Moneenko asti koululaisenne saavat valvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
kesälomalla? Entä alle kouluikäiset? Moneenko asti itse valvot keslomalla ollessasi?

Minä olen antanut reilu 5v ikäisen valvoa jopa ilta yhteentoista asti, kun itsekin tykkään lomalla valvoa. Lomalla saa olla vapaasti verrattuna arkeen.

Arkena on arjen rytmit ja lomalla omansa.

6 v ja 4 v valvoi eilen 23:45 asti. Nyt 6 v katsoo elokuvaa ja 4 v meni juuri petiin.

Annan valvoa noin puoleenyöhön jos aamulla ei pidä lähteä mihinkään. Itse valvon joskus jopa aamuneljään.

Kowalski, moneenko asti lapsesi nukkuvat aamulla? Miten jaksat valvoa jopa aamu neljään asti? Mitä sinä oikein yöllä teet? Miten jaksat aamulla herätä ylös? Minulla jos lapsi menee yhdentoista maissa nukkumaan, niin herää hieman ennen yhdeksää aamulla ylös.

Koska itse en lomaile koko kesää ,teinit saavat valvoa kunhan eivät häiritse meidän vanhusten unia. Tänä kesänä ei onni potkinut heitä kesätyömarkkinoillakaan joten valvokoot .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kowalski, moneenko asti lapsesi nukkuvat aamulla? Miten jaksat valvoa jopa aamu neljään asti? Mitä sinä oikein yöllä teet? Miten jaksat aamulla herätä ylös? Minulla jos lapsi menee yhdentoista maissa nukkumaan, niin herää hieman ennen yhdeksää aamulla ylös.

Onko sulla kyselyikä? :D

Lapset herää 9 jälkeen yleensä.

Katson yöllä esim. telkkaria mieheni kanssa.

Ei mun oo mikään pakko herätä aamulla aikaisin, voin nukkua vaikka puoleenpäivään :snotty:. Yleensä en kyllä ihan neljään saakka valvo, vaan esim. kahteen, puoli kolmeen - se vaihtelee.

Meillä 8v menee sänkyyn ennen 21.00. Lomalla saa valvoa pitempään päivästä riippuen. Tässä pihassa aika paljon leikkivät konkaa, kirkonrottaa yms. Odottavat oikeen, että ei tarvi tulla ajoissa sisälle:) ikää pihan lapsilla 7-12. Isommatkin hengailee ja joskus osallistuvat leikkiin:)

8 ja 6 vuotiaat kävi juuri antamassa yöpusut, ja nyt sängyssä nukkumassa tai ainakin nukahtaa ihan just. mut arkisin 21 aikaan yleensä.. ja v-loppusin 21-23 välillä..
vauvalla on 21 viimestään unien aika..,yleensä 19.30/20.00 menee nukkuun..

Esikoinen lähtee syksyllä kouluun, ja yhdessä sovittiin, et nyt loma-aikana saa valvoa pe ja la 21 asti, muina päivinä 20.30 menee nukkumaan. Rytmi saa luvan pysyä kesän yli, muuten ei meidän elämästä tule mitään.
Toki poikkeuksiakin sallitaan, ei aikoja tarvii orjallisesti noudattaa, mutta pääsääntöisesti kyllä.

5Lk:sta ylöspäin saa valvoa lomalla niin pitkään kuin huvittaa, arkisin nukkumaan siinä 23 maissa, pienet menee nukkumaan klo 21 mennessä, lomalla venyy usein 21:30-22... Aamulla lomalla nukutaan usein yli 9-10n...

Meillä taitaa olla vähän päin vastoin kuin muilla tai ainakin toivon että lomalla lapset simahtavat n. klo 20-21.30, kun eivät nuku päiväunia, kun tällä hetkellä nukahtavat vasta klo 21.30-22.30. Ja ikää lapsilla on 3v. ja vajaa 6v. Ja oon itse pari viikkoa töissä kun lapset ovat lomalla isänsä kanssa, joten mulla ainakin on aikaset herätyksen aamulla vaikka muut saavatkin nukkua.

12- ja 13-vuotiaat menevät nukkumaan n. klo 22-23. Hiljaisuus alkaa n. 21.30, kun äiti menee maaten. =)

Mökillä, kun ollaan kaikki lomalla voivat josku valvoa puolille öin. Harvoin kuitenkaan jaksavat.

Yhteistyössä