Monenko lapsi käy tukiperheessä? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No lapset ei kyllä enää käy, mutta muutama vuosi takaperin meillä oli tukiperhe. Lapset olivat tuolloin 1,5v ja 3,5v. Miellä oli tukiperhe vuoden verran, mutta sen jälkeen käytäntö täällä muuttui, eikä tukiperhettä enää saanut ennaltaehkäisynä ja tukitoimenpiteenä vaan olisi tarvinnut olla muita lastensuojelullisia syitä taustalla. Meillä siis tukiperhe oli apuna minun jaksamiseen kun ex ei kahden vuoden aikana juuri halunnut lapsia tavata. Vapaa viikonloppuinani lepäsin ja näin ystäviä.. nukuin univelkojani pois.

Meidän lapsilla on juuri ennaltaehkäisevänä.

Mies haluaa aamuisin nukkua pitempään, joten itse hääräilen aamusta kaikenlaista tai käyn lenkillä. Päivällä/ illalla vietetään vain yhdessä aikaa tai käydään esim. kylpylässä, teatterissa yms. tapahtumissa, joihin ei lasten kanssa oikein voi mennä. Kesäisin mökillä. Juomassa noin 3kertaa vuoteen.

Anoppi pitää noita tukiperhelapsia ja tiedän että osa käy sen takia, että vanhemmat pääsee itse rallattelemaan ja tulee vanhan viinan hajuisena hakemaan mukuloita pois -poikkeuksetta. Osalla vanhemmista on mielenterveysongelmia ja masennusta, joten lasten kannalta tuollainen "mummola" on loistojuttu.

Yhdelläkin naisella oli kolme lasta, joista yksi itse sanoi että "ollaan täällä kun äiti ei jaksa meitä"..vähän ajan päästä tämä sama äiti odotti neljättä.. Lapset oli kaksi vkonloppua kuusta anoppilassa ja lisäksi, tädeillä, mummollaan jne. Äiti vaihtoi miestä kuin sukkia ja
lapset vaihtoivat koulua vähän väliä sen mukaan minkä miehen luona milloinka asuivat.

Kaikenlaisia syitä on joista minä luokittelisin osan vanhempien laiskuudeksi.

Meillä ei ole tukiperhettä, mutta parilla yh kaverilla on. Toisella on vain yksi helppo lapsi, jolla ei ole mitään ongelmia. Haki tukiperheen, että pääsisi baariin useammin. Nyt lapsi käy tukiperheessä 2 kertaa kuussa ja kerran kuussa tän naisen joku sukulainen hoitaa lasta että pääsee bariin. Käy siis baarissa tms kolme kertaa kuussa. lapsi on päivähoidossa viikot ja viikonloppuisin hoidossa paitsi kerran kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25948501:
No lapset ei kyllä enää käy, mutta muutama vuosi takaperin meillä oli tukiperhe. Lapset olivat tuolloin 1,5v ja 3,5v. Miellä oli tukiperhe vuoden verran, mutta sen jälkeen käytäntö täällä muuttui, eikä tukiperhettä enää saanut ennaltaehkäisynä ja tukitoimenpiteenä vaan olisi tarvinnut olla muita lastensuojelullisia syitä taustalla. Meillä siis tukiperhe oli apuna minun jaksamiseen kun ex ei kahden vuoden aikana juuri halunnut lapsia tavata. Vapaa viikonloppuinani lepäsin ja näin ystäviä.. nukuin univelkojani pois.

Taisit käydä ryyppäämässä kun lepäsit ja näit ystäviä? mahtanet olla aika nuori äiti?

Muutama nuori yh tuttu hakenut tukiperheen. Ihan vaan siksi että pääsevät hummaamaan. Mitään lepoa tms ei ole niinä viikonloppuina vaan kännissä pe ja la sekä su krapulassa.

Meillä on haussa ennalta ehkäisyn takia. En ala ruotia enempää mut syynsä on tälle ja meille suositeltu. Ei ole mikään "mää haluun ryyppäämään"-juttu. Saa nähdä saadaanko paikka.

Itse toimin tukiäitini kahdelle tytölle ja minulle on aivan sama miten lasten äiti viettää viikonloput kun lapset ovat meillä. Vien itsekin lapseni hoitoon kun haluan päästä viihteelle ja mielestäni se on hyvä juttu että siellä viihteellä käydään silloin lapset on turvallisesti hoidossa tukiperheessä eikä esim. jätetä lapsia yksin kotiin yms.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä moralisointia että paha äiti kun ryyppää silloin kun lapset tukiperheessä, joillekin se on vaan tapa rentoutua ja sallitaan se heille. Jos äiti pystyy muuten elämään arkea lastensa kanssa selvinpäin niin se riittää minulle.

Meillä käy kahden perheen lapsia. Toimimme tukiperheenä , joista on pula. Toinen perhe joutui odottamaan meille pääsyä 1.5 vuotta.

Mutta mukavaa .... en vaihtaisi päivääkään pois , vaikkakin 3 viikonloppua kuukaudessa olen töissä tukiperhe äitinä. Ja kesäkuukausista kesä , heinä ja elokuu menee tukiperheenä 2 vk / kk - eli 6 vk.

[QUOTE="jep";25948556]Taisit käydä ryyppäämässä kun lepäsit ja näit ystäviä? mahtanet olla aika nuori äiti?[/QUOTE]

Sinusta en tietä, mutta minä näen ystäviäni muutenkin kuin juomisen merkeissä. Toki joskus käyn minäkin viihteellä. En laske enää itseäni niin nuoreksi, mutta tuosta tukiperhe ajasta on toki jo nelisen vuotta aikaa. Minulle tukiperhettä suositeltiin neuvolan toimesta ja psykologini tuki hakemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukiäiti;25948726:
Itse toimin tukiäitini kahdelle tytölle ja minulle on aivan sama miten lasten äiti viettää viikonloput kun lapset ovat meillä. Vien itsekin lapseni hoitoon kun haluan päästä viihteelle ja mielestäni se on hyvä juttu että siellä viihteellä käydään silloin lapset on turvallisesti hoidossa tukiperheessä eikä esim. jätetä lapsia yksin kotiin yms.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä moralisointia että paha äiti kun ryyppää silloin kun lapset tukiperheessä, joillekin se on vaan tapa rentoutua ja sallitaan se heille. Jos äiti pystyy muuten elämään arkea lastensa kanssa selvinpäin niin se riittää minulle.

kirjoitettu, asia on juurikin näin. Monilla ei ole ainuttakaan sukulaista tai kykenevää tuttavaa auttamassa lasten kanssa ja sellainen ei ole todellakaan huono äiti joka pitää huolta myös omasta jaksamisestaan. Juurikin sen vuoksi tukiperhe systeemi on luotu, että saa edes joskus ladata omia pattereita..tiedättekö äidit sen tunteen kun voi lähteä vaikka kauppaan ilman että pukee ensin 2-3 lasta ja kaupassaolo ajan riitelee kuka haluaa mitäkin..tai se tunne kun aamulla on hiirenhiljaista..kukaan ei ole mitään vailla vaan saa kääntää kylkeä ja nukkua.

Yhteistyössä