Molluskat ja siitakesieni?

Löytyykö ketään joka olisi käyttänyt jonkin laista siitakesieni-kuuria lapsellaan päästäkseen eroon molluskoista (ontelosyylistä)? Neuvolan ohje oli, että itse pitäisi niitä alkaa puhkomaan ja puristamaan, mutta ei kyllä oikein houkuttele 2v pojalle moista tekemään... Kokemuksia molluskoiden hoidosta kaivataan!
 
milessima
Meillä toi nuorempi syö osterivinokas kapseleita, katotaan auttaisko hänellä kun siskolla ei auttanut(nuorempi on 1,4v). Vanhemmalla jouduttiin nyppimään ku ei muuten lähteny. Ei kyllä ollu kivaa puuhaa. Toivotaan ettei tällä kertaa jouduta siihen rumpaan.
 
näin meillä
Isommalle ei kokeiltu ja ne nypittiin pois lähemmäs vuoden kuluttua ilmestymisestä. Oli siksi kivulias homma, että isompi repi itse pois, ettei joutunut uudestaan siihen hommaan. Seuraavalle syötettiin osterivinokaskapseleita (tyhjennettiin se sisältö syötäväksi, on niin isokokoisia vähän päälle vuoden vanhan syödä). Pitivät molluskat pieninä, mutta eivät ne minnekään hävinneet. Lopulta kun olivat vaivanneet toista vuotta, puristeltiin yksitellen pois.
 
milessima
Meillä käytettiin nyppimisen apuna emla puudute rasvaa, lapsi ei tunne mitään. Meillä oli suurin ongelma ku tarvitsi pitää lapsesta kiinni ku niitä nypittiin. Mä huomaan kans et nyt noi syylät on tolla nuoremmalla alkanu vaaleta et josko ne lähtis jo pois kokonaan. Inhottavaa ku kesä on tulossa ja sitte ei saa laittaa edes samaan altaaseen pulikoimaan muiden lasten kanssa :(
 
multa itteltä on lastn lääkäri poistanut molluskat tyksissä... tosin niitä oli sit jo joka puolella eli olin kuulemma aika huvittavan näkönen jälkeen ko olin kokonaan rupien peitossa... näin siis joskus olisko ollu -82...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2004 klo 13:09 Äiti78 kirjoitti:
Löytyykö ketään joka olisi käyttänyt jonkin laista siitakesieni-kuuria lapsellaan päästäkseen eroon molluskoista (ontelosyylistä)? Neuvolan ohje oli, että itse pitäisi niitä alkaa puhkomaan ja puristamaan, mutta ei kyllä oikein houkuttele 2v pojalle moista tekemään... Kokemuksia molluskoiden hoidosta kaivataan!
Meillä ilmesty lapselle molluskoita, kerkesivät olemaan ja lisääntymään kolmisen kuukautta ennenkuin kuulin tuosta sienikuurista...Hain luontais tuote kaupasta paketin ja syötin muksulle 4 kapselia päivässä (pakkauksessa on 120 kapselia). Ekan pakkauksen lopuilla molluskat rupesivat häviämään..syötin vielä toisen pakkauksen puoliväliin varmuuden vuoksi.

Eli meillä sieni kuuri auttoi! :D
 
En ymmärrä, miksi molluskoita pitää ylipäätään hoitaa; vaivahan on vain kosmeettinen. Ne aiheutuvat viruksesta kuten muutkin syylät. Oma esikoiseni "kärsi" niistä n. vuoden, minkä jlk ne paranivat itsekseen, kun elimistö kehitti vasta-aineita. Muutamia puristelinkin, mistä ei lapsi tietenkään tykännyt.Nyt kuopuksella on muutamia syyliä, enkä aio niitä mitenkään hoitaa. En ikimaailmassa syöttäisi lapselle mitään luontaistuotekaupan kapseleita.
 
-jansku-
Meillä lapsille annettiin niitä osterivinokas kapseleita ja molluskat hävisi niillä pian. Tosin me aloitimme tuon "kuurin" heti, kun muutamia molluskoja oli ilmestynyt, joten niitä ei montaa sitten kerennyt edes tulemaan..
 
Kuinka monta kapselia te muut olette antaneet osterivinokasta ja minkä ikäisille lapsille? Me ollaan lähdetty viime viikolla kolmesta liikkeelle, mutta pitäisiköhän antaa enemmän? Lapsi 1vuotta, 2kuukautta.

Ja "luontaistuotekauppaepäilijälle": Jopa lääkärit määräävät osterivinokasta kyseiseen vaivaan, joten ainakin itse uskallan ihan hyvin osterivinokasta käyttää (on ollut markkinoilla jo pitkään ja tutkittu ja haittavaikuteksoton (kai kaikelle voi kuitenkin olla allerginen). Sehän ei ole mitään lääkettä sivuvaikutuksineen vaan ihan sientä. Eli ihan hyvä ravintolisä muutenkin.

 
-jansku-
Meidän tytöt oli silloin jotain 4v ja 5v, kun heillä noita moluskoja oli, ja ihan muistaakseni paketin ohjeen mukaan toimittiin. En muista onko niissä ohjeissa mitään mainintaa iästä...mutta nehän ei siis tosiaankaan ole mitään lääkeainetta, että eiköhän piennillekin voi antaa ohjeiden mukaisia annoksia.
Ja olen kuullut, että nuohan toimii myös toisilla tavallisiin syyliin....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2004 klo 22:02 äiti01 kirjoitti:
Ootteko kertonut muille lapsiperheille, että molluskoja on? Onko ystävät kadonneet?....
:D HAH!!! olipa hyvä vitsi,,,naurattaa vieläkin!!!

No haloo!! jos joku sieni saa molluskat häviämään niin miksi lapsen pitäisi kärsiä niistä molluskoista vuositolkulla varsinkin kun ne hinkkaantuvat vaatteita vasten ja lapset nyppivät niitä ja ne voivat tulehtua!!!

Kyllä minä ainakin ihan lapsen parhaaksi ostin sen kahenkymmenen eken paketin ja sillä ne hävis!! Ei se mitään lääkettä oo vaan ihan luontaistuotetta joka nyt sattuu auttamaan just tähän molluska juttuun.
 
milessima
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2004 klo 14:36 Lissu kirjoitti:
En ymmärrä, miksi molluskoita pitää ylipäätään hoitaa; vaivahan on vain kosmeettinen. Ne aiheutuvat viruksesta kuten muutkin syylät. Oma esikoiseni "kärsi" niistä n. vuoden, minkä jlk ne paranivat itsekseen, kun elimistö kehitti vasta-aineita. Muutamia puristelinkin, mistä ei lapsi tietenkään tykännyt.Nyt kuopuksella on muutamia syyliä, enkä aio niitä mitenkään hoitaa. En ikimaailmassa syöttäisi lapselle mitään luontaistuotekaupan kapseleita.

Molluskat kun kasvaa isommiksi niin ne saattaa tulehtua ja siitä tietysti on seurauksena lääkekuuri. Ja aina kun molluska vuotaa verta niin samalla leviää uusiin paikkoihin. Ainakin näistä syistä meillä noita hoidetaan.
 
JOs niitä on vain muutama niin purista ihmeessä, lääkäri näytti että ei tarvi pihtejä vaan ihan käsin niin kuin finnin. Emlaa kyllä kannattaa laittaa ja minä puristelin vasta kun lapsi oli unessa ....

Me uskallettiin puristella vähän liian myöhään (oli pitkään vain 3kpl:tta-- olisi silloin pitänyt puristaa pois). Yhtäkkiä ne levisi ja molluskoita oli noin sata, laskin kerran 70:een ja siinä menin jo sekaisin - niitä oli ihan tajuttomasti, joka paikassa kasvoja lukuunottamatta. Siinä vaiheessa turha enää puristella.

Ostin osterivinokaskapseleita ja annoin 2 päivässä (lapsi oli silloin 1,8 v.) kun ikivihreän täti kehotti pienentämään annosta kun on niin pieni lapsi kyseessä. Väärin meni.... molluskat vain yltyivät yltymistään. Ostin seuraavan paketin uudesta kaupasta ja siellä täti sanoi että ihan täysi ohjeiden mukainen annos on annettava (oli monta kapselia päivässä - en nyt muista määrää). Meni ehkä kolme viikkoa ja kaikki kuihtuivat pois. En osaa sanoa oliko sattumaa mutta luulisin että jotain apua kapseleista oli. TÄmä jälkimmäinen ikivihreä-täti sanoi että jos antaa liian pientä määrää niin tulee vaan immuuniksi...
 

Yhteistyössä