MOLLUSKAT!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huomasin pari kuukautta sitten tytön käsivarressa ryppään molluskoita . Nyt molluskat levinneet jalkoihin, mahaa, kylkeen, toiseen käteen, nivusiin jne (ovat aika pieniä). Yhteensä niitä on useita satoja.

Onko niihin mitään hoitoa?

Lääkärissä voidaan poistaa. Jotkut kehottaa vaan rasvaamaan ihoa ahkerasti.
Omalla lapsella on niitä ollut yksittäisiä ihan muutama kerrallaan ja olen antanut vaan olla. Häviävät sitten itsekseen.

Meillä pojalla oli 1 huulen yläpuolella, 1 solisluun kohdalla ja 1 nännissä. Solisluun kohdalla ollut tulehtui muutaman kerran johon saatiin voide ja katosi itsestään myös nännissä ollut katosi itsestään. Huulen yläpuolella ollut poistettiin ihan tk:ssa paikallispuudutuksessa vain ja ainoastaan sen takia kun poikaa kiusattiin ja lääkäri oli sitä mieltä, että on kosmeettinen haitta.

Meillä ei hoidettu mitenkään, puolisen vuotta niitä oli. Ei ollut haitallisissa kohdissa, ainoastaan jalassa. Ei kun sainhan mä lapselle kortisonivoidetta sitten, kun jalkojen iho meni muutenkin huonoon kuntoon ja tosi punaisiksi.

molluska eli ontelosyylä. Joo kannattaa ihan lääkärissä poistattaa, jos häiritsee. Voi kyllä tulla uudestaan takaisin. Erilaisia rasvoja suositellaan myös käytettävän, nekin voi auttaa. Yleensähän noita tulee esim. atoopikoille.

Kummipojalla auttoivat osterivinokaskapselit. siis ainakin katosivat. Jotkut on kyllä väittäneet ettei auta, mutta häntä auttoi, ikää silloin 5-v.

http://www.apteekkishop.fi/?mod=show_product&pr_id=2305&g_id=6&sg_id=261

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
molluska eli ontelosyylä. Joo kannattaa ihan lääkärissä poistattaa, jos häiritsee. Voi kyllä tulla uudestaan takaisin. Erilaisia rasvoja suositellaan myös käytettävän, nekin voi auttaa. Yleensähän noita tulee esim. atoopikoille.

Niitä on todella paljon, eli tuo poistaminen ei tule kysymykseen.. Lapsi on atoopikko.

Ompas niitä paljon! Mun pojalla oli kans aikoinaan, oli tosi kurjia kun "harrasti" silloin uintia.
Me ei tehty niille mitään, muistaakseni lääkärissä muuten käydessä niistä kysyttiin, mutta ei tullut mitään hoitoa. Sit ihan yht´äkkiä ne hävis eikä oo takasin tullu. Oon kuullu että ne ei tuu koskaan takasin kun kerran ovat olleet.

Meillä oli tytöllä tosi isoja ja pahoja molluskoja..ja ne oli toooosi kauan, ainakin yli vuoden kunnes luin jostain et joku oli kokeillu vaseliinia ja saanu ne pois ja kuinka ollakkaan me hukutettiin ne näpyt aamuin illoin vaseliiniin ja NE LÄHTI! nyt on kuopukselle myös ilmestynyt niitä ja kävin heti ostamas vaseliini purkin! SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI! meillä ainakin toimi!

Yhteistyössä