Molekyylikaryotyypityksen kesto?

Koska jäätiin kiinni down-seulassa, jouduin lapsivesipunktioon. Punktion tulos saatiin jo näytteenottoa seuraavana päivänä (vaikka piti mennä 3-5 päivää?), mutta nyt tuota koko molekyylitutkimuksen tulosta odotetaan jo kolmatta viikkoa. Ensinnäkään alkuraskauden ultrassa ei puhuttu mitään tällaisesta koko kromosomiston tutkimisesta, toiseksi puhuttiin koko ajan 10 työpäivästä.

Montakin asiaa tässä koko ruljanssissa tökkii, mutta kun itse guuglasin tuota tutkimusta, niin raskausviikolla 15-17 otetuista näytteistä tulosten saaminen voi kestää 3-4 viikkoa. Vaikka minulle vakuuteltiin koko ajan sitä kymmentä päivää?

Onko kukaan muu joutunut tähän, onko saanut tuloksia ja oikeaa infoa? Tästä on jäänyt huono maku koko hommasta, kun lapsivesipunktiossa oli suurinpiirtein lääkäreillä jo raskaudenkeskeytyspaperit allekirjoitusta vailla valmiina, eikä missään vaiheessa sivuttu sitä vaihtoehtoa että lapsi voisikin olla normaali (niin kuin meillä ei sitä downia ole). Ja vieläkään ei ole minulle selvää miksi tuohon koko kromiston testiin jouduttiin. Jos se tulee kaikille, niin kyllä se tulisi niissä ohjelappusissa lukea ihan selvästi
 

Yhteistyössä