Monelta heräätte, mikä on teille "aikainen aika?

  • Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti
Minun herätyksen hoitelee joko nahka- tai karvavekkari. Viiden ja kuuden välillä herääminen keljuttaa, onneksi niitä on harvoin.
 
Tänää 5.30. Normaalisti 4-6 välillä, arkisin ja viikonloppuisin.

Ja herään ilman soivaa herätyskelloa, tosin herätyskellona toimii tuo aamuvirkku ihmislapsi.
En itse heräisi noin aikaisin ellei lapsi.
 
---
Hui miten aikaisin kaikki herää :O Minä herään 7-8 aikaan ja se on tosiaan mielestäni hirmu aikaisin. Mutta, että viiden korvilla jotkut jo aloittelevat päivää. Vauvani on puolivuotias ja oppinut jo, että yö loppuu 7 aikoihin aikaisintaan. Välillä tosin haen viereen omasta huoneesta kuudelta ja nukun itse seitsemään. Vauva saa tuolloin touhuta mitä haluaa, mutta minä kyllä nukun, muuten päivästä tulisi kamala.
Mihin aikoihin menette sitten nukkumaan?
Lisäyksenä, jos saisin valita menisin nukkumaan 1-2 aikoihin ja heräilisin 10-11 aikoihin...nyt menen nukkumaan klo 22-23.
 
"aapee"
Hui miten aikaisin kaikki herää :O Minä herään 7-8 aikaan ja se on tosiaan mielestäni hirmu aikaisin. Mutta, että viiden korvilla jotkut jo aloittelevat päivää. Vauvani on puolivuotias ja oppinut jo, että yö loppuu 7 aikoihin aikaisintaan. Välillä tosin haen viereen omasta huoneesta kuudelta ja nukun itse seitsemään. Vauva saa tuolloin touhuta mitä haluaa, mutta minä kyllä nukun, muuten päivästä tulisi kamala.
Mihin aikoihin menette sitten nukkumaan?
Lisäyksenä, jos saisin valita menisin nukkumaan 1-2 aikoihin ja heräilisin 10-11 aikoihin...nyt menen nukkumaan klo 22-23.
Minä olen ollut aina aamuvirkku, ja muutaman vuoden menin töihin klo 4.30, eli herätys oli 3.45, siloin oli mentävä nukkumaan 20.00.
Nykyään menen nukkumaan n.22 ja ensimmäisen kerran katon yleensä kelloa 4 hujakoilla mutten silloin vielä viiti nousta, sitten 5-6 välillä nousen ja vedän lenkkivaatteet niskaan ja lähden koirien kanssa lenkille.
 
Hui miten aikaisin kaikki herää :O Minä herään 7-8 aikaan ja se on tosiaan mielestäni hirmu aikaisin. Mutta, että viiden korvilla jotkut jo aloittelevat päivää. Vauvani on puolivuotias ja oppinut jo, että yö loppuu 7 aikoihin aikaisintaan. Välillä tosin haen viereen omasta huoneesta kuudelta ja nukun itse seitsemään. Vauva saa tuolloin touhuta mitä haluaa, mutta minä kyllä nukun, muuten päivästä tulisi kamala.
Mihin aikoihin menette sitten nukkumaan?
Lisäyksenä, jos saisin valita menisin nukkumaan 1-2 aikoihin ja heräilisin 10-11 aikoihin...nyt menen nukkumaan klo 22-23.
Nukkumaan menen noin yhden maissa.
Ja ylös sitten 5.30.

Suhteellisen pieni unentarve.
:)
 
Itse meen kans sänkyyn klo 22-23, mutta saatan lueskella parikin tuntia :) Ja juu, ei ole mitään syytä herätä aiemmin, teen kotona töitä ja olen tehokkain iltapäivällä/illalla. Lisäksi ollaan molemmat miehen kanssa todella aamuäksyjä, joten ihan hyvä herätä vasta sitten kun toinen ärripurri on lähtenyt töihin.
 
"vieras"
olosuhteiden pakosta eli töiden vuoksi herään ma-to klo 4.30 ja pe klo 4, viikonloppuisin uni katkeaa yleensä viimeistään klo 5.30. Näin lomaillessa saatan nukkua jopa 7 asti. En siis todellakaan ole oikeasti mikään aamuvirkku ollenkaan, jos saisin valita vapaasti niin nukkuisin pidempään, mutta näin on pakko mennä ja jos lomaillessa lipsuu liikaa niin on kyllä todella karmeaa töihinpaluu jos ei saa riittävästi nukuttua. Nukkumaan mennään meillä viimeistään klo 21, mielellään jo aiemmin jos mahdollista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26287289]olosuhteiden pakosta eli töiden vuoksi herään ma-to klo 4.30 ja pe klo 4, viikonloppuisin uni katkeaa yleensä viimeistään klo 5.30. Näin lomaillessa saatan nukkua jopa 7 asti. En siis todellakaan ole oikeasti mikään aamuvirkku ollenkaan, jos saisin valita vapaasti niin nukkuisin pidempään, mutta näin on pakko mennä ja jos lomaillessa lipsuu liikaa niin on kyllä todella karmeaa töihinpaluu jos ei saa riittävästi nukuttua. Nukkumaan mennään meillä viimeistään klo 21, mielellään jo aiemmin jos mahdollista.[/QUOTE]

niin ja siis "aikaista" ei mulla kait oikeestaan olekaan, menin tässä vappunakin töihin jo klo 2 eikä tehnyt tiukkaakaan :D se on vaan siihen mihin tottuu
 
"vieras"
arkisin herään 07.00 kun herätyskello soi ja töissä olen 8.00 aikoihin.
viikonloppuisin ei kello soi, joten nukutaan yleensä 9.00-9.30 asti :)
onneksi myös lapsi tykkää nukkua viikonloppuisin pitkään.

aikaisin on mulle arkisin kuudelta ja viikonloppuisin ennen kahdeksaa.
 

Yhteistyössä