molluskoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heli-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heli-77

Vieras
Meidän 3,5v. pojalle on ilmestynyt tässä ns. molluskoita. Osaako joku kertoa lähteekö ne joskus pois itsestään vai pitääkö käydä "nypityttämäs" lääkärillä vai miten ne pois ne ottavat? Olen käyttänyt sitä REMESANIA luontaistuotekaupasta, mutta ei vaikutusta :( ! Harmittaa pojan puolesta moiset kun kutisevat ja kokoajan hän niitä raapii! Oiskos mitään poppaskonsteja tai kikkoja moisiin?

Yleensä tuppaavat leviämään laajemalle kehoon, jos niitä puristelee. Tämä ei kylläkään päde kaikilla, ei ainakaan meillä. Jos niitä on ihan hirvittävästi tai ongelmallisilla paikoilla, niin lääkärikin voi niitä poistaa puudutusvoiteen kanssa. Itsekin niitä voi poistaa, mutta apteekista kannattaa ostaa reseptittä puudutus voidetta ja muistaa puristessa molluskaa, että kaikki se töhnä sieltä sisältä tulee pois.

Vuoden kuluessa virus häviää ja sen mukana molluskatkin. (Paitsi mun esikolla kesti pari vuotta).

Meidän tytöllä oli n.vuoden ajan molluskoita ja välillä oli aika paljonkin niitä. Sitten raapiessa niitä taipeesta osa tulehtui,saatiin antibioottisalvaa. Lääkäri kehoitti,että tultais tulehduksen ohimentyä nypityttämään ne. En oikein ollut kovin innokas niitä nypityttämään,kun senhän tietää mikä huuto siitä tulee ja sitten ne kuivuivatkin ihan itsestään. Niihinhän ei ole oikein muuta parannuskeinoa kuin aika.Aika inhottaviahan ne ulkonäöltään on,mutta vaarattomia.

Meillä oli kasvoissa noin 2 vuotiaana ja mä nypin ne pois aina kun oli nukahtanut puudutin emlalalla(puudutusvoide) muovikelmun palan alla ja nyppäsin yhen kyllä hän joskus heräs mutta kuivasin vain desinfiointiaineella sen kohdan mitä vuoti ja rauhoittelin nukkumaan takas siis verta ja eritettä syylästä, (siitä ne leviää) olihan se työlästä mutta on tk.ssa tuttu joka toi mulle oikeet "molluskapihdit" millä nyppiä ja poissa ovat pysyneet.

Hoidatin ihotautilääkärillä ja se mielestäni kannatti. Eivät levinneet kuten muilla lapsilla kun mentiin heti kun ensimmäiset ilmestyi. Muistaakseni 3 kertaa käytiin ja sitten ne hävisi. Mutta samanhan voi tehdä itsekin, puudutettiin kotona ja lääkäri puhkaisi steriilillä neulalla.

Meidan tyttaren molluskat lahti nopeasti, kun laitoin pari-kolme kertaa paivassa Zinkosal-P 4oomg/g Sinkkipastaa; kuivattaa molluskat hyvin ja takaisin ei ole tulleet.

Yhteistyössä