monenko munan kakku 24 cm:n pohjaan ja ohjeita!!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Neljän?
Rikot ne munat lasiin kaikki. Sit laitat toisen samankokoisen lasillisen sokeria ja vatkaat hyvin kuohkeaksi vaahdoksi. Laitat hiukan vähemmän jauhoja, kun se lasillinen ja sekoitat niihin jauhoihin 1tl leivinjauhoa. Nostelet jauhot varovasti sinne muna-sokerivaahtoon. Paistat kypsäx 175 asteessa

...
Minä olen laittanut lisäksi vähän alle 1dl kiehuvaa vettä ennen jauhojen lisäämistä. En tiedä mikä merkitys sillä on, mutta äiti aina teki niin ja hyviä kakkuja oli :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen laittanut lisäksi vähän alle 1dl kiehuvaa vettä ennen jauhojen lisäämistä. En tiedä mikä merkitys sillä on, mutta äiti aina teki niin ja hyviä kakkuja oli :)
Juu, siitä tulee "hössömpi" niin, mutta sit pitää myös hiukan lisätä jauhojen määrää. Sitä kutsutaan sienikakuksi jos sitä kiehuvaa vettä laitetaan.

...
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Juu, siitä tulee "hössömpi" niin, mutta sit pitää myös hiukan lisätä jauhojen määrää. Sitä kutsutaan sienikakuksi jos sitä kiehuvaa vettä laitetaan.
Ok! Tulipa sekin selväksi. Kiitos! :)

Yhteistyössä