mones pvä joulukuuta tulee lapsilisät...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joka kuukaus samat lapslisä kysymykset,jos netti toimii sen vertaa et pääsee kaksplussalle nii luultavast voi sit käydä tsekkaa myös kelan sivut.vai onko se vaan saamattomuutta ettei ite voi mennä sivuilta kattomaan ja odottaen et joku muu käy tarkistaa ja tulee tänne sitten ilmottelee muille?

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22556255:
joka kuukaus samat lapslisä kysymykset,jos netti toimii sen vertaa et pääsee kaksplussalle nii luultavast voi sit käydä tsekkaa myös kelan sivut.vai onko se vaan saamattomuutta ettei ite voi mennä sivuilta kattomaan ja odottaen et joku muu käy tarkistaa ja tulee tänne sitten ilmottelee muille?

No, ei sun kannata tuööa tänne lukemaan samoja kysymyksiä joka päivä. mene vaikka siivoamaan tai tee jotain muuta hyödyllistä, Mirka, ja anna meidän tyhmien täällä palstailla :)

Alkuperäinen kirjoittaja kireetä;22556275:
No, ei sun kannata tuööa tänne lukemaan samoja kysymyksiä joka päivä. mene vaikka siivoamaan tai tee jotain muuta hyödyllistä, Mirka, ja anna meidän tyhmien täällä palstailla :)

avasin tän ku taas hämmästelin tätä ihmeellisyyttä jota kysytään joka kuukaus uusiks ja uusiks.must tuntuu et tää on menny vaan provoiluks/piruiluks et tahallaan tätä kysytään.vuosia vuosien perään...en usko että on tyhmyyttä,en oo itekkään järkevimmästä päästä.mutta se on joko saamattomuutta tai sitten tahallista piruilua.

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22556296:
avasin tän ku taas hämmästelin tätä ihmeellisyyttä jota kysytään joka kuukaus uusiks ja uusiks.must tuntuu et tää on menny vaan provoiluks/piruiluks et tahallaan tätä kysytään.vuosia vuosien perään...en usko että on tyhmyyttä,en oo itekkään järkevimmästä päästä.mutta se on joko saamattomuutta tai sitten tahallista piruilua.

Aha, ok. No jos saat jotain tyydytystä näiden availusta ja ihmettelystä niin mikäs siinä sitten :) Kaikilla omansa :) Mutta väitän ettei tää ollut sulle suunnattua tahallista piruilua. Ihan tavallista keskustelua vain :)

Ja: Ohhooh joku kysyi taas tätä... Ohhoh!

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22556296:

Kaikki ei varmaan roiku täällä jokapäivä niinkuin sinä - vuosia vuosien perään!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22556255:

Ei se voi olla niin vaikeata se rahapäivän tarkistaminen netistä.

[QUOTE="just";22556787]Palstan POMOT voi varmaan kertoa mitä tänne saa kirjoittaa? Mites ne jokapäiväset "mitä puen vauvalle pakkasella"???!!![/QUOTE]

No heeei...eihän tässä kysymyksessä itsessään siis mitään vikaa ollut....mutta kun sen liittää kontekstiin, niin hassuahan se on...

[QUOTE="just";22556787]Palstan POMOT voi varmaan kertoa mitä tänne saa kirjoittaa? Mites ne jokapäiväset "mitä puen vauvalle pakkasella"???!!![/QUOTE]

Olet sitten kuitenkin joka päivä palstalla....?

Mä en ymmärrä sitä, mikä merkitys sillä päivällä ylipäätään on? Elääkö ihmiset täällä niin kädestä suuhun, että päiväkin sinne tai tänne on merkityksellinen???

En mutta silloin kun satun käymään niin paljon tyhmempiäkin kysytään ja tämä ehkä hölmöin kysymys mihin täälä törmää! Mitenkähän ne mammat ennen pärjäs kun oli vielä huonommat "varusteet".

Niin no..
Mä olen törmännyt arjessani noihin molempiin kysymyksiin,ja jos jompaan kumpaan haen vastausta täältä niin siihen miten puen lapseni.
Sitä kun on hankala tarkastaa mistään "näin puet lapsesi oikein-sivuilta",kuten tuo lapsilisä ois helppo katsoo sieltä kelan sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja hölmökö?;22556878:
Mä en ymmärrä sitä, mikä merkitys sillä päivällä ylipäätään on? Elääkö ihmiset täällä niin kädestä suuhun, että päiväkin sinne tai tänne on merkityksellinen???

ikävä kyllä minä ja varmaan moni muukin.

Niin no..
Mä olen törmännyt arjessani noihin molempiin kysymyksiin,ja jos jompaan kumpaan haen vastausta täältä niin siihen miten puen lapseni.
Sitä kun on hankala tarkastaa mistään "näin puet lapsesi oikein-sivuilta",kuten tuo lapsilisä ois helppo katsoo sieltä kelan sivuilta.

No pointti nyt varmaan on että jos otsikossa kysytään lapsilisistä niin miksi edes avata se jos aihe ei kiinnosta. jos on jo valmiiksi näillä sivuilla niin eiköhän voi täältäkin kysyä, niin kaikki muutkin voivat sieltä katsoa, joku sitä kuitenkin kysyy. ja mitä tohon pukemiseen tulee niin maalaisjärki, sit on asiat jo huonosti jos tarvittais edellä mainitsemasi sivut...

Jessus, mitä uusavuttomuutta tai todellista tyhmyyttä!!! Jos osaa sen verran nettiä käyttää, että osaa täältä kysyä, niin ei luulis olevan niin helvetin vaikeeta katsoa suoraan kelan sivuilta!! Siellä kun on koko vuoden maksupäivät! :headwall:
*inhoan tyhmiä ihmisiä*
Nykyään, kun melkein kaikki ( paitsi ne lapsen pukemsohjeet ;) ) on tarkistettavissa netistä suoraankin, eli hae itse ensin ja kysy vasta sitten, jos et muka millään löydä! Ei, en ole rajoittamassa kenenkään keskustelua, mutta tuo on vaan niin älytöntä kysyä täältä asioita, jotka saa nopeammin itse haettua. Ja jotenkin noloakin se on... Vai haluaako kysyjät tarkoituksella tyhmän maineen? Vai onko kyse tahallisesta provoilusta, mikä taitaa olla ihan palstan säännöissä kielletty.

No pointti nyt varmaan on että jos otsikossa kysytään lapsilisistä niin miksi edes avata se jos aihe ei kiinnosta. jos on jo valmiiksi näillä sivuilla niin eiköhän voi täältäkin kysyä, niin kaikki muutkin voivat sieltä katsoa, joku sitä kuitenkin kysyy. ja mitä tohon pukemiseen tulee niin maalaisjärki, sit on asiat jo huonosti jos tarvittais edellä mainitsemasi sivut...

Aina ei oma maalaisjärki riitä.Esikoisen kohdalla esim,monet myös haluavt ihan tietää riittääkö se maalaisjärellä ajateltu toppavarustus vai pitäiskö ottaa viel varman päälle ja lisätä yks kerros.
Lapsilisäpäivät luulis olevan jo hanskas,mut juu saahan sitä kysyy vaik maitopurkin hintaa.

Ja samoin voi sit jättää avaamatta aloitukset niist pukemisjutuista.Mut niissä kuitenkin voi hakea myös ihan keskustelua aiheesta.

Aina ei oma maalaisjärki riitä.Esikoisen kohdalla esim,monet myös haluavt ihan tietää riittääkö se maalaisjärellä ajateltu toppavarustus vai pitäiskö ottaa viel varman päälle ja lisätä yks kerros.
Lapsilisäpäivät luulis olevan jo hanskas,mut juu saahan sitä kysyy vaik maitopurkin hintaa.

Ja samoin voi sit jättää avaamatta aloitukset niist pukemisjutuista.Mut niissä kuitenkin voi hakea myös ihan keskustelua aiheesta.

jätän aina ne avaamatta, otsikko kertoo sen verran etten avaa. ja kun ei kosketa/kiinnosta minua en myöskään mene määkimään niihin ketjuihin. lapsilisistäkin voi keskustella.

[QUOTE="minä";22557610]kyllä sen maalaisjärjen täytyy riittää, jos tuntuu ettei niin kannattaa miettiä sitä lasten hankkimista!!! en inhoa mutta säälin tyhmiä ihmisiä![/QUOTE]

Yhtälailla tuon voisit sanoo sit ap:lle....

Paitsi et kysymäl oppii,enkä jaksa uskoo et ap ois taas seuraavas kuus kyselemäs samaa asiaa.

Yhteistyössä