Monesti olen kiitollinen siitä, etten asu Suomessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinko

Vieras
Taas tuli se olo, kun luin tuon cowboy-ketjun.
Tajuatteko ikinä, kuinka paljon siellä ollaan kaavoihin kangistuttu, kuinka kaikki koitetaan työntää samaan muottiin ja kaikkien pitää pyrkiä olemaan "normaaleja" ja "tavallisia", mitä hikistä se sitten onkin...
Tukehdun ajatuksestakin.
On Suomessa hyvääkin ja on se minun rakas Isänmaani aina, mutta olen monesti onnellinen, etten asu enää Suomessa. Tuskin koskaan palaan.

Tyhmänä kyselen mihin ketjuun mahdat viitata?

Muuten en itsekään usko omista syistäni suomeen palaavani, vaikkei nyt ruotsia kauempana asutakaan. Mutta yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. =)

...ja minulle se erilaisuus on kyllä rikkaus...

Mäkään en tajunnut, mistä ketjusta kyse.

Mut joo, Suomessa on paljon hyvää, mutta niin on monessa muussakin paikassa. On täällä monia asioita, jotka nyppii, mutta on kai niitä joka maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Muuten en itsekään usko omista syistäni suomeen palaavani, vaikkei nyt ruotsia kauempana asutakaan. Mutta yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. =)

niin varmasti kun asut Ruotsissa.... siellähän ne kaikki muutkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Suomi:
hyvä niin, et oot löytänyt muualta paratiisin... minä en muuttaisi Suomesta koskaan pois!!

En sano, että paratiisin. Arki se on täälläkin.
Mutta täällä ihmiset saavat aivan erilailla olla sitä, mitä ikinä ovatkaan, ei todellakaan siinä määrin otsa kurtussa taivastella ja kyräillä kuin Suomessa monesti...siellä on hirveän vahvasti se tietty muotti käytössä, johon kaikkien pitäisi mielellään mahtua...jos kadulla tulee vastaan joku erilaisempi ihminen, sille nauretaan ja huudellaan ihan surutta! Niinhän tuossa toisessa ketjussakin moni myönsi nauravansa...ihan kipeetä. Lapsellista.
Toivoisin oikeastaan, että Suomeen muuttaisi paljon, paljon enemmän maahanmuuttajia...ehkä se olisi ihan terveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja arg:

niin.. onneksi! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja arg:

niin.. onneksi! ;)

jep jep...

Suomessa on hyvià ja huonoja puolia. Se vaan ihmetettyttàà ettà miten joku voi aina sanoa ettà se on maailman paras maa, jos ei ole asunut joskus myòs jossain muualla

Alkuperäinen kirjoittaja aurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja Suomi:
hyvä niin, et oot löytänyt muualta paratiisin... minä en muuttaisi Suomesta koskaan pois!!

En sano, että paratiisin. Arki se on täälläkin.
Mutta täällä ihmiset saavat aivan erilailla olla sitä, mitä ikinä ovatkaan, ei todellakaan siinä määrin otsa kurtussa taivastella ja kyräillä kuin Suomessa monesti...siellä on hirveän vahvasti se tietty muotti käytössä, johon kaikkien pitäisi mielellään mahtua...jos kadulla tulee vastaan joku erilaisempi ihminen, sille nauretaan ja huudellaan ihan surutta! Niinhän tuossa toisessa ketjussakin moni myönsi nauravansa...ihan kipeetä. Lapsellista.
Toivoisin oikeastaan, että Suomeen muuttaisi paljon, paljon enemmän maahanmuuttajia...ehkä se olisi ihan terveellistä.

Hei, olisitko kiltti ja laittaisitko tähän linkin siihen ketjuun mihin viittaat?

muoks. niin teitkin jo, kiitos!

Juu mutta älä silti vedä niin jyrkkiä johtopäätöksiä sen perusteella, mitä täällä keskustelupalstalla puhutaan. Täällä monesti on vähän kärjistyneitä mielipiteitä, tuskin ihan yhtä pateettista p-jauhantaa saat kenenkään suusta kuulla, jos vaikka jonkun tutun kanssa juttelisit täällä kahvilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Suomessa on hyvià ja huonoja puolia. Se vaan ihmetettyttàà ettà miten joku voi aina sanoa ettà se on maailman paras maa, jos ei ole asunut joskus myòs jossain muualla

Niinpä niin. Itsekin pidin Suomea parhaana mahdollisena maana niin kauan kun en muusta tiennyt. :)

Paljon olen matkustanut, viimeksi kun tulimme Intiasta oli NIIN helpottavaa palata tänne kotimaahan. Matkustaminen on ihanaa mutta jokaisessa maassa on ne jutut jotka alkaa nyppimään pidemmän päälle. Meillä on loppujenlopuksi oikea onnela. Parasta kaikessa turvallisuus.

Yhteistyössä