Monen lapsen äidit tuntuvat aina olevan kerjäämässä hoitoapua ja ruikuttamassa.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Naapurin eukko valittelee kun isovanhemmat eivät ota heidän neljää lasta usein hoitoon. Ovat siellä joka viikko melkein. Eräs kolmen lapsen äiti valittelee samaa ja sitä ettei ole omaa aikaa. Kuitenkin tällaiset ruinaajat kuumeilevat jatkuvasti uusista vauvoista. Miksi tehdä monta lasta pienellä ikäerolla, jos tuntuu ettei jaksa?

harmaa
samaa olen minäkin miettinyt,että miksi pitää tehdä vielä esim. se kolmas lapsi jos kahdenkaan pienen kanssa ei meinaa pärjätä. Ja halutaan pienellä ikäerolla jotta lapsista ois leikkikaverit toisilleen mutta ei ajatella sitä että miten itse jaksaa ja kuinka käy esim.parisuhteen kun ei sitä yhteistä aikaa sen kumppanin kanssa sitten olekaan. Toki lapset on hyvä viedä välillä hoitoon,mutta jos kerran on tehnyt sen valinnan että tekee lapset pienellä ikäerolla,niin ottakoon vanhemmat itse vastuunsa siitä ja hoitakoon itse lapsensa...

Osaa ne yhden lapsen vanhemmatkin ruikuttaa ja ruinata hoitopaikkaa viikonlopuksi.Että äläpä yleistä.
Meillä lapset(3kpl) on tosi harvoin hoidossa isovanhemmilla tai yleensäkään missään,kun ei raaski antaa :D

Eipä ruikuteta..
Lapsia 5 ja nuorinta mummu suostuu hoitamaan maksua vastaan(100e) noin 5 iltana kuukaudessa meidän päällekkäisten työvuorojen takia.
Miehen veljen lapset voivat olla kylässä viikonkin kun miniä on väsynyt(lapsia2)

Mekyllä saisimme hoitoon, mutta todella harvoin tarvitsemme...
Ja lapsia on neljä...
Kyllä kai nekin, joilla on vähemmän lapsia tarvitsevat joskus lastenhoitajaa...
Toiset enemmän, toiset vähemmän...
En usko olevan yhteydessä lapsilukuun, vaikka jonkun naapurilla olisikin useampi kersa...

jos on niin uskomattoman villi ku meidän ipana on..siis oikeesti vilkas,jopa silmälääkärillä totesi että aika vilkas tapaus. niin kyllä siinä pää hajoo jos ei saa olla yksin välillä.ku titäisitte mitä tää on siis ne keillä on rauhallisemmat.oon hoitanut montaa lasta mut tasan yhdellä mun ns.äititutuista on yhtä riiviö. riippuu varmaan lapsesta paljon!

Tyttösenäiti harmaana
Minä tunnustan välillä ruikuttavani, apua ei todellakaan ole helposti saatavilla varsinkaan tyttöstä ei kukaan "huoli", koska on niin vilkas.
Nyt tyttönen pääsee ihan koko viikonlopuksi kummeilleen hoitoon ja kaikkia hieman jännittää :)

Lakkaan ruikuttamasta kunhan vauva syntyy ja saan itseni takaisin eli pitkään vaivanneet lantionseudun kivut katoavat ja pääseen esim. kävelemään kunnolla, nukkumisesta puhumattakaan.

Tyttösenäiti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja natasja:
jos on niin uskomattoman villi ku meidän ipana on..siis oikeesti vilkas,jopa silmälääkärillä totesi että aika vilkas tapaus. niin kyllä siinä pää hajoo jos ei saa olla yksin välillä.ku titäisitte mitä tää on siis ne keillä on rauhallisemmat.oon hoitanut montaa lasta mut tasan yhdellä mun ns.äititutuista on yhtä riiviö. riippuu varmaan lapsesta paljon!
Meillä on myös yksi tosi villi, adhd-diagnoosin saanut isovelikin on tyttöseen verrattuna ollut rauhallinen pienenä.
(meille ei olisi tullut tätä nyt odottamaani viitosta jos olisin arvannut että tyttönen on todellakin oikea megakakara, myös psykologin, neuvolan tädin, puheterapeutin ja sukulaisten mielestä.Parin vuoden päästä jo helpottaa, kun ikää tulee lisää)

kolmen äiti
No, meidän kolme lasta ovat hoidossa muutamia kertoja vuodessa, että eipä todellakaan kannata yleistää. En kerjää enkä ruikuta.
Eräs kaveri taas on jatkuvasti viemässä ainokaistaan mummolle tai siskolleen hoitoon jotta saa esim. rauhassa siivota! Jep, mahtaa se ollakin vaikeaa yhden 5v:n kanssa...

Niin eipä yleistetä!!!!Meidän neljä lasta on todella harvoin hoidossa. Iteppä ne hoidan. Paitsi että kun menen pienimmän kanssa neuvolaan, niin isäni eli lasten pappa, joka on eläkeputkeen päässyt, hoitaa isompia mielellään yhden tunnin ajan. Itse sanonut, että tuo vaan ne sinne silloin.
Ketään ei ole koskaan kerjätty ja ruikutettu.

öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja Eipä ruikuteta..:
Lapsia 5 ja nuorinta mummu suostuu hoitamaan maksua vastaan(100e) noin 5 iltana kuukaudessa meidän päällekkäisten työvuorojen takia.
Miehen veljen lapset voivat olla kylässä viikonkin kun miniä on väsynyt(lapsia2)
aika kallis mummu teillä.. :(

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierras:
Jännä juttu et minä tunnen enemmän yhden-kahden lapsen äitejä jotka ruinaa jatkuvasti hoitoapua mut useamman lapsen äidit ei.. hmm--
Mulla ihan sama juttu, mutta tosiasiassa siinä ei ole mitään jännää. Tai näillä meidän nurkilla ei kenelläkään tavallisella palkansaajalla ole varaa niin suuriin asuntoihin, että sinne mahtuisi omien lasten lisäksi myös suurperheiden lapset. Joten...kun ei monen lapsen äidillä ole hoitopaikkaa lapsilleen, niin eipä sitä sitten pyydäkään. Tietää nimittäin jo kysymättäkin, että jos kaksiossa on jo kolme, niin ei sinne neljää vierasta enää mahdu :/

Tjaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurin eukko valittelee kun isovanhemmat eivät ota heidän neljää lasta usein hoitoon. Ovat siellä joka viikko melkein. Eräs kolmen lapsen äiti valittelee samaa ja sitä ettei ole omaa aikaa. Kuitenkin tällaiset ruinaajat kuumeilevat jatkuvasti uusista vauvoista. Miksi tehdä monta lasta pienellä ikäerolla, jos tuntuu ettei jaksa?

Ai tuntuvatko. Itselläni ei ainakaan ole ollut koskaan ketään hoitoapuna. Eikä kyllä näy olevan naapurin suurperheissäkään. Liekkö jostain syystä (mikähän se olisi?) olet vain ajautunut sellaiseen seuraan.

hmmmmm.... meillä on 4 lasta ja puoliväkisin sai mummi ne hoitoon, emme olisi kaivanneet mitään vapaailtaa, mutta mummi halusi olla lasten lastensa kanssa yön.
Meillä ei lapset ole oikeastaan koskaan hoidossa, isommat kyllä yökylissä kavereilla, muttei niin, että hoitopaikkaa tarvitsisi.
Kyllä minä itse lapseni hoidan.

Yhteistyössä