunut joten älä jaksa.

tiedàn , tunnenkin joitakin muita ulkomammoja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja aurinko:
Taas tuli se olo, kun luin tuon cowboy-ketjun.
Tajuatteko ikinä, kuinka paljon siellä ollaan kaavoihin kangistuttu, kuinka kaikki koitetaan työntää samaan muottiin ja kaikkien pitää pyrkiä olemaan "normaaleja" ja "tavallisia", mitä hikistä se sitten onkin...
Tukehdun ajatuksestakin.
On Suomessa hyvääkin ja on se minun rakas Isänmaani aina, mutta olen monesti onnellinen, etten asu enää Suomessa. Tuskin koskaan palaan.

Olen aivan samaa mieltä. Toivottavasti päästään muuttamaan vielä takaisin ulkomaille, nuo asiat on vaan korostuneet sen jälkeen kun on asunut muualla jonkin aikaa. On täällä paljon hyvääkin, MUTTA...ehkä me vaan ei kuuluta tänne.

Aika yksisilmäistä väittää suomalaisia kaavoihin kangistuneiksi tai että erilaisuutta ei hyväksytä tai erilaisia näkemyksiä. Osittain totta, mutta paljon pahempiakin maita on olemassa. Kyllä Suomi kaiken kaikkiaan on kokemuksieni mukaan aika avoin ja vapaamielinen maa, joskus vähän liikaakin. Jokaisessa maassa on ahdasmielisiä näkemyksiä ja alueita, mutta myös toisenlaisia, kun menee pintaa ja pintamediaa syvemmälle. Näin se vain on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Täällä ollaan kyl ihan urpoja, ei sais ees pupunhäntää laittaa housuihin. :|

Muistan senkin ketjun, rakas Sirkka!! Toivottavasti kuitenkin laitoit sen hännän! :heart: Siinäkin yksi esimerkki, kuinka ei kukaan saisi poiketa massasta...tai saa, mutta eriasia, kuinka siihen suhtaudutaan.

Tajuatteko ikinä, kuinka paljon siellä ollaan kaavoihin kangistuttu, kuinka kaikki koitetaan työntää samaan muottiin ja kaikkien pitää pyrkiä olemaan "normaaleja" ja "tavallisia", mitä hikistä se sitten onkin...
Tukehdun ajatuksestakin.
On Suomessa hyvääkin ja on se minun rakas Isänmaani aina, mutta olen monesti onnellinen, etten asu enää Suomessa. Tuskin koskaan palaan.

Olen aivan samaa mieltä. Toivottavasti päästään muuttamaan vielä takaisin ulkomaille, nuo asiat on vaan korostuneet sen jälkeen kun on asunut muualla jonkin aikaa. On täällä paljon hyvääkin, MUTTA...ehkä me vaan ei kuuluta tänne.

Ehkä pointti onkin juuri tuossa. Eri maissa on omat puolensa, tuskin täydellistä onnelaa löytyy. Joku vaan löytää ne omat juttunsa muualta kuin suomesta - ihan ilman että tarvii suomea sen enempää haukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Täällä ollaan kyl ihan urpoja, ei sais ees pupunhäntää laittaa housuihin. :|

Muistan senkin ketjun, rakas Sirkka!! Toivottavasti kuitenkin laitoit sen hännän! :heart: Siinäkin yksi esimerkki, kuinka ei kukaan saisi poiketa massasta...tai saa, mutta eriasia, kuinka siihen suhtaudutaan.

En oo laittanut, ei oo sopivia housuja. :D

Aika yksisilmäistä väittää suomalaisia kaavoihin kangistuneiksi tai että erilaisuutta ei hyväksytä tai erilaisia näkemyksiä. Osittain totta, mutta paljon pahempiakin maita on olemassa. Kyllä Suomi kaiken kaikkiaan on kokemuksieni mukaan aika avoin ja vapaamielinen maa, joskus vähän liikaakin. Jokaisessa maassa on ahdasmielisiä näkemyksiä ja alueita, mutta myös toisenlaisia, kun menee pintaa ja pintamediaa syvemmälle. Näin se vain on.

Kannattaa kokeilla elää islamilaisessa maassa. Siellä sitä on ahdasmielistä porukkaa :D

No oot aika herkkähipiäinen, jos tuosta keskustelusta jotenkin ärsyynnyit!!!

EN ärsyyntynyt. Tuli vaan taas se huoh-olo.

Saa myöntää, jos ärsyyntyy. Täällä Suomessa on se hyvä puoli, että saa olla negatiivinen!

Mutta kun en ärsyyntynyt. Ja Suomessa kyllä osataan olla negatiivisia, sen uskon kyllä ihan surutta. Ei ole ihme, jos kansa kuolee sydän- ja verisuonisairauksiin...

Tukehdun ajatuksestakin.

Ongelma ei varmaan ole Suomessa vaan siinä että kaipaa jotain mitä täällä ei ole? Luulisin. Toiset vaan etsii ja etsii, ja toisilla on hyvä juuri siinä missä sattuu olemaan.

Saa myöntää, jos ärsyyntyy. Täällä Suomessa on se hyvä puoli, että saa olla negatiivinen!

Mutta kun en ärsyyntynyt. Ja Suomessa kyllä osataan olla negatiivisia, sen uskon kyllä ihan surutta. Ei ole ihme, jos kansa kuolee sydän- ja verisuonisairauksiin...

Eihän täällä oikeen muuta saakkaan olla, ku negatiivinen. :D

Miksi on vaikea myöntää, että ärsyyntyi (kun ärsyynnyithän sinä)? Onko siellä uudessa kotomaassa ärsyyntyminen niin huono juttu?

Suomessakin on monta erilaista Suomea. Ihmiset ei loppujen lopuksi tunne kuin sen oman alueensa ja oman luokkansa kulttuurin (väitetään, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta, mutta kyllä luokkarajat ovat olemassa) . Samoin ei ulkomailla asuva suomalainen loppujen lopuksi tunne kuin oman elinpiirinsä. Kuinka moni ulkosuomalainen voi sanoa tietävänsä millaista on vaikkapa pitkäaikaistyöttömän ja kouluttamattoman arki Saksassa tai Italiassa? Moni suomalaisnainen menee naimisiin koulutetun ulkomaalaismiehen kanssa tai työskentelee itse kv-tehtävissä, joissa ei elämän varjopuoliin pahemmin törmää.

Tilanne voi toki olla erilainen, jos sattuu työskentelemään vaikkapa sosiaalityöntekijänä tai muuten sellaisten ihmisten parissa, joita ei perheeseen ja tuttuihin kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Tukehdun ajatuksestakin.

Ongelma ei varmaan ole Suomessa vaan siinä että kaipaa jotain mitä täällä ei ole? Luulisin. Toiset vaan etsii ja etsii, ja toisilla on hyvä juuri siinä missä sattuu olemaan.

Suomalainen yhteiskunta ahdistaa. Tottakai arvostan tätä maata, sen puhtautta ja neljää vuodenaikaa, mutta suomalainen mentaliteetti on jotain mitä en meinaa kestää millään.

Miksi on vaikea myöntää, että ärsyyntyi (kun ärsyynnyithän sinä)? Onko siellä uudessa kotomaassa ärsyyntyminen niin huono juttu?

Olet tyypillinen suomalainen jankuttaja. En ärsyyntynyt tuosta cowboy-ketjusta, minulle tuli vaan puhtaasti se huoh-olo, mikä aina silloin tällöin tulee...sen sijaan sinun jankutus kyllä pistää ärsyttämään! Mene kahville. :hug:

Suomessakin on monta erilaista Suomea. Ihmiset ei loppujen lopuksi tunne kuin sen oman alueensa ja oman luokkansa kulttuurin (väitetään, että Suomi ei ole luokkayhteiskunta, mutta kyllä luokkarajat ovat olemassa) . Samoin ei ulkomailla asuva suomalainen loppujen lopuksi tunne kuin oman elinpiirinsä. Kuinka moni ulkosuomalainen voi sanoa tietävänsä millaista on vaikkapa pitkäaikaistyöttömän ja kouluttamattoman arki Saksassa tai Italiassa? Moni suomalaisnainen menee naimisiin koulutetun ulkomaalaismiehen kanssa tai työskentelee itse kv-tehtävissä, joissa ei elämän varjopuoliin pahemmin törmää.

Tilanne voi toki olla erilainen, jos sattuu työskentelemään vaikkapa sosiaalityöntekijänä tai muuten sellaisten ihmisten parissa, joita ei perheeseen ja tuttuihin kuulu.

totta kukaan ei tiedà kaikkea kaikesta eikà voi etenkààn yleistàà. tosin luulen ettà aika moni ulkosuomalainen on l ikkuvaa tyyppià ja monesti sosiaaliset verkot ovat laajempia. lisàksi osa meistà viettàà sàànnòllisesti suhteellisen pitkià jaksoja myòs suomessa

Yhteistyössä